Gå til innhold

Anonymt


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
AndersT2 skrev (1 minutt siden):

Er kun i noen få temaer, ikke alle steder slik jeg har sett det.

 

mobile999 skrev (Akkurat nå):

Det er bare i noen underforum (f.eks. helse og juss) det er mulig å poste som anonym.

Ok, takk for hjelpen - da skal jeg kikke bedre etter :)
Synes forøvrig man skal kunne poste anonymt i alle forum.

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (8 timer siden):

 

Ok, takk for hjelpen - da skal jeg kikke bedre etter :)
Synes forøvrig man skal kunne poste anonymt i alle forum.

 

Det ble for en god stund tilbake åpnet for anonym posting fordi man anerkjente at noen tema/spørsmål kunne oppleves som belastende eller ubehagelig å ha tilknyttet brukernavnet. Denne trenden har vi egentlig igjennom årenes løp utvidet til å gjelde flere kategorier. Vi lytter selvsagt til forslag om det er andre kategorier som har behov for anonym posting, men å åpne generelt for å kunne poste helt anonymt tror jeg vi ikke får. Husk at man i utgangspunktet er anonym på forumet selv om brukernavnet vises, vi krever ikke at du kobler navn og brukernavn når du registrerer deg.

 

Hilsen

 

KVTL

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
KVTL skrev (22 minutter siden):

Det ble for en god stund tilbake åpnet for anonym posting fordi man anerkjente at noen tema/spørsmål kunne oppleves som belastende eller ubehagelig å ha tilknyttet brukernavnet. Denne trenden har vi egentlig igjennom årenes løp utvidet til å gjelde flere kategorier. Vi lytter selvsagt til forslag om det er andre kategorier som har behov for anonym posting, men å åpne generelt for å kunne poste helt anonymt tror jeg vi ikke får. Husk at man i utgangspunktet er anonym på forumet selv om brukernavnet vises, vi krever ikke at du kobler navn og brukernavn når du registrerer deg.

Vel, ting og tang kan skinne igjennom selv om det egentlig virker harmløst for ADM og andre brukere av forumet. Det er kun forumbruker selv som egentlig kan avgjøre dette, og om det er en fordel at det postes ytterligere anonymt enn kun bak brukernavnet.

Man kan feks. ha røpet sin ID gjennom tidligere poster og av den grunn ønske å skjule sin ID på akkurat en posting som i utgangspunktet virker harmløs.

Mitt poeng er at det bør åpnes ytterligere for anonym posting og heller revurdere DERSOM det skulle bli et problem. Forøvrig har jeg full forståelse for at man ikke tillater ytterligere anonym posting i tråder som kan virke støtende, diskriminerende o.l. fordi man ønsker opprettholde en viss standard og saklig nivå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
AndersT2 skrev (3 timer siden):

Her er ett godt eksempel på hvorfor det bør være færrest mulig anonyme muligheter: 

En som spør om hjelp til noe, og en anonym som troller og ødelegger for seriøse svar. Innrømmer selv trolling i sin tredje post.

Slikt er dessverre ødeleggende.

 

Dette var et dårlig eksempel, og det er nettopp i slike postings at man får korrekte og duganes svar fordi man kan poste gode råd som anonym, uten at man selv får Nav på nakken, eller at andre kjente skal kunne vite hvem vedkommende er. I mine øyne er ikke dette trolling i det hele tatt. Jeg ville også hatt full forståelse om TS hadde startet tråden anonymt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
AndersT2 skrev (17 minutter siden):

Trådstarer helt klart. Jeg mente han som poster anonymt bruker det å være anonym her til å trolle.

Du må gjerne mene det, jeg mener ikke han troller.

Lenke til kommentar

Så du mener det han sier mot slutten av foreløpig siste innlegg ikke bekrefter at han troller:

"God natt! Og husk, ikke få høyt blodtrykk bare fordi du leser litt trolling på internett ?"

 

Samtidig som han i alle innlegg oppfordrer til utnyttelse og gi falsk informasjon til myndighetene for å skaffe seg penger?

Skjønner veldig godt at han ønsker å være anonym, og slike er med på å ødelegge for andre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
AndersT2 skrev (1 time siden):

Så du mener det han sier mot slutten av foreløpig siste innlegg ikke bekrefter at han troller:

"God natt! Og husk, ikke få høyt blodtrykk bare fordi du leser litt trolling på internett ?"

 

Samtidig som han i alle innlegg oppfordrer til utnyttelse og gi falsk informasjon til myndighetene for å skaffe seg penger?

Skjønner veldig godt at han ønsker å være anonym, og slike er med på å ødelegge for andre.

Jeg har nok mest lagt merke til førsteposten til vedkommende. Ingenting som står der er feil. 

Deretter kommer andre trollere som vrir og vender på alt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
D0vendyret skrev (5 minutter siden):

Det er samme anonyme person, så ...

Så du er uenig i førsteposten til den anonyme personen?

Eller er det bare slik at du vrir og vender på alt du også?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Nidar2 skrev (På 6.8.2020 den 10.27):

 

Ok, takk for hjelpen - da skal jeg kikke bedre etter :)
Synes forøvrig man skal kunne poste anonymt i alle forum.

Nei helvete heller. Det er en garantert måte å lage et søppelforum på. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Uderzo skrev (Akkurat nå):

Det synes ikke jeg. Det er ødeleggende for debatten og vil føre til at kvaliteten på forumet vil falle drastisk.
Det gir mening å tilby AB slik det er i dag.

Jeg er uenig i dette da mange vil kvie seg for å svare eller delta i debatten. Dette vil føre til en dårligere kvalitet på forumet. Det er uansett liten grunn til å forby dette før det eventuelt blir et problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...