Gå til innhold

Klarer ikke å dekke etterspørselen: Volkswagen setter bestilling av e-Up på pause


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

200 000,- er en grei pris for en liten batteri bil

Går den 300 000 km og man sparer 0,5 kroner kilometeren i energiutgift blir 150 000,- spart i løpet av bilens levetid.

Andre fordeler medfører at bilen har en negativ pris i forhold til kjøp av en bensinbil. Realøkonomisk får Du altså penger for å kjøpe batteri-bil utgaven.

 

Bilen er også så billig at kaskoforsikring vil være helt bortkastet.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
  • Liker 1
Skrevet
Halvor Sølvberg- the MOV skrev (5 timer siden):

Går den 300 000 km og man sparer 0,5 kroner kilometeren i energiutgift blir 150 000,- spart i løpet av bilens levetid.

Jeg har regnet litt og det virker realistisk. Eventuelt justere ned km-forventnignen til 200 000 km og besparelsen til 100 000 kr.

  • Liker 1
Skrevet

Det med kaskoforsikring kommer nå litt an på når forsikringsskader oppstår og hvor omfattende den er. Blir den kondemnert etter ei uke er nå forsikringen god å ha...

Skrevet (endret)
kmlund skrev (14 minutter siden):

Det med kaskoforsikring kommer nå litt an på når forsikringsskader oppstår og hvor omfattende den er. Blir den kondemnert etter ei uke er nå forsikringen god å ha...

Tja, man kan jo kjøpe en bruktbil for restverdi og 600 liter bensin for det kaskoen koster i året. Om uhellet skulle være ute å gå...

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Skrevet
cbrr6 skrev (12 timer siden):

VAG føler seg med andre ord trygge på å nå utslippsmålene for 2020.

Ja VW AG er kyniske nok til å kunne gjøre slike vurderinger.

 

kremt skrev (15 timer siden):

Og skoda trillingen blir økset permanent. Har VAG allerede leveringsproblemer med batteri?

Det er også en mulighet.

(Tips: konsernet heter VW AG, ikke VAG.)

  • Liker 1
Skrevet (endret)
Hanhijnn skrev (4 timer siden):

Ja VW AG er kyniske nok til å kunne gjøre slike vurderinger.

 

Det er også en mulighet.

(Tips: konsernet heter VW AG, ikke VAG.)

Ser ikke at å late noe av vinen stå til neste år for å få betre betalt er kynisk. Og ei heller dette fra VW gruppen.

 

Blir kynisk å spille miljøkortet ved kjøp av batteribil også da, for Du sparer omlag 5 kroner mila (og 16,60 ved kjøp av Tesla S) og får mykje anna gratis og til redusert takst.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Gjest I1RRS7FlJH
Skrevet
kremt skrev (20 timer siden):

Og skoda trillingen blir økset permanent. Har VAG allerede leveringsproblemer med batteri?

Er vel så enkelt at VAG velger å la være å gjøre investeringer i økt produksjonskapasitet for en utgående modell nå som de satser på nye dedikerte elbil-plattformer.

Forøvrig er det en seiglivet myte at søkkrike bilprodusenter skal ha noen spesielle problemer med å skaffe batterier. SK, Panasonic, Samsung, LG og CATL selger gjerne til store og solide kunder.

Skrevet

Badge engineering er vel ikke det smarteste når bilene er så like og selges i samme marked. De kunne evt blitt solgt i ulike land for å differensiere.

Skrevet
kremt skrev (17 timer siden):

Badge engineering er vel ikke det smarteste når bilene er så like og selges i samme marked. De kunne evt blitt solgt i ulike land for å differensiere.

Men alle bilprodusenter (også stebarn-merkene til VW AG) vil jo så gjerne slå seg på brystet og vise at de også har elbiler i porteføljen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...