Gå til innhold

Nå er Volkswagens el-SUV lansert: leveres i januar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

SUV? Dette er på det meste en crossover. Den ser ut som en smått hevet I.D 3. Det blir som å kalle Polo Cross en SUV fordi den har litt bedre bakkeklarering enn vanlig Polo. En ekte SUV er i størrelsen Ford Excursion, Toyota Sequoia eller Cadillac Escalade.

 

bshagen skrev (11 minutter siden):

Fin bil, men en skuffende ladehastighet på inntil 125kW. Trodde tyskerne kunne bedre enn dette? 

Jepp, kjedelig med så sakte ladehastighet når 350 kW ladeteknologi finnes.

Endret av FrihetensRegn
Skrevet (endret)
bshagen skrev (1 time siden):

Fin bil, men en skuffende ladehastighet på inntil 125kW. Trodde tyskerne kunne bedre enn dette? 

Trur man skal dømme ladehastigheter om 10 år omtrent. Først da får man sett hva som var forsvarlige ladehastigheter og ikke innunder dagens teknologi. 

Endret av oophus3do
Skrevet
oophus3do skrev (38 minutter siden):

Trur man skal dømme ladehastigheter om 10 år omtrent. Først da får man sett hva som var forsvarlige ladehastigheter og ikke innunder dagens teknologi. 

Rart eTron har 150kW og Taycan har 350kW, hvis dette er argumentet ditt

  • Liker 7
Skrevet
bshagen skrev (1 time siden):

Fin bil, men en skuffende ladehastighet på inntil 125kW. Trodde tyskerne kunne bedre enn dette? 

ID3 kommer seg like hurtig frem som en m3 sr. Den har vel dobbel ladehastighet på papiret. Dessuten er den marginalt lavere forbruk. Rart ikke sant? 

Skrevet
bshagen skrev (10 minutter siden):

Rart eTron har 150kW og Taycan har 350kW, hvis dette er argumentet ditt

Argumentet forblir jo den samme? Taycan står jo isåfall i fare for å bli dømt på en dårlig måte om det viser seg at deres kjøleløsninger ikke har vært bra nok for å fordre høyere ladehastigheter enn det man ser stort sett er normalen angående C-Rate. 

Audi e-Tron syns jeg faller rimelig greit innunder normalen, dog de gjør det bra med snitthastigheten. 

Skrevet
17 minutes ago, Trestein said:

ID3 kommer seg like hurtig frem som en m3 sr. Den har vel dobbel ladehastighet på papiret. Dessuten er den marginalt lavere forbruk. Rart ikke sant? 

Dobbel? 100kW Peak på ID.3 og 170kW Peak på M3 SR (med mindre batteri enn ID.3)

  • Liker 1
Skrevet
Trestein skrev (25 minutter siden):

ID3 kommer seg like hurtig frem som en m3 sr. Den har vel dobbel ladehastighet på papiret. Dessuten er den marginalt lavere forbruk. Rart ikke sant? 

Kommer an på hvor du skal ;)

  • Liker 1
Skrevet
Complexity skrev (3 minutter siden):

Dobbel? 100kW Peak på ID.3 og 170kW Peak på M3 SR (med mindre batteri enn ID.3)

Trodde dette var øket. Poenget var at forskjellen i praksis er marginal. TB klarte vel 1000km på 10:30 med modell 3 mens ID3 klarte 10:45. Det var en tysker som klarte 1000km på 10:37 med mindre økonomisk ID3. En utrolig forbedring i forhold til e golf som brukte 15timer.

  • Liker 1
Skrevet
12 minutes ago, Trestein said:

Trodde dette var øket. Poenget var at forskjellen i praksis er marginal. TB klarte vel 1000km på 10:30 med modell 3 mens ID3 klarte 10:45. Det var en tysker som klarte 1000km på 10:37 med mindre økonomisk ID3. En utrolig forbedring i forhold til e golf som brukte 15timer.

Forsjellen i praksis er jo kjempestor!?! Teslabjørn legger jo ruten slik at han alltid kan lade med maks effekt. I praksis er det temmelig vanskelig om man ikke kjører Tesla.

  • Liker 3
Skrevet
Complexity skrev (10 minutter siden):

Forsjellen i praksis er jo kjempestor!?! Teslabjørn legger jo ruten slik at han alltid kan lade med maks effekt. I praksis er det temmelig vanskelig om man ikke kjører Tesla.

Hvorfor det? Det finnes rikelig med ladere.

selv i tyskland er det lite problem med ladere. Med 400km rekkevidde hadde selv jeg klart å finne ladere

Skrevet (endret)
2 minutes ago, Trestein said:

Hvorfor det? Det finnes rikelig med ladere.

selv i tyskland er det lite problem med ladere. Med 400km rekkevidde hadde selv jeg klart å finne ladere

Det finnes rikelig med 50kW ladere ja. Men det ødelegger jo litt for å klare 1000km på 10:30?

Min nærmeste Ionity 150kW lader er 1500km unna.

Vet jo heller ikke hvordan ID.3 vil lade på vinteren når batteriet gjerne er kaldere, hvorpå Tesla forvarmer batteriet sitt før man ankommer ladestasjonen.

Endret av Complexity
  • Liker 3
Skrevet
Hanhijnn skrev (1 time siden):

Og skuffende mangel på 4WD.

Ble da lansert det, den kommer litt senere. De har også avslørt at de jobber med R modeller, så de må ha plass til å kunne gi disse modellene senere også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...