Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 20


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har fått meg en Note 20Ultra. Veldig fornøyd med alt etter at jeg skifta over til NovaLauncher og endrer ikoner til mer min stil.

Meeeen, når jeg multiasker kraftig, typ Twitter, flere chrome faner, snapchat, Instagram, diverse skoleapper (canvas) og messenger chat med flere samtaler samtidig så blir mobilen farlig varm.Det er så fælt at jeg må legge den fra meg og tvinge alle apper stopp i noen minutter. De siste gangene har den også tvunget seg selv til omstart.

 

Flere med dette problemet? 

Er det kun min tlf, eller en produksjons ting tror dere? 

Evt om det er en god app som jeg kan se hva som stjeler ram og kraft? 

Kommer fra en Huawei som hadde en ekstrem hissig app-styring så opplevde aldri slikt.

(ja det er kanskje tatt opp tidligere men orket ikke å bla gjennom 17 sider med diskusjoner :p)

 

Lenke til kommentar
2 hours ago, FB.804925758 said:

Hei

Jeg har fått meg en Note 20Ultra. Veldig fornøyd med alt etter at jeg skifta over til NovaLauncher og endrer ikoner til mer min stil.

Meeeen, når jeg multiasker kraftig, typ Twitter, flere chrome faner, snapchat, Instagram, diverse skoleapper (canvas) og messenger chat med flere samtaler samtidig så blir mobilen farlig varm.Det er så fælt at jeg må legge den fra meg og tvinge alle apper stopp i noen minutter. De siste gangene har den også tvunget seg selv til omstart.

 

Flere med dette problemet? 

Er det kun min tlf, eller en produksjons ting tror dere? 

Evt om det er en god app som jeg kan se hva som stjeler ram og kraft? 

Kommer fra en Huawei som hadde en ekstrem hissig app-styring så opplevde aldri slikt.

(ja det er kanskje tatt opp tidligere men orket ikke å bla gjennom 17 sider med diskusjoner :p)

 

Du kan ha hatt uflaks og fått en med den dårligere kjølingen, og om du har kjøpt fra norsk forhandler så er det exynos i tillegg, som da er en del varmere enn snapdragon

Lenke til kommentar

Google pay. Nå testet jeg noe nytt. Jeg hadde i Teliasim i skuff nr 1, og talkmore i nr 2. skrudde på og ventet litt med pinkode til talkmore, sånn at Telia ble aktivert først. Så når begge sim-kort var på, så skrudde jeg av SIM 1(Telia) så det var helt deaktivert. Da fungerte Google pay med bare talkmore aktivert i skuff nr 2!! Så kjøp kontantkort fra Telia, og putt det i skuff 1 å start opp!

Lenke til kommentar

Har siste oppdatering på min Note 20 Ultra (installert 8/9), kun Telenor simkort. Ingen kontakt med terminal ved forsøk på betaling.

Jeg har ikke vendt meg til å kun bruke telefon ved betaling så ikke noen big deal så langt, men holdt på å bli gal nå når jeg skulle teste dette for første gang... har blitt noen frustrerende minutter i diverse butikker.

Fungerer Samsung Pay?

 

Endret av skripis
Lenke til kommentar
skripis skrev (16 minutter siden):

Har siste oppdatering på min Note 20 Ultra (installert 8/9), kun Telenor simkort. Ingen kontakt med terminal ved forsøk på betaling.

Jeg har ikke vendt meg til å kun bruke telefon ved betaling så ikke noen big deal så langt, men holdt på å bli gal nå når jeg skulle teste dette for første gang... har blitt noen frustrerende minutter i diverse butikker.

Fungerer Samsung Pay?

 

Hvis du setter inn Teliasim (kontantkort) i simskuff 1, og Telenor i skuff 2, så virker Google pay. Hvis du så går inn i menyen og deaktiverer sim1 med Telia, så virker Google pay fortsatt selv om du bare bruker Telenor. 

Dette er noe rart Telenor og samsung ser på, men inntil videre er det jo en løsning. 

Bare husk at Telia må sitte i skuff 1 når telefonen startes opp. Og vent noen sekunder med å skrive inn pinkode til Telenor, sånn at du er sikker på at Telia starter først. 

 

Samsung Pay fungerer med Curve, både på telefonen og samsung klokken. 

 

Lenke til kommentar
Rudalhei skrev (21 timer siden):

Du må ha Telia i slot 1 samtidig for at det skal funke. Men du kan deaktivere det i menyen etterpå. Bare la det sitte der. 

Det er nok ikke aktuelt ?

 

Galaxis skrev (På 11.9.2020 den 12.40):

Samsung Pay fungerer med Curve kort på min Note 20 Ultra.

Det vil at du betaler via Samsung Pay med ditt registrete Curve kort i Samsung Pay appen?

Slik jeg vil ha det er at jeg bruker Curve app, velger kort ifra Curve app og betaler via Curve app. Eller vil ikke dette fungere? Har Talkmore, innstallert Curve og fått registret flere kort i Curve. Men av en eller annen grunn så fungere det ikke i min SGN20Ultra.

Har selvfølgelig NFC på.

Hva kan jeg gjøre for å få Curve til å fungere da?

 

Har og fått Curve kortet inn i Samsung Pay appen men ikke fått testet det enda med å betale via Samsung Pay app.

 

Lenke til kommentar
Merko skrev (1 minutt siden):

Er vel en viss fare for at Telia kortet må forbli aktivt, dersom det er det eneste operatøren som fungerer, da den vil fornye "tokens" med gjevne mellomrom slik at du kan bruke kortet. 

Jeg har Telia kontantkort. Mulig jeg må skru det på innimellom.. Men det har gått bra i to uker foreløpig. 

Lenke til kommentar
ray001 skrev (2 timer siden):

Det er nok ikke aktuelt ?

 

Det vil at du betaler via Samsung Pay med ditt registrete Curve kort i Samsung Pay appen?

Slik jeg vil ha det er at jeg bruker Curve app, velger kort ifra Curve app og betaler via Curve app. Eller vil ikke dette fungere? Har Talkmore, innstallert Curve og fått registret flere kort i Curve. Men av en eller annen grunn så fungere det ikke i min SGN20Ultra.

Har selvfølgelig NFC på.

Hva kan jeg gjøre for å få Curve til å fungere da?

 

Har og fått Curve kortet inn i Samsung Pay appen men ikke fått testet det enda med å betale via Samsung Pay app.

 

Curve er vel ikke en betalingsapp som Google pay og Samsung Pay, så det vil nok ikke virke. 

Jeg har hentet inn kortet fra Curve i Samsung pay. Det funger fint ihvertfall. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

EDIT

Fikk det til ?

 

Sliter med å få Google Assistant på, den skrur seg av hele tiden, og får ikke aktivert Google Assistant med å si "Hey Google" eller "Ok Google"

Etter jeg trykker på hjem knappen og aktivere Google Assistant så kan jeg få den til å gjøre hva som helst, men ikke ifra mobilen er åpnet. At mobilen er låst er en ting, da vil vel ikke Google Assistant vekk og låse opp mobilen om man har aktivert finger eller ansikt opplåsing.

Der gul pil er, denne skrur seg av etter jeg har satt den på. Hva kan det ha seg at den gjør?

image.thumb.png.868d6ebc7899cd65794520a4a0888df9.png

Tester med denne og til svarende videoer ifra Youtube

 

Endret av ray001
Lenke til kommentar
ray001 skrev (1 time siden):

EDIT

Fikk det til ?

 

Sliter med å få Google Assistant på, den skrur seg av hele tiden, og får ikke aktivert Google Assistant med å si "Hey Google" eller "Ok Google"

Etter jeg trykker på hjem knappen og aktivere Google Assistant så kan jeg få den til å gjøre hva som helst, men ikke ifra mobilen er åpnet. At mobilen er låst er en ting, da vil vel ikke Google Assistant vekk og låse opp mobilen om man har aktivert finger eller ansikt opplåsing.

Der gul pil er, denne skrur seg av etter jeg har satt den på. Hva kan det ha seg at den gjør?

image.thumb.png.868d6ebc7899cd65794520a4a0888df9.png

Tester med denne og til svarende videoer ifra Youtube

 

Dette problemet har jeg også på en xiaomi Mi 10 pro. Når en Google det så er det et gjennomgående Android problem/bug. Sånt eksisterer dog ikke i følge @Merko så dette er brukerfeil av oss og alle andre. Jeg skjønner dog ikke hva som kan gjøres feil når en aktiverer denne og alt tilsynelatende er aktivert til man går inn/ut igjen.

Jeg har funnet en workaround som virker noen timer. Slett app cache i Google appen og assistant så får jeg aktivert det i noen timer. Har rapportert buggen til xiaomi, men har ikke hørt noe mer. 

 

Edit: laget en egen tråd om det for en stund siden. 

 

 

Endret av minim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...