Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 20


Anbefalte innlegg

Rudalhei skrev (42 minutter siden):

Det trodde jeg også, men det gjør det visst ikke.. Jeg forsøkte faktisk med bare WiFi, riktignok med talkmoresim som da ikke virket i tlf,mmen det funket ikke. 

Jeg dyttet i Telia sitt simkort, og det funket med én gang. Helt merkelig! Du kan tro jeg var frustrert når jeg fikk telefonen fra Samsung to dager før lansering og fant ut dette! Jeg hadde bestilt telefonen fra elkjøp også, og skulle returnere den, men da måtte jeg hente den ut og teste den også. Men med samme resultat. 

Det var når jeg snakket med Finn Jarle på tek.no at jeg fant ut at jeg skulle teste med Telia. Han fikk nemlig det til å funke, så da kjøpte jeg et kontantkort fra Telia. Og da virket det! Så jeg har nå byttet i fra talkmore til Telia bare pga dette! 

Det fungerte ikke med den siste oppdatering av Google Pay hos meg med Telenor sim kort.

Jeg fikk også ny telefon av Elkjøp siden det ikke fungerte, trodde i begynnelsen at det var noe feil med bare min device, hardware eller noe slikt.

Snakket med Samsung, Telenor og Google, ingen visste hvorfor eller kunne si noe.

Sendte en mail litt lenger opp i Telenor systemet, dem skulle se på det, men har ikke hørt noe siden.

Gadd ikke vente mer så jeg byttet to abonnement fra Telenor til Telia på onsdag, hehe.

Ble billigere i måneden, dessuten fikk jeg 2 sett med Airpods Pro hvis jeg bant meg i et år, nobrainer det der.

Pluss at jeg var lei av å betale 60 000 i året til Telenor for alt husstanden har gjennom dem, selvom jeg har mange produkter/abonnement er det aldri snakk om noe samlerabatt.

Har også faktisk raskere 4G i området her jeg bor med Telia enn Telenor.

Håper for dere med Telenor at Samsung fikser dette fortløpende, helt amatørmessig spør du meg!

Endret av luly
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merko skrev (1 minutt siden):

Så det fungerer med hvilken som helst annen telefon med Telenor, men ikke Telenor+Note20? ? Spesielt.

Det stemmer. Dette er et spesifikt note 20 problem. Min s20+ fungerte helt utmerket! Min sønn har en Huawei p30 pro og det funker gull. Kona med iPhone 11pro max har null problemer. 

Lenke til kommentar
Merko skrev (14 minutter siden):

Så det fungerer med hvilken som helst annen telefon med Telenor, men ikke Telenor+Note20? ? Spesielt.

Ja, det fungerte med Telenor på S9, Note 10+ og Oneplus 8 Pro for meg, uten problem.

Var så fort jeg fikk Note 20 Ultra at det var helt dødt og ingen kontakt med terminal.

Dette har jo alltid fungert, aldri hatt noe problem med Google Pay, å sette opp Google Pay er jo også helt straight forward, skal mye til å ''gjøre noe feil''.

Endret av luly
Lenke til kommentar
8 hours ago, Rudalhei said:

Men det kommer en oppdatering! Neste oppdatering fra Samsung skal inneholde rettelse. 

Jeg skulle få beskjed fra "min mann" i Telenor så fort han visste noe mer. Gir beskjed her. 

 

Har du firmwareversjon NEE eller TEN på devicen det gjelder?

Hva skjer om du legger inn APN selv, feks internet.public?

Lenke til kommentar
Rudalhei skrev (1 minutt siden):

Nå er vel ikke dette telefonen sin skyld da! 

Men du er kanskje ute etter å diskutere om IOS  er bedre enn Android. Da tenker jeg du kan starte en egen tråd. ?

Det er rimelig lite relevant for forbruker hvem sin skyld det er når ting ikke virker. Omtrent som at jeg driter i om det er banenord eller vy sin feil om toget er forsinket. Forsinket blir man uansett. 

Nei, men enkelte har gått høyt ut tidligere så jeg må bare påpeke det innimellom :) Kjører Android tlf selv om dagen ^^

Lenke til kommentar
2 minutes ago, minim said:

Det er rimelig lite relevant for forbruker hvem sin skyld det er når ting ikke virker. Omtrent som at jeg driter i om det er banenord eller vy sin feil om toget er forsinket. Forsinket blir man uansett. 

Nei, men enkelte har gått høyt ut tidligere så jeg må bare påpeke det innimellom :) Kjører Android tlf selv om dagen ^^

Du får fortsatt ringe meg når jeg får en brukbar måte å switche SIM på i iOS, samt en måte å se hvor mye data jeg har brukt over 4G og sette en limit per device :)

Har bare hatt det i mange år på android :)

Lenke til kommentar
Rudalhei skrev (3 timer siden):

Nå er vel ikke dette telefonen sin skyld da! 

Men du er kanskje ute etter å diskutere om IOS  er bedre enn Android. Da tenker jeg du kan starte en egen tråd. ?

Du får bare lese meldingene hans med et smil, le litt, så hoppe videre til neste innlegg ? Han er forumets største iPhone-fanboy og har visst samme feil på alle Android-telefonene han har testet, hvor det ser ut til at det bare er en brukerfeil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Merko skrev (2 timer siden):

Du får bare lese meldingene hans med et smil, le litt, så hoppe videre til neste innlegg ? Han er forumets største iPhone-fanboy og har visst samme feil på alle Android-telefonene han har testet, hvor det ser ut til at det bare er en brukerfeil.

Du får bistå med google assistent "brukerfeilen" da bare som et eksempel :)

Lenke til kommentar
Rudalhei skrev (Akkurat nå):

Nei! Det har ikke noe med betalingskort å gjøre! Det er som sagt en oppdatering fra Samsung som skal til. 

Problemet er kjent for både samsung og Telenor! Det finnes ingen løsning på dette problemet uansett hva folk kommer med av forslag. PROBLEMET ER KJENT, OG LØSNING KOMMER! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...