Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hasj lukt inne i leiligheten fra naboen


Mannen1

Anbefalte innlegg

tezzo skrev (10 timer siden):

Etter å ha lest alt du har skrevet her inne så virker du veldig for hasj og har masse kunnskaper om det, du vet det er narkotika ikke sant? og tar man narko så er man en narkoman, ferdig med det. Flere får livene sine ødelagt (ekke så farlig er jo bare litt idag.. og neste dag osv) og det er ikke meninga at dette er noe man skal ta på en vanlig basis! kanskje en tur til amsterdam er greit men driver man å bruker jevnlig så har man jo allerede ett problem. Hvis det ikke er så farlig med hasj så er det heller ikke så farlig med kokain, er jo sånn det begynner men du ser ikke problemet haha. 

Nei man er ikke narkoman om man tar narkotika. Blir som å si att alle er alkoholikere fordi de av og til i helgen drikker 2-3 øl.

Mange får derimot livene ødelagt av alkohol, hasj og kokain det er nok riktig. Dette har oftest med gener/arv å gjøre.

Det bryr ikke meg at hasjrøyking er bøtelagt, det jeg kritiserer er at man ringer politiet når man ikke aner hvor lukta kommer fra...

Og at det luktet litt marihuana på værandaen er vel ikke så farlig?

Men jeg vet ikke hvor ille det er, på Dyne kommenterte kona min marihuana lukt også, men var værre med sigarettlukt på vinteren fra andre naboen.

Damer blir helt hysteriske når de får barn, og det hjalp null at vi klagde på naboen om sigarettlukt, han ble bare gretten.

Hjelper ikke om du har Villa heller ser det ut som?

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Baranladion skrev (3 timer siden):

Poenget mitt er at er man brydd av at naboen røyker hasj på verandaen, så bør det være greit å melde fra, selvom politiet mest sannsynligvis ikke kommer til å gjøre noe,spesielt,  når styret ikke vil blande seg inn. Jeg kan forstå at en familiefar ikke har veldig lyst til å gå til en hasjrøykende nabo og be han slutte å røyke på verandaen. 

Jeg prøvde å illustrere med tisse-eksempelet ( eller hvilken som helst annen ulovlig aktivitet) at terskelen for å melde fra til noen er forskjellig fra person til person. en som er positiv til hasj, ville ikke meldt fra om naboen røyka, men kunne nok meldt fra dersom naboen brukte blomsterkassa som pissoar og det eimet av piss over i naboleiligetehen. Begge deler, er sjenerende og ulovlig og sånn sett bør man ikke få noe pes fra å prøve å få endret denne oppførselen, med de mulighetene man har ( styret eller politiet i dette tilfellet). 

Er ikke alltid lett å vite hvilken nabo det kommer fra, men om det for deg ikke er ille med hasjrøykende naboer, så kan det være ubehagelig for en familiefar med barn, også utover det at det av og til bare lukter litt. 

 

Jeg er ikke så sikker på at det er ulovlig å tisse i sin egen blomsterpotte i hagen?? Er mange som tisser i hagen, bare ikke i byen. På Dyne gikk vi ofte ned til buskene ved bekken og slo lens feks. Her i byen er det derimot helt uaktuelt, men ikke ulovlig, det handler mer om aksepterte normer.

 

Det kan hende et borettslag i byen derimot ikke tålererer sånt..

Jeg skjønner at hun mora reagerer, jeg ville ikke ha ringt politiet,jeg ville ikke klaget heller. Men jeg vet ikke hvor ille eller hvor plagsomt det er...

Det siste er veldig viktig.. Om det er konstant lukt og det er plagsomt feks.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke så sikker på at det er ulovlig å tisse i sin egen blomsterpotte i hagen?? Er mange som tisser i hagen, bare ikke i byen. På Dyne gikk vi ofte ned til buskene ved bekken og slo lens feks.

Det kan hende et borettslag derimot ikke tålererer sånt..

Jeg skjønner at hun mora reagerer, jeg ville ikke ha ringt politiet,jeg ville ikke klaget heller. Men jeg vet ikke hvor ille eller hvor plagsomt det er...

Det siste er veldig viktig.. Om det er konstant lukt og det er plagsomt feks.

Poenget er at et borettslags vedtekter ikke har noen regler mot å pisse i blomsterkassa, men det kan sammenlignes med å røyke hasj. Det er sjenerende og det lukter, borettslaget kan ikke gjøre noe, og hva gjør man da?

Pissing er sjenerende fordi det ekkelt, en potensialt narkoman/rusmisbruker kan være sjenerende, da vedkommende kan ha betydelig problemer. 

Jeg ville ikke snakket med den hasjrøykende naboen, siden jeg ikke aner hvordan person det kan være, ei ville jeg heller snakket med en nabo som åpenbart bruker blomsterpotta 2 meter unna som pissoar. Hva gjør man da? Skal man bare godta det, siden litt lukt må man regne med? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (7 minutter siden):

Poenget er at et borettslags vedtekter ikke har noen regler mot å pisse i blomsterkassa, men det kan sammenlignes med å røyke hasj. Det er sjenerende og det lukter, borettslaget kan ikke gjøre noe, og hva gjør man da?

Pissing er sjenerende fordi det ekkelt, en potensialt narkoman/rusmisbruker kan være sjenerende, da vedkommende kan ha betydelig problemer. 

Jeg ville ikke snakket med den hasjrøykende naboen, siden jeg ikke aner hvordan person det kan være, ei ville jeg heller snakket med en nabo som åpenbart bruker blomsterpotta 2 meter unna som pissoar. Hva gjør man da? Skal man bare godta det, siden litt lukt må man regne med? 

Nei det er vel ganske normalt i Oslo at man ikke snakker med naboen.

Det er vel en norm dere har, at dere har null forhold til naboen, og om Hansen på 70 har en hund som bjeffer når han får mat klokken 20.00 så rotter alle seg sammen og signerer på at Hansen må ut til Jul...

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (3 minutter siden):

Nei det er vel ganske normalt i Oslo at man ikke snakker med naboen.

Det er vel en norm dere har, at dere har null forhold til naboen, og om Hansen på 70 har en hund som bjeffer når han får mat klokken 20.00 så rotter alle seg sammen og signerer på at Hansen må ut til Jul...

Normal, på lik lnje med at man blir sett på som ei gammel sladrekjerring, eller hysterisk, dersom man faktisk bryr seg om omgivelsene sine? 

Det går helt fint i oslo, å snakke med naboen sin når det gjelder snekring til langt på natt, høy musikk og lange fester og andre slitsomme ting, det er nok en litt høyere terskel dersom vedkommende er en rusmisbruker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (7 timer siden):

Normal, på lik lnje med at man blir sett på som ei gammel sladrekjerring, eller hysterisk, dersom man faktisk bryr seg om omgivelsene sine? 

Det går helt fint i oslo, å snakke med naboen sin når det gjelder snekring til langt på natt, høy musikk og lange fester og andre slitsomme ting, det er nok en litt høyere terskel dersom vedkommende er en rusmisbruker.

Det kommer an på hvor ille det er? De vet ikke hvem nabo det gjelder..

Lukt er nok ikke det samme som feststøy, man hører hvem nabo som har fest. Lukt som siver inn fra verandaen er litt mer tricky.

Før de ringer må de være sikre på hvor det kommer fra. Å spionere i askebeger er null grunnlag. De skal være sikre i sin sak.

Jeg ville ikke ha klaget, om det var ille ville kona mi helt sikkert klaget. Og da måtte jeg snakke sak for henne.. akkurat som trådstarter...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Problemet her er jo at boligene bygges simpelt. Balkonger uten skikkelig deling og privat rom mellom seksjonene er irriterende, og man må finne seg i både lukt og støy fra naboen. At folk gidder å bosette på denne måten.

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (6 minutter siden):

Problemet her er jo at boligene bygges simpelt. Balkonger uten skikkelig deling og privat rom mellom seksjonene er irriterende, og man må finne seg i både lukt og støy fra naboen. At folk gidder å bosette på denne måten.

Sånn er det når enkelte absolutt skal bo i bykjernen, selv om de ikke passer til levemåten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...