^fmj Skrevet 22. februar Skrevet 22. februar ICE+ har meget god dekning der det er aktuelt med frihet. Ser det er en del klager på lav fart, prøver å finne ut noe om kapasiteten i mitt område, men det var vanskelig. Har ikke ICE i dag, synd finnsenderen ble strupet.
Jester Skrevet 24. februar Skrevet 24. februar Har brukt data-sim fra ice med ICE+ nett i ruter i mange måneder nå, men siden fredag så virker det som om den sluttet å gå fra ICE+ og tar nå bare fra den andre inkluderte dataen. Noen som har noen råd? Har prøvd sim kortet i ipad og da fungerte det helt fint. Snakket med kundeservice og da sa de at det ikke var noe dekningsbrudd men at data sim ikke var laget for rutere og at det plutselig kunne slutte å virke etter noen år. (Ruteren virker fint med et annet sim kort)
Nortonis Skrevet 24. februar Skrevet 24. februar Ja det nytter ikke og spørre kundeservice, for di sier bare rett at det ikke er støtte for router på datasim. Jeg vet det er blitt nevnt det er noe routere man kan gå inn og velge spesefikt Ice+ sitt nett i, samme så man kan på telefonen, men simkortet skal prioritere ice+ nettet selv har jeg fått beskjed om. Tror ikke jeg har lagt merke til noe har skjedd hos meg, jeg har det i en Ice router (Har da også tilgang til 450mhz båndet) 1
Kynxx Skrevet 24. februar Skrevet 24. februar Man kan oppleve at router går for telia, eller nå telenor når man bruker den over tid, og brått sluker fra den vanlige kvoten. Det går tildels å låse router på ice+. Jeg syns det har gått greit å gjøre det sånn i de siste 4 årene, og kun opplevd 2 ganger at telia kvoten brått har blitt slukt. Det fungerer uansett å benytte fri data hos ice igjen, men om du brått skulle befinne deg utenfor ice+ nett, blir hastigheten strupet fremfor 25 mbit. 1
Kynxx Skrevet 25. februar Skrevet 25. februar Når man skal leke seg litt mer telefonen og velge nettverk. Satt nede i en betong bunker der man kun fikk se nettverkene, men ikke brukt noen.
a_aa Skrevet 1. september Skrevet 1. september Tenkte jeg skulle oppgradere fra Super 40 GB til kampanjetilbudet på 60 GB for samme pris, kampanjen går jo ut imorgen. Men så sjekket jeg vilkårene for Data Frihet, og der var det blitt endringer siden sist - her er to setninger: Sitat Med Data Frihet kan du bruke 1000 GB i vårt eget mobilnett ice+, for kun 99,- ekstra i måneden om du har 12 - 35 GB abonnement. [...] Data Frihet er en tilleggstjeneste som gir deg 1000 GB ekstra i ice+. Tjenesten koster 99,-/mnd å legge til i ditt abonnement, og kan kun kombineres med mobilabonnement på 12-35 GB. Er det like lurt å bare holde seg i ro på 40 GB, i stedet for å risikere å miste Data Frihet ved endring av abonnementet til 60 GB? Noen som har opplevd å miste Data Frihet fordi de har et "for godt" abonnement?
Kynxx Skrevet 1. september Skrevet 1. september Jeg har 60 GB abonnement og kan aktivere data frihet via appen. 1
a_aa Skrevet 1. september Skrevet 1. september (endret) Kynxx skrev (25 minutter siden): Jeg har 60 GB abonnement og kan aktivere data frihet via appen. Da prøver jeg 60 GB I verste fall kan jeg måtte nedgradere til 12 GB for å beholde Data Frihet, hvilket egentlig ikke er ille i det hele tatt. Da vil jeg spare et par tiere i måneden, og det siste året har jeg ikke vært i nærheten av å bruke 12 GB på grunnkvoten en eneste måned. Det er kun for "sjeldne særtilfeller" at det for min muligens kan være nyttig med 60 GB, når det uansett ikke koster noe ekstra. Edit: Ser bra ut foreløpig, 40 GB ble byttet ut med 60 GB og Data Frihet ligger der fortsatt Endret 1. september av a_aa
Nortonis Skrevet 2. september Skrevet 2. september Jeg gikk selv for 60 gigbyte tilbudet i dag, datafrihet er og aktivert, mulig jeg klare meg med 60 gb kvoten og ikke har datafrihet neste mnd, det får vise seg. Kjekt man kan aktivere datafrihet mnd for mnd da man trenger det. Ble så fristet av det 60gb med rask hastighet på alle 60gb, verste fall kan jeg som nevnt over nedgradere igjen og aktivere datafrihet. Regne med ingen andre matche denne 60gb dealen uansett. kjøpte en ny router til båten min der jeg har data sim i, routeren heter RUT 200, valdig mye man kan stille der så skal se om man kan låse den til det 242-14 ice+ nettet også. Mulig jeg går over til Starlink med roaming og fri bruk til 1000 kr mnd for båten med tiden, men fåreløpig holder dette.
a_aa Skrevet 3. september Skrevet 3. september Siden jeg prøver å kun ha virkelig nødvendige apper på mobilen, har jeg droppet ICE-appen, og heller benyttet minside.ice.no på nettleser - men det blir ikke så ofte jeg gidder å logge inn. Det ser ut som noe har skjedd med visualisering av Ice+ dataforbruket en gang ganske tidlig i august, og det fortsetter i starten av september: Tabellen i den detaljerte forbruksloggen viser et forbruk i august som er like stort som juni og juli (79,1 GB), mens forbruket så langt i september er 5,6 GB (alt som Ice+ iflg forsideoversikten). Det aller aller meste er Ice+ via Data-SIM i ruter. Er det noen flere som opplever at visualisert Ice+-forbruk ser uvanlig lavt ut? Jeg begynner å lure på om de har begynt å forberede fjerning av muligheten for Data Frihet på ekstra-SIM rent faktisk, ikke bare i beskrivelser/betingelser (slik det jo har stått der siden tidenes morgen). For min del, som bruker Ice hoved-SIM som om det var data-SIM sammen med et annet tlf/SMS-SIM-kort fra en annen leverandør i mobilen, og Ice data-SIM i ruteren, vil det kunne bety at jeg sannsynlig vil bytte plass på Ice SIM-kortene og plassere hovedkortet i ruteren. Det er uansett i ruteren jeg trenger Data Frihet.
Kynxx Skrevet 3. september Skrevet 3. september Siden BankID på mobil er faset ut, er det ingen reell grunn til at man MÅ ha hovedsim noe sted lenger.
a_aa Skrevet 3. september Skrevet 3. september Kynxx skrev (8 minutter siden): Siden BankID på mobil er faset ut, er det ingen reell grunn til at man MÅ ha hovedsim noe sted lenger. Vel... Hvis det skulle bli slik at Data Frihet kun følger hoved-SIM (og ikke lenger blir tilgjengelig på Data-SIM eller Tvilling-SIM) så MÅ du ha hoved-SIM i den enheten som du har (mest) behov for Data Frihet. For meg blir det ruteren. Men vi får se hva som skjer. Foreløpig virker alt som før - unntatt visualiseringen av Ice+-forbruket på minside.ice.no.
a_aa Skrevet 5. september Skrevet 5. september Mulig falsk alarm / unødig spekulasjon fra meg ovenfor - nå er visualisert forbruk blitt som det skal være: Testet med å brukte 1,5 GB Ice+ på hoved-SIM i går (med mobilen i stedet for ruteren med data-SIM koblet til PC), og nå ser altså alt normalt ut. Snodig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå