Gå til innhold

White lives matter - kva er galt med det?


Anbefalte innlegg

Psykake skrev (17 timer siden):

Synes mer synd på noen som synes Lurås er interessant. 

Selve personen Lurås interesserer meg egentlig minimalt, Men det er jo typisk de som ikke kan forholde seg saklig til noe, å gjøre om alt til person-fokus på en eller annen måte
Hvis din kommentar faktisk sa noe om innholdet i podkasten, og pekte på hva som spesifikt er feil/galt osv i det som blir sagt der, så ville det i det minste kunne kalles saklig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Delvis skrev (5 minutter siden):

Selve personen Lurås interesserer meg egentlig minimalt, Men det er jo typisk de som ikke kan forholde seg saklig til noe, å gjøre om alt til person-fokus på en eller annen måte
Hvis din kommentar faktisk sa noe om innholdet i podkasten, og pekte på hva som spesifikt er feil/galt osv i det som blir sagt der, så ville det i det minste kunne kalles saklig.

Lurås står for det han sier på et personlig plan og holdningene hans gjenspeiler personligheten. 

Ergo synes jeg synd på noen som finner en Resett podkast, med Lurås i spissen, interessant. 

Alt Lurås sier og mener om rasisme og innvandring har en agenda. Denne agendaen gjenspeiles hos Resetts flittige brukere som daglig kommenterer i form rasisme og hat under "artiklene". 

Jeg synes synd på noen som finner dette interessant, bortsett fra et interessant eksempel på hvor lavpannet det faktisk er mulig å bli. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
frohmage skrev (Akkurat nå):

Kan du ikke bare forklare hva han sier som du synes er interessant, da?

Det kan man høre selv, var bare et tips fra min side. Syntes det hørtes fornuftig ut, og slett ikke rasistisk i det hele tatt.
Det går jo mye på hvordan radikale bermer i ettertid har utnyttet hendelsen med Floyd på en horrible måte.

I den første tiden støttet også jeg reaksjonene, og syns det var vedlig bra det som skjedde. Men ettersom det utartet til at voldige bermer av v-radikale utnytter det til å lage kvalm uten like, ødelegger verdier, kunst osv,  har jo alt gått totalt ut av fornuftige proposjoner. Det er det postkasten stort sett handler om, og går mer grundig inn på. Man får bare velge selv om man vil høre det eller ikke.

Og til kaka: Forkastelige skriverier i kommentarfelt finner man over alt. Ok Resett tillater kanskje mer av det enn etablerte medier, men det kan ses på fra flere synsvinkler. Ensidige sv/hv bedømmelser har jeg uansett ingenting til overs for, og har ikke tro på at det fører fram. Enten det kommer fra V eller H ekstreme sider.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (11 minutter siden):

Det kan man høre selv, var bare et tips fra min side. Syntes det hørtes fornuftig ut, og slett ikke rasistisk i det hele tatt.

Da kan du sikkert enkelt finne et poeng du har lyst til å diskutere. Jeg gidder ikke å høre hele opptaket av han der. Fra de første par minuttene virker det som et sammendrag av artiklene som har vært publisert på resett.no og andre høyrekonspiratoriske sider den siste tiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Delvis skrev (23 minutter siden):

Men ettersom det utartet til at voldige bermer av v-radikale utnytter det til å lage kvalm uten like, ødelegger verdier, kunst osv,  har jo alt gått totalt ut av fornuftige proposjoner.

Husk at det fortsatt pågår helt fredelige og vanlige demonstrasjoner over hele USA, slik det har vært hele tiden. Det er langt fra alle steder at det har vært slike opptøyer eller trefninger med politiet som i Portland. Noen forsøker å bruke det vi ser av vold og drit til å male alle protestene og hele bevegelsen med samme kost.

I Louisville, for eksempel, har det nå vært større demonstrasjoner hver dag i 82 dager. Det samme gjelder Detroit og mange andre byer. Til og med i Portland hvor det har vært mye uroligheter har mange tusen demonstrert helt fredelig samtidig som trefningene med politiet har skjedd.

Nå skal ikke jeg skrive fullt ut hva jeg mener om Helge Lurås, for da tror jeg retningslinjene her inne blir brutt. Men jeg har ingen problemer med å si at han er en rasist og at han gjør det han kan for å stille kampen mot rasisme i et så dårlig lys som mulig. Lurås er en mann som har diktet opp falske journalister («Kenneth Olsen», som Lurås selv skrev under på Resett), som har forfulgt personer som har trykket «liker» på tweets han er uenig i, og publisert navn og adresse på en forsker han var uenig med om rasisme. 

Det er fint med meningsmangfold og stemmer på begge sider, men Helge Lurås er så ekstrem at han ikke bør lyttes til.

Endret av Snikpellik
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Nå skal ikke jeg skrive fullt ut hva jeg mener om Helge Lurås, for da tror jeg retningslinjene her inne blir brutt. Men jeg har ingen problemer med å si at han er en rasist og at han gjør det han kan for å stille kampen mot rasisme i et så dårlig lys som mulig. Lurås er en mann som har diktet opp falske journalister, som har forfulgt personer som har trykket «liker» på tweets han er uenig i, og publisert navn og adresse på en forsker han var uenig med om rasisme.


Takk for denne infoen. Det var jeg ikke klar over i det hele tatt, og hvis dette er riktig, er det selvsagt helt uakseptabelt.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (2 minutter siden):

Handler ikke om det. Det er et svar på din påstand om at det var generalisert tåkeprat og irrelevant. 

Det står jeg ved også. Det var ikke du som skrev noe brukende, det var snikpellik. At du derretter tar det til inntekt for deg selv, gir deg ingen høyere stjerne i min bok. Snarere tvert i mot. Prøv å stå mer på egne ben. Men nå er vi ferdig med dette her, eller hva?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (13 minutter siden):

Takk for denne infoen. Det var jeg ikke klar over i det hele tatt, og hvis dette er riktig, er det selvsagt helt uakseptabelt.

Dessverre er det bare toppen av isfjellet.

Jeg kunne nevnt svertekampanjen mot dommere i rettssystemet etter en kvinne ble dømt for rasisme i Bergen Tingrett, eller jeg kunne nevnt alle de ekstremt rasistiske kommentarene de forhåndsgodkjente i kommentarfeltet etter terrorangrepet på New Zealand han lot stå lenge, eller jeg kunne nevnt at da Lurås var rådgiver i NUPI 22. juli 2011 var han den første til å konkludere med at muslimene måtte selvfølgelig stå bak, eller jeg kunne nevnt artikkelen han har skrevet med overskriften: "Abid Raja er en frekk, populistisk pakistaner - hans fiendtlighet mot det norske er farlig". Og det er så utrolig mye mer at dette kunne vi hatt en egen tråd om!

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (7 minutter siden):

Dessverre er det bare toppen av isfjellet.

Ser ikke så bra ut det der nei, takk igjen for interessant info.
Bør sikkert bli enda mer kritisk til Resett enn jeg har vært, uten at jeg har lest så veldig mye der.

Endret av Delvis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (21 minutter siden):

Det står jeg ved også. Det var ikke du som skrev noe brukende, det var snikpellik. At du derretter tar det til inntekt for deg selv, gir deg ingen høyere stjerne i min bok. Snarere tvert i mot. Prøv å stå mer på egne ben. Men nå er vi ferdig med dette her, eller hva?

Spar meg. Det er du som ukritisk sprer rasistisk motivert ræl, ikke jeg. 

Jeg sto på mine egne bein i det første innlegget jeg skrev. Tar det ikke til inntekt til meg selv. Jeg skrev at det understreket poenget mitt. 

 

 

 

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rasisme meg her, og rasisme meg der. Syns ikke det som ble sagt var rasistisk, her blander du sammen tingene.
Om en redaktør benytter visse tvilsomme metoder i sin virksomhet, er det en sak for seg.

Men det forkommer nok fra andre mer etablerte mediers hold også det, så selv om det er uakseptabelt, regner jeg med det kan ligge  elementer av *svar på tiltale* i de greiene der. Så selv om jeg syntes det ser uakseptabelt ut, betyr det ikke at jeg dermed dømmer Lurås nord og ned bare av den grunn, sånn uten videre. Men tar det selvsagt til etterretning. Det er forskjell på å barbere seg, og å skjære hodet av seg vet du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (4 minutter siden):

Så selv om jeg syntes det ser uakseptabelt ut, betyr det ikke at jeg dermed dømmer Lurås nord og ned bare av den grunn, sånn uten videre.

Du sier jo "hør på det han sier, for det er interessant". Da bør du jo kunne utdype hva du mener med det, eller? "Les Resett, for det er interessant".

Mange av oss kjenner til Resett, og vet godt hva Lurås står for.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...