Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 20


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MariusJS skrev (28 minutter siden):

Jaha hvorfor mener du man vil det? 

For det første er data-kapasiteten i 2G nettet dårlig og svært treg, milevis fra "mobilt bredbånd". Man kan snakke og sende SMS, men ikke mye mere. For det andre er det trolig at også 2G-frekvensene vil bli resirkulert slik som for 3G.frekvensene, for å forme fremtidens 4G/5G nett.

Endret av SilverShaded
Lenke til kommentar
13 minutes ago, SilverShaded said:

For det første er data-kapasiteten i 2G nettet dårlig og svært treg, milevis fra "mobilt bredbånd". Man kan snakke og sende SMS, men ikke mye mere. For det andre er det trolig at også 2G-frekvensene vil bli resirkulert slik som for 3G.frekvensene, for å forme fremtidens 4G/5G nett.

Så hvorfor skal ikke denne enheten kunne bruke 4G og 5G til data fremover da?

Lenke til kommentar

Jeg hadde vært veldig forsiktig med å kjøpe en mobil til 15 000 med Snapdragon som ikke støtter frekvensene nettene i Norge bruker. 

Snapdragon er bedre ja, men å kjøpe en 5G mobil som ikke kan operere på hverken 5G eller 4G her i Norge er uaktuelt for meg. 

Dessuten har jeg såpass respekt for dem jeg ringer til at talekvaliteten også er et must. 

Snapdragon er ikke SÅ mye bedre enn Exynos at det er verdt dette... 

Hadde jeg vært en ihugga mobil-gamer hadde jeg valgt iPhone eller Razer uansett! 

 

 

Lenke til kommentar
6 hours ago, luly said:

Jeg hadde vært veldig forsiktig med å kjøpe en mobil til 15 000 med Snapdragon som ikke støtter frekvensene nettene i Norge bruker. 

Snapdragon er bedre ja, men å kjøpe en 5G mobil som ikke kan operere på hverken 5G eller 4G her i Norge er uaktuelt for meg. 

Dessuten har jeg såpass respekt for dem jeg ringer til at talekvaliteten også er et must. 

Snapdragon er ikke SÅ mye bedre enn Exynos at det er verdt dette... 

Hadde jeg vært en ihugga mobil-gamer hadde jeg valgt iPhone eller Razer uansett! 

Hvorfor mener du den ikke støtter frekvensene i Norge? 

Med den logikken så vil ikke OnePlus 8 Pro, Sony Experia 1 II, LG V60 ThinQ eller Xiaomi MI Note 10 fungere på 4G og 5G i Norge heller... 

 

Driver dere kollektiv trolling eller gidder dere ikke lese andre svar før dere svarer? Og er det virkelig så vanskelig å Google dette mener dere? 

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar
7 minutes ago, mandela said:

Det er ikke utenkelig, da frekvensstøtte er noe som "ofte" aktiveres av telefonprodusent etter behov, avtaler med operatører og strategisk i geografiske områder.

Det er jo i så fall bare å kjøpe en modell som somewhat matcher norges frekvenser da, jeg ser ikke helt problemet.

 

Har du "behov" for å importere en Snapdragon enhet så burde du vitterlig også være smart nok til å sjekke opp hvilke frekvenser modellen du importerer støtter/ikke støtter.

 

Forøvrig støtter "de fleste" modellene langt flere bånd enn det som brukes i markedet de selges, det hadde jo vært helt idiotisk om du ikke kunne bruke telefonen din på ferie, eller at en amerikaner på besøk i canada eller mexico ikke hadde fått nett.

Lenke til kommentar
13 minutes ago, mandela said:

Jepp, jeg ser dog ingen noe poeng i å privatimportere Snapdragon-varianter, til det er forskjellene for små etter min mening. Og igjen, støtte på papiret betyr ikke nødvendigvis aktiv støtte.

Må si meg enig i det, "må" man ha Snapdragon, så kan man vel heller vente på Z Fold 2, eller kjøpe en annen telefon...

Lenke til kommentar

Jeg tok tyren ved hornene og pratet med min nettverksoperatør (Telia) om dette nå.

Det jeg spurte om var om en tlf kjøpt fra Hong Kong med Kina-ROM vil funke på 4G/5G og VoLTE/VoWiFi.

her er samtalen, har bare fjernet navnet på han jeg snakket med :

(Samtale start)

10:29:52 --- Grete Gillebo

Hei  Nok et teknisk spørsmål fra meg. Hva hvis jeg kjøper f.eks en Note 20 Ultra fra fra Hong Kong, altså en annen modell enn den som selges her i Norge. Den har støtte for alle frekvensene i det norske nettverket, men har altså et annet modell-nummer.

--------------------

10:30:36 --- Grete Gillebo

Telefonen har da en annen ROM og en annen prosessor.

--------------------

10:31:11 ---- xxxx

For at telefonen skal fungere, vil du først måtte sette inn et kinesisk SIM-kort bare en gang -> konfigurere telefonen på vanlig måte -> Så kan du sette et europeisk SIM-kort i telefonen (f.eks. et norsk et).

--------------------

10:31:12 --- Grete Gillebo

Vil den funke med VoLTE og VoWiFi ?

--------------------

10:31:21 ---- xxxx

Den vil det.

--------------------

10:31:30 --- Grete Gillebo

Det er du sikker på ?

--------------------

10:32:14 ---- xxxx

Yes. 

--------------------

10:32:41 --- Grete Gillebo

Dette er hvis jeg gjerne vil ha en Samsung med Snapdragon prosessor, som du kanskje skjønner

--------------------

10:34:17 ---- xxxx

Ja, jeg skjønner.  Så lenge det er original telefon fra Samsung, skal det absolutt ikke være noe problem. Forskjellen i modellen er pga. europeisk kontra asiatisk modell. Altså hvilket SIM-kort først må bli satt inn. Det samme går andre veien. Kjøper du en Samsung i EU, må du først sette inn et europeisk SIM før du kan sette inn SIM fra USA eller Kina.

--------------------

10:34:46 ---- xxxx

Det er sånn regionsperre som fjernes når du setter inn riktig første SIM.

-------------------

(Utdrag slutt)

Så da vet vi DET.

 


 
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (33 minutter siden):

Jeg tok tyren ved hornene og pratet med min nettverksoperatør (Telia) om dette nå.

Det jeg spurte om var om en tlf kjøpt fra Hong Kong med Kina-ROM vil funke på 4G/5G og VoLTE/VoWiFi.

her er samtalen, har bare fjernet navnet på han jeg snakket med :

(Samtale start)


* fjernet lang sitering * / Mod
 

Men stemmer det? Har ikke hørt at de som importerer S20 ultra med snap må gjøre dette. Trodde heller ikke de var region sperret?

Endret av Øystein
Fjernet lang sitering, mod.
Lenke til kommentar
minim skrev (14 minutter siden):

Men stemmer det? Har ikke hørt at de som importerer S20 ultra med snap må gjøre dette. Trodde heller ikke de var region sperret?

Mulig at eksportøren har bootet og satt opp telefonen før den ble sendt, kanskje ? Ser at Wondamobile (som det var snakk om i dette tilfellet) gjør akkurat det. Jeg vet ikke mer enn hva du ser ut fra samtalen.

Lenke til kommentar
ray001 skrev (1 time siden):

Men har en SGN20 ULTRA ifra USA eller H/K ha samme mobilnettverk bandene som i Norge? 

Nei, de har ikke helt samme 4G-bånd fra modell til modell. Men såvidt jeg kan se har alle modellene de båndene vi bruker i Norge nå. Dette er båndene 700, 800, 900, 1800, 2100 og 2600 MHz, pluss 3600 MHz for 5G.

Dun kan sammenligne modellene her :

https://www.techwalls.com/samsung-galaxy-note-20-ultra-sm-n986-n985-model-number-differences/

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...