Gå til innhold

Q-Tec Kabinett til ca 270,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal sette sammen en BILLIG kontor-PC.

 

 

Lurte på om noen har erfaring med dette kabinettet:

http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=113040&name=

 

 

Eneste kriteriet jeg har er at det ikke bråker som et jet-fly, litt støy godtas.

Trenger ikke anbefalinger av andre kabinett, lurer bare på støynivået på dette.

 

 

På forhånd takk for hjelpen!!

Dårlig kvalitet,tenker da på hele kabinettet generelt sett,tåler ingenting.

PSU bråker som et uvær,og elendig luftgjennomstrømning. PSU er rett over CPU viften,noe som neppe er særlig bra mtp. tempratur og overklokking.

 

Du får hva du betaler for,og i forhold til pris er det et greit kabinett.

Lenke til kommentar

Joddze:

 

1. Hvorfor sitere hele innlegget mitt?

2. Jeg sa jeg ikke var interessert i kvaliteten, som jeg selvfølgelig skjønner ikke er på topp.

3. Luftstrømning osv. er TOTALT irrellevant. Dette er en KONTOR-PC

4. Dette med støyen, sier du det utfra erfaring, eller er det bare noe du slenger fra deg?

 

 

Dette er en 300W PSU, og jeg nekter å tro at den bråker helt sinnsikt.

Om så dette likevel er tilfelle. Kan ikke dette løses med en ny vifte f.eks?

 

 

Er interessert i svar fra folk som HAR/HAR HATT dette kabinettet.

 

 

Finnes det ev. alternativ?

 

 

Ev. enkle strømforsyninger som kommer ned mot denne prisen(som ikke bråker voldsomt). Har nemlig et kabinett, men det har bare 250W, som sikkert ikke er veldig lurt på en Barton2500+.

Lenke til kommentar

Bråker lite... Kjøpte det samme selv til serveren min.

Eneste rare var at det ikke går ann å skru inn pci\agp kort skruene... den delen som skal monteres bak der er for liten?!?

 

Vet du ikke ville ha slike svar, men det var litt komisk så du får det alike vell: Når jeg skulle skru det sammen så bøyde jeg metallet siden det var så mykt...

Endret av Loffelur
Lenke til kommentar

Helt greit til kontor pc .. at din bråker må være noe galt du med jetflyern .. vi har slikt et stående i stua hørte ikke at boxen var på ei gang .. og en kamerat av meg driver gameserver.no de hadde sån 30+ av de kabinettene før .. funker helt greit .. va inne på server rommet og det vakke mye støy nei.. men eneste uting jeg syns er at psu er over hovedkort/cpu så vanskelig å komme til .. men kontor pc er ikke de man skrur mest i heller da.. det funker helt ok til ditt bruk!

Lenke til kommentar

Har bygget vel 10-12 PCèr med dette kabinettet til folk og alle er fornøyd:

 

Case Midi ATX Tower 350W Black OEM, 12962 På lager 100+ 366,-

hos psdata.no, det samme som kameraten din har...

 

 

Helt grei og 350W power er nok, bråker ikke heller, så det så...

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Jeg bruker et Q-Tec kabinett. Alt fungerte utmerket tom. forrige uke. Strømforsyninga sa takk for seg med et smell rett etter jeg satte inn strømledninga. :scared: Jeg satte inn en Chieftec PSU i kabinettet etterpå.

 

Kabinettet ellers er lett og håndterlig, og jeg har egentlig ikke opplevd noe annet negativt med denne.

Lenke til kommentar

Har hørt mykje rart om q-tec her på forumet. Men har ikkje sjølv erfart noko anna enn at du får det du betaler for. Har sjølv q-tec 450 w psu og den leverer greit strøm, men har alt for lite tilkoblinger til å utnytte 450 w( dersom den leverer så mykje da) + at den bråker som eit uver. Løyste litt av støyprob. med å ta ut eine vifta. virker fint fordi. Tenkte eg skulle skifte ut den andre vifta med ei som ikkje bråker slik men der var kobla til ei ekstra ledning på den så torde ikkje gjere det. Veit det er gjort modifiseringer med å sette ned volten, for dermed få viftene til å gå seinere.

 

Dette med at du vil få dårleg kjøling på pcu-en i og med at psu står rett over pcu tror eg lite på i og med at psu-viftene suger luften ut av kabinettet og ikkje blåser varmluft inn. Men det kan sikkert vere lurt å ha ein pcu kjøler med sidemontert kjølevifter. Bare litt logiske tanker fra meg, men ikkje noko erfaring på det.

 

Veit du ville ha svar bare fra dei som hadde erfaring fra det eller lignende kabinett men litt av min erfaring(litt rotete kanskje) får du likevel.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Litt forvirret riktignok.

Noen sier det bråker som et jet-fly, andre mener det er stille.

Får bare teste selv og se...

 

Når det gjelder PCI-feste og slikt har jeg selv vært borti dette med Q-Tec, men denne gangen er det ikke noe problem, ettersom alt er integrert på hovedkortet.

 

En ting til:

Hadde tenkt å kjøpe en "Cooler Master AERO 7 Lite AMD" som CPU-kjøler.

Får denne plass i dette kabinettet?

(Den fikk fint plass i et Q-Tec av "Pro-line" typen.)

Lenke til kommentar

Jeg har bygget en PC med dette kabinettet. PSU støyet såpass at jeg 7V moddet det (loddet sort jord på +5v inne i PSU). Da ble det bedre.

 

Så en oppfordring: Ikke sleng mye dritt om at du økke ønske ditt og datt av tilbakemeldinger. Du skal være glad at neon faktisk tar seg tid og vil hjelpe deg. Så får du heller filtrere vekk det uinteressante etterpå.

 

Noen punkter å ta med seg:

 

- Q-Tec. oppgir "peak perfomance" og ikke "max performance" som alle andre oppgir. Begge verdier er oppgitt på PSU. Dette betyr at du må trekke fra ca 30% på oppgitt effekt.

- Det er veldig trangt mellom PSU og CPU viften, ulempen er at de som regel trekker luften hver sin vei. Løsninger for meg var å snu CPU viften.

- PCI fester. Jeg måtte mekke noe egne greier, det var utrolig klønete av Q-Tec.

 

Mitt råd er å holde seg unna denne elendigheten. Bruk heller 523kr på et AVANTECH Tower m/300W kabinett. Det har fått god omtale i tester jeg har lest.

Lenke til kommentar
En ting til:

Hadde tenkt å kjøpe en "Cooler Master AERO 7 Lite AMD" som CPU-kjøler.

Får denne plass i dette kabinettet?

(Den fikk fint plass i et Q-Tec av "Pro-line" typen.)

Aero 7 kan du bare glemme. På mitt byggverk hadde jeg en billig og lav CoolerMaster kjøler/vifte. Da var det 1cm klaring til PSU! Aero 7 er mye høyere enn kjøleren jeg brukte.

 

Pro-line er noe helt annet, da dekker ikke PSU over hovedkortet.

Lenke til kommentar

Kabinettet bråker selvfølgelig ikke som et uvær, det du putter inni det kan derimot gjøre det. Strømforsyningen er grei nok, normalt lydnivå, men jeg har brukt en chieftec strømforsyning i min.

Har selv hatt et Q-tec. Har også nettopp mottatt et Q-tec jeg har bestilt.

Kabinettet demper derimot ikke lyden like godt som andre kabinetter gjør. Det er meget tynt stål i det.

Skal du ha en del vifter, en del harddisker etc i kabinettet anbefaler jeg det ikke om du ønsker en stillegående PC.

 

Wolverine

Endret av Wolverine
Lenke til kommentar
Joddze:

 

1. Hvorfor sitere hele innlegget mitt?

2. Jeg sa jeg ikke var interessert i kvaliteten, som jeg selvfølgelig skjønner ikke er på topp.

3. Luftstrømning osv. er TOTALT irrellevant. Dette er en KONTOR-PC

4. Dette med støyen, sier du det utfra erfaring, eller er det bare noe du slenger fra deg?

 

 

Dette er en 300W PSU, og jeg nekter å tro at den bråker helt sinnsikt.

Om så dette likevel er tilfelle. Kan ikke dette løses med en ny vifte f.eks?

 

 

Er interessert i svar fra folk som HAR/HAR HATT dette kabinettet.

 

 

Finnes det ev. alternativ?

 

 

Ev. enkle strømforsyninger som kommer ned mot denne prisen(som ikke bråker voldsomt). Har nemlig et kabinett, men det har bare 250W, som sikkert ikke er veldig lurt på en Barton2500+.

merkelig at du får svar i det hele tatt med den leppa du slenger med her! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Takker for gode svar.

 

hn66: Det er ikke slik at jeg er utakknemlig for svar, men jeg synes forumet blir veldig uoversiktlig pga. at mange svarer på ting som posteren understreker han er fullstendig klar over.

 

Det er jo tydeligvis endel useriøse her som kun vil ha mest mulig postinger. Noen må jo ta feil, når en sier at den bråker som et jetfly, og en annen knapt hører den.

 

Forøvrig var dine svar BRA, hn66.

Bråker viften for mye, får jeg ta en 7v-mod.

Litt dumt at jeg ikke kunne bruke aero.

Noen tips til stillegående (og lav) vifte som støtter minst barton2500+??

 

Avantech-kabinettet så greit ut, men jeg er ingen stor fan av dører i front på kabinettene. Blir ikke dette irriterende nå man skal sette i CD/DVD osv??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...