Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 20


Anbefalte innlegg

Rudalhei skrev (2 timer siden):

Jo csc har jo noe å si! Jeg orker ikke forklare, men legger ved et bilde der det står ca hva jeg sier. 

 

Det er utdatert informasjon, fra og med sånn ca. S9 brukes også det nye systemet i tilfeller hvor SIM-operatør / region ikke finnes i CSC-en.

Noen her som fortsatt ikke får brukt Google Pay etter oppdateringen til Google appen som kom her om dagen? Fungerer hos meg.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 hours ago, Rudalhei said:

VoLTE fungerer utmerket på snapdragon ? 

Telefonen er merkbart kjøligere under installasjonen av alle apper osv enn Exynos! Ble litt varm, men veldig fort kjølig igjen. Blir spennende å se om batteriet er noe bedre. 

Nesten alt er vel OXM, altså Multi CSC nå, så burde vel egentlig ikke vært så overrasket når jeg tenker meg om, flashet britisk firmware for noen år siden på en annen modell for å få nyere android og da fikk jeg også VoLTE fortsatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MariusJS skrev (6 minutter siden):

Nesten alt er vel OXM, altså Multi CSC nå, så burde vel egentlig ikke vært så overrasket når jeg tenker meg om, flashet britisk firmware for noen år siden på en annen modell for å få nyere android og da fikk jeg også VoLTE fortsatt.

Samme gjorde jeg også. Det var polsk firmware, og det funket også. Polsk bare for å få nyere androidversjon én mnd før alle andre. Hehe 

Lenke til kommentar
Rudalhei skrev (7 timer siden):

Jeg har snakket med én jeg kjenner i Telenor, og det kommer en oppdatering fra Samsung, som gjør at Google pay vil virke igjen. Når oppdateringen kommer var litt usikkert, men et par uker ca.. 

Høres ut som en røverhistorie. Funker helt fint her med nyeste versjon av Google Pay.

I bildet over er modellen til venstre 4G mens den til høyre er 5G varianten forresten.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
mandela skrev (11 minutter siden):

Høres ut som en røverhistorie. Funker helt fint her med nyeste versjon av Google Pay.

I bildet over er modellen til venstre 4G mens den til høyre er 5G varianten forresten.

Røverhistorie?? Fra han i Telenor? Han fortalte at de har mange tilbakemeldinger fra kundeservice, om at dette er et problem med note 20 ultra. De har hatt interne møter med Samsung, som bekrefter problemet. Så får du tro hva du vil. Jeg forsøker å komme med info til de som sliter. Hvis du ikke har problemer, så bra for deg. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, operatører, spesielt kundeservice og de som ikke direkte jobber i relevante avdelinger (altså så godt som alle) farer med mye rart, det har blitt gang på gang vist her på forumet. Tenker at dette er et problem med Google sin app og det er de som må fikse det..

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar
mandela skrev (4 minutter siden):

Ja, operatører, spesielt kundeservice og de som ikke direkte jobber i relevante avdelinger (altså så godt som alle) farer med mye rart, det har blitt gang på gang vist her på forumet.

Dette kommer ikke fra en som jobber hos kundeservice. Så du mener at alle som ikke får Google pay til å virke er skyld i det selv da? Jeg forsøkte med to note 20 ultra og forsøkte alt! Så viste det seg at det var bare å bytte simkort til Telia! Når jeg byttet tilbake var det null kontakt med terminalen. Har snakket med flere med angående denne feilen, og jeg har snakket mye med Finn Jarle i tek.no om denne feilen. Han har også kontakt med Samsung, og gir meg beskjed når han vet noe mer. 

 

 

Lenke til kommentar
Merko skrev (9 minutter siden):

Men hva har Google Pay med operatør å gjøre? Går ikke alt via NFC? At man i teorien kunne brukt Google pay uten sim-kort?

Det trodde jeg også, men det gjør det visst ikke.. Jeg forsøkte faktisk med bare WiFi, riktignok med talkmoresim som da ikke virket i tlf,mmen det funket ikke. 

Jeg dyttet i Telia sitt simkort, og det funket med én gang. Helt merkelig! Du kan tro jeg var frustrert når jeg fikk telefonen fra Samsung to dager før lansering og fant ut dette! Jeg hadde bestilt telefonen fra elkjøp også, og skulle returnere den, men da måtte jeg hente den ut og teste den også. Men med samme resultat. 

Det var når jeg snakket med Finn Jarle på tek.no at jeg fant ut at jeg skulle teste med Telia. Han fikk nemlig det til å funke, så da kjøpte jeg et kontantkort fra Telia. Og da virket det! Så jeg har nå byttet i fra talkmore til Telia bare pga dette! 

Endret av Rudalhei
Lenke til kommentar
Merko skrev (7 minutter siden):

Høres merkelig ut. Får teste det ut på jobb en dag.

Ifølge Google så skal Google Pay fungere offline, men krever at den er online innimellom da den laster ned "Tokens".

Har ikke så greie på det, men er helt enig med deg om at det burde virke uten nett. Ihvertfall på WiFi. Kanskje simkortet fra talkmore "ødela"... 

Hvis du finner ut noe, så gi lyd fra deg! 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...