Gå til innhold

Q-Tec Kabinett til ca 270,-


Anbefalte innlegg

Bygde en pc med et slikt kabinett. prisen er grei men det er noe jæ*la blikkskrammel. som tidligere nevnt er psu montert over stedet hvor cpu sokkelen kommer. og det er trangt som bare juling. psu'en støyer som på et litt eldre Aopenkabinett (mao middels), og har ingen ventilering over cpu (på undersiden av psu). luftgjennomstrømminga er elendig (!!) og jeg ville lagt på et par hundrelapper..og kjøpt et som er mye bedre.. jeg monterte dette kabinettet sammen med et Asus microbord og en xp1800+ og en maxtor disk. cpuen ligger konstant på 60 grader pluss..og det er varmt.. kjøpte et "inne-ute" termometer og oppdaget av kabinetttempen lå på over 40 grader... hurra...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har det qtec kabinettet dog i svart og er meget fornøyd med støynivået (kjøpt fra psdata).

 

EDIT: Var litt trøtt i sted - jeg har det normalstore for 453 kr jeg..da skjønner jeg hva dette dreier seg om.

 

http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=113046&name=

 

[Det som kan sies å være litt dumt med det er at det er meget lett å skrape opp det - malingen sitter meget løst.

 

Den står i stuen og suser knapt hørbart (dog har jeg limt på støydempende plater for bil inni den), men psuen bråkte ikke nevneverdig mye før det heller. ]

Endret av kalkulatoren
Lenke til kommentar
jeg monterte dette kabinettet sammen med et Asus microbord og en xp1800+ og en maxtor disk. cpuen ligger konstant på 60 grader pluss..og det er varmt..

Har eit chiftec big tower og kjører amd duron 1400. Den ligger på 35 grader idle. Mens ein xp1900 ligger på 60 grader idle. Med samme vifte og samme oppsett. Så at ein xp1800 ligger på 60 grader er vel ikkje overraskende.

 

Beklager men dette var litt utafor.

Endret av Ulvestad
Lenke til kommentar

jeg har faktisk positiv erfaring med det kabinettet og PSU, greit nok at kabinettet er litt rikkelaktig og ikke av den beste kvaliteten, men hva forventer man til under 300kr.

Har ingen problemer med PSU, den er veldig stille og maskinen er stabil nok til å være filserver, s-video out boks og spilles litt på

 

annen hardware som er i maskinen er:

 

Chaintech 7aja2

Twinmos 256 pc133

Creative SB Live Player 5.1

Creative TNT2 Ultra <-- still going strong :)

SMC 10/100 nettverkskort

IBM 46.5GB 7200rpm <-- rart den ikke dauer snart, den er jo snart 4 år gammel og har vært i bruk 24/7 i alle år

 

Edit:

er dette jeg har

http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=113046&name=

Endret av Dimm
Lenke til kommentar
4. Dette med støyen, sier du det utfra erfaring, eller er det bare noe du slenger fra deg?

Jeg har kabinettet ja,og det bråker som bare det. PSU bråker fælt,og jeg syntes ikke at støy er noe problem vanligvis.

 

Og,hvordan i alle dager skulle jeg kunne sagt at PSU bråker hvis ikke det var utifra egen erfaring?

 

Og er vel ikke nødvendig å " ta av" bare fordi jeg legger til litt tileggsinfo som luftgjennomstrømning, kan vel være greit å vite at det blir sykt varmt der,og at en god vifte kan være grei å ha.

 

Litt lite søvn de siste dagene?

 

EDIT: Irreterer meg at enkelte skal være så ******* utakknemlige,i mine øyne er det relevant da det utelukkende handler om kabinettet du har tenkt å kjøpe. Hadde det vært om noe helt annet,kunne jeg ha skjønt det,men ser ingen grunn til å whine som en fjortiss fordi du får litt tileggsinformasjon om kabinettet.

Ble litt OT nå,men måtte bare si det. ;)

Endret av Joddze
Lenke til kommentar

KONKLUSJON:

 

-Kjøpte kabinettet.

-Greide ikke montere braketten med skruehull til ekspasjonskortene. ALTFOR trang, må være produksjonsfeil.

-Tok strømforsyningen og brukte i det gamle kabinettet.

-Funker topp!

-De som mener den strømforsyningen bråker som et jetfly, må ha ******* følsom hørsel for å si det mildt...... en stille og fredelig sak, det er det den er nemlig.

 

Takk for svarene folkens:-)

Lenke til kommentar
KONKLUSJON:

 

-Kjøpte kabinettet.

-Greide ikke montere braketten med skruehull til ekspasjonskortene. ALTFOR trang, må være produksjonsfeil.

-Tok strømforsyningen og brukte i det gamle kabinettet.

-Funker topp!

-De som mener den strømforsyningen bråker som et jetfly, må ha ******* følsom hørsel for å si det mildt...... en stille og fredelig sak, det er det den er nemlig.

 

Takk for svarene folkens:-)

Fint at du fant en løsning :)

 

Men du fikk tydelig vis akurat samme problem som jeg fikk ! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...