Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 20


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Holder bankene igjen bevisst siden de ser på disse løsningene som konkurranse påsukt,? Kan jo skjønne at de vil ha folk til å bruke vipps, men dette er mye lettere i praktisk bruk. Bra det kan løses med curve.

Samsung har vel sperret for google pay for å skaffe seg brukere ? er ikke bedre de enn bankene ?

Lenke til kommentar
minim skrev (1 time siden):

Holder bankene igjen bevisst siden de ser på disse løsningene som konkurranse påsukt,? Kan jo skjønne at de vil ha folk til å bruke vipps, men dette er mye lettere i praktisk bruk

VIPPS og Samsung Pay / Google Pay er 2 forskjellige produkter, så det gjør de nok ikke. :)

minim skrev (1 time siden):

Samsung har vel sperret for google pay for å skaffe seg brukere

 

Google Pay har fungert på mine Samsung-telefoner i flere år, så er nok ikke sperret der nei. :) 

Lenke til kommentar
luly skrev (3 minutter siden):

Jeg får ikke til Samsung Pay, nårjeg laster ned Samsung Pay Sweden fra Galaxy Store fungerer alt.

Jeg får lagt registrert meg, lagt inn appen og kort fra Curve.

Men når jeg prøver å starte appen står det at den trenger en oppdatering, denne oppdateringen stopper alltid på 44%.

 
 

Du kan forsøke en av de i toppen her:

https://www.apkmirror.com/apk/samsung-electronics-co-ltd/samsung-pay/

Lenke til kommentar

Noen som har noen tilbakemelding om telefonen blir varm under vanlig bruk?
Leser en del om S20 brukere som klager på at telefonen varmes fort opp under vanlig bruk med exynos.

Veit ikke om Samsung gjor noen endringer med thermals med Note 20

Endret av tivers1
Lenke til kommentar
Merko skrev (59 minutter siden):

VIPPS og Samsung Pay / Google Pay er 2 forskjellige produkter, så det gjør de nok ikke. :)

Google Pay har fungert på mine Samsung-telefoner i flere år, så er nok ikke sperret der nei. :) 

Tja.. vipps er mobil betaling og det samme er google pay. Vil tippe at vipps tar i bruk nfc også i nær fremtid. 

 

Det fungerer tydeligvis ikke på Note20 da, men det kan være en av så mange Android bugs som vi har diskutert tidligere :) Neimen ikke langt i mellom dem selv om det sitter langt inne for enkelte å innrømme det. 

 

Lenke til kommentar
tivers1 skrev (42 minutter siden):

Noen som har noen tilbakemelding om telefonen blir varm under vanlig bruk?
Leser en del om S20 brukere som klager på at telefonen varmes fort opp under vanlig bruk med exynos.

Veit ikke om Samsung gjor noen endringer med thermals med Note 20

Du har kanskje lest det, men det er folk på xda forumet som bekrefter dette. Men var en med SD som sa det samme også om den. SD har vel en bug med at kjernene ikke går i sleep så noe kan kanskje tilskrives det. Det er ting som blir fikset i oppdsteringer, men varmen fra exynos har vel vært en kjent sak fra S20 ultra.

 

Energi er nå engang så enkelt også at det skifter bare form. Om de har laget en bedre kjøle løsning i Note20 ultra så betyr det bare at den må bli varmere på utsiden. Hvor ellers skal de gjør av Energien? Energien fra exynos cpuen kan ikke forsvinne ut i det blå så enten må den throttles eller så må varmen slippes ut i chassis/skjerm for å få den bort fra telefonen.

https://forum.xda-developers.com/galaxy-note-20-ultra/help/exynos-users-note-20-ultras-getting-hot-t4150679

Lenke til kommentar
minim skrev (18 minutter siden):

Tja.. vipps er mobil betaling og det samme er google pay

 

Det betyr ikke at det er samme produkt.
Eller mener du at Strex også er en konkurrent siden det er mobilbetaling? :)

Ellers så er det kun Apple som stenger ute konkurrenter fra plattformen sin. Google er helt åpne i forhold.

Lenke til kommentar
Merko skrev (23 minutter siden):

Det betyr ikke at det er samme produkt.
Eller mener du at Strex også er en konkurrent siden det er mobilbetaling? :)

Ellers så er det kun Apple som stenger ute konkurrenter fra plattformen sin. Google er helt åpne i forhold.

Dette har du mer greie på enn vipps og DNB selv tydeligvis. Her kan du se at DNB selv går ut å sier at de velger å satse på vipps og videreutvikling fremfor å støtte apple pay. Om dette ikke er en bekreftelse på at de anser ncf betaling som konkurrerende produkter så gir jeg opp. 

https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/vipps-eller-apple-pay-derfor-velger-dnb-a-satse-pa-vipps

Det er det nok heller ikke :)

Lenke til kommentar
minim skrev (10 minutter siden):

m dette ikke er en bekreftelse på at de anser ncf betaling som konkurrerende produkter så gir jeg opp.

Da tror jeg du må gi opp, for meg bekjent kan man ikke betale for varer på kortterminaler i butikker med vipps. 

Apple, Google og Samsung pay er jo basically digitale visakort, noe vipps ikke er. 

Det at du linker til en over 2 år gammel artikkel, hvor de fortsatt ikke har kommet med noe tilsvarende sier vel litt. 

 

Men det at du antyder at de norske bankene holder tilbake kundene sine fra å bruke Google, apple, samsung, Garmin og sikkert 50 andre "pay" produkter / apper fordi de vil at kundene skal bruke vipps, så er det heller jeg som gir opp ??

Har ikke gjort noe research rundt det, men tror ikke Google tjener noe på at folk bruker Google pay fremfor at du bruker kortet manuelt, annet enn at de kan tracke hva du kjøper. 

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Merko said:

Da tror jeg du må gi opp, for meg bekjent kan man ikke betale for varer på kortterminaler i butikker med vipps. 

Apple, Google og Samsung pay er jo basically digitale visakort, noe vipps ikke er. 

Det at du linker til en over 2 år gammel artikkel, hvor de fortsatt ikke har kommet med noe tilsvarende sier vel litt. 

 

Men det at du antyder at de norske bankene holder tilbake kundene sine fra å bruke Google, apple, samsung, Garmin og sikkert 50 andre "pay" produkter / apper fordi de vil at kundene skal bruke vipps, så er det heller jeg som gir opp ??

Har ikke gjort noe research rundt det, men tror ikke Google tjener noe på at folk bruker Google pay fremfor at du bruker kortet manuelt, annet enn at de kan tracke hva du kjøper. 

Det er da flere butikker som tar vipps?

image.png.d9bef519e8a3cce6b44e749c3137757b.png

Bankene selv sier jo at grunnen til at de velger bort Apple pay og Samsung/google Pay er Vipps...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Merko said:

Oh, trodde det kun var nettbutikker. 

Kan ikke huske at jeg har sett noen fysiske butikker med vipps. Hvordan fungerer det, dersom ikke nfc er involvert? Virker tungvindt ?

Du må scanne en QR kode, eller vippse ett nummer også matcher de antekelig summen med summen du vippser ellerno, har bare brukt det 2-3 ganger, systemet er håpløst ifht feks Google Pay

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (25 minutter siden):

Du må scanne en QR kode, eller vippse ett nummer også matcher de antekelig summen med summen du vippser ellerno, har bare brukt det 2-3 ganger, systemet er håpløst ifht feks Google Pay

Ja nettopp. Ser ikke for meg at noen større kjeder tar dagens løsning i bruk, men sikkert brukbart for mindre gatekjøkken eller små cafeer. 

Ellers så er ikke den løsningen via kortterminalen som det var snakk om. 

Svaret til sparebank1 er jo god nok til å foreta et Bankbytte. 

Endret av Merko
  • Liker 1
Lenke til kommentar
25 minutes ago, MAG8 said:

Enig. Sparebank 1 lever i fortiden. Ifølge mine kontakter i DNB, er det ikke planlagt noe NFC betaling med eller via Vipps. 

https://www.digi.no/artikler/vipps-go-legges-ned-synd-sier-fintech-selskapet-bak-losningen-de-tror-saerlig-smabedrifter-blir-skadelidende/497811?key=Hjpc6Ine

https://www.vipps.no/om-oss/nyheter/vipps-betaling-i-terminalen-er-pa-vei/

 

Vipps driver med mye rart om dagen

Lenke til kommentar
34 minutes ago, Merko said:

Ja nettopp. Ser ikke for meg at noen større kjeder tar dagens løsning i bruk, men sikkert brukbart for mindre gatekjøkken eller små cafeer. 

Ellers så er ikke den løsningen via kortterminalen som det var snakk om. 

Svaret til sparebank1 er jo god nok til å foreta et Bankbytte. 

Ser ut som vipps har en del planer, men jeg kommer neppe til å bruke det daglig, da er det faktisk lettere å ha ett kort på seg og bruke det kontaktløst.

Hadde glatt byttet bank om sb1 var min hovedbank, men det er de altså ikke, forøvrig så har de noen goder andre banker ikke har så da blir det jo også en helhetsvurdering

Lenke til kommentar

Nettopp dette var mitt poeng. Og det er synd at bankene som eier vipps sammen bevisst holder i bremsen siden de ser på andre mobil betslings løsninger som konkurrenter til sin egen. Det hadde vært bedre om vipps var uavhengig sånn at bankene tilbydde disse løsningene pp likt grunnlag. Dette var uansett en liten avsporing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...