Gå til innhold

Slik skal Microsoft la deg oppgradere Xbox One-spill til Xbox Series X-versjoner


Anbefalte innlegg

Iki skrev (5 timer siden):

Jeg spurte før vi fikk en oppklaring.

Når det endelig ble klart hvordan det fungerer så sluttet jeg å spørre, og kom heller med en konklusjon.

Etter dette har jeg blitt bombardert med folk som nå skal forandre på hva smart delivery faktisk er, selv om de selv ikke klarer å forklare dette.

 

Om det å spørre hvordan hovedsaken i en artikkel fungerer er å trolle, hva er da kommentarene til folk som ikke diskuterer tema?

Vi fikk en oppklaring? 

Hvem er vi. Jeg leste artikkelen og skjønte hva det var. Det sto i artikkelen hva det var.

At det ikke passer inn i din PS verden og at du febrilsk prøver å forsvare PS lyser klart gjennom i alt du skriver. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Iki skrev (5 timer siden):

På hvilken måte er det ikke likt crossbuy?

 

Om vi skal tro det xtaz viser så får du jo ikke engang series X utgaven, men heller en litt oppgradert utgave av et Xbox one spill.

(Noe vi vet ikke stemmer)

 

En del av crossbuy var cross-save som lot deg spille videre på den andre konsollen, og så tilbake til den originale igjen.

Internet er ikke enig med deg. Cross-buy tittel trenger ikke ha Cross-Save.

Etter å ha sett gjennom titlene som starter på A i denne listen er det 30% som har Cross save. A behøver ikke være representativt for hele, men n det viser at mange spill ikke støttet Cross save. 

https://www.playstationtrophies.org/forum/general-games-discussion/209401-comprehensive-list-cross-buy-cross-play-save-import-titles.html

XBOX wire artikkelen sa at alle spill skal ha cross save. Så der er en måte som differensiere. 

Vis du leser på forrige side står det ramset opp flere punkter man mener er en oppgradering av hva Sony sin Cross-buy er fra en artikkel på engelsk. 

Lenke til kommentar
TheMoose skrev (1 time siden):

Vi fikk en oppklaring? 

Hvem er vi. Jeg leste artikkelen og skjønte hva det var. Det sto i artikkelen hva det var.

At det ikke passer inn i din PS verden og at du febrilsk prøver å forsvare PS lyser klart gjennom i alt du skriver. 

Det jeg ikke skjønner, det er jo knapt noen som skriver noe negativt om PS så hvorfor skal de forsvares så jævlig? ? 

Lenke til kommentar
barezell skrev (6 timer siden):

Det jeg ikke skjønner, det er jo knapt noen som skriver noe negativt om PS så hvorfor skal de forsvares så jævlig? ? 

Jeg forsvarer ikke Playstation.

Jeg nevner bare at det hadde vært tåpelig om et tredjeparts studio skulle forskjellsbehandle spillerne sine uten en god grunn til dette.

Men nå vet vi at de ikke driver med forskjellsbehandling, noe som er en god ting.

 

TheMoose skrev (7 timer siden):

Vi fikk en oppklaring? 

Hvem er vi. Jeg leste artikkelen og skjønte hva det var. Det sto i artikkelen hva det var.

Likevel klarte du å påstå at det var en teknisk løsning som gjorde jobben for utviklerne, slik at de ikke trengte lage textures eller noe selv?

Lenke til kommentar

Bare for å presisere dette så har ikke sony smart delivery Eller noe lignende på sin konsoll, vet det er meget hardt og kanskje skaper problemer i hverdagen men det er bare fakta. Hadde sony satset på dette hadde man garantert hørt om det, siden det er veldig pro consumer og hvem vil ikke være det.

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (1 time siden):

Bare for å presisere dette så har ikke sony smart delivery Eller noe lignende på sin konsoll, vet det er meget hardt og kanskje skaper problemer i hverdagen men det er bare fakta. Hadde sony satset på dette hadde man garantert hørt om det, siden det er veldig pro consumer og hvem vil ikke være det.

Bare for å presisere dette så har Sony hatt en lignende funksjon siden 2012.

Vet det er vanskelig for deg som er så glad i Xbox, men det er bare fakta.

Sony gjør som Microsoft, lar det være opp til utviklerne å bestemme om de vil bruke funksjonen eller ikke.

Nå er det noen som gjør det, og det er greit.

 

Eneste forskjellen er at Sony ikke har sagt at alle sine egne studio må bruke dette, slik Microsoft sier de skal.

Men det er ganske forståelig da Sony heller ikke tvinger sine studio til å utvikle spill til den forrige generasjon.

Lenke til kommentar
Iki skrev (11 minutter siden):

Bare for å presisere dette så har Sony hatt en lignende funksjon siden 2012.

Vet det er vanskelig for deg som er så glad i Xbox, men det er bare fakta.

Sony gjør som Microsoft, lar det være opp til utviklerne å bestemme om de vil bruke funksjonen eller ikke.

Nå er det noen som gjør det, og det er greit.

 

Eneste forskjellen er at Sony ikke har sagt at alle sine egne studio må bruke dette, slik Microsoft sier de skal.

Men det er ganske forståelig da Sony heller ikke tvinger sine studio til å utvikle spill til den forrige generasjon.

Næmmen se der da.. Ble det plutselig noe negativt igjen. Microsoft er noen duster altså!! Goo Goo Sony!! Tåpelig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.Sorter skrev (6 minutter siden):

Næmmen se der da.. Ble det plutselig noe negativt igjen. Microsoft er noen duster altså!! Goo Goo Sony!! Tåpelig...

Nevn spesifikt hvor jeg påstår at smart delivery er negativt.

Klarer du det?

Nei?

Nei. Det klarer du ikke for jeg har aldri påstått det.

Slutt med trollingen, les kommentaren du svarer på før du svarer.

 

Lenke til kommentar
Iki skrev (6 timer siden):

Jeg forsvarer ikke Playstation.

Jeg nevner bare at det hadde vært tåpelig om et tredjeparts studio skulle forskjellsbehandle spillerne sine uten en god grunn til dette.

Men nå vet vi at de ikke driver med forskjellsbehandling, noe som er en god ting.

 

Likevel klarte du å påstå at det var en teknisk løsning som gjorde jobben for utviklerne, slik at de ikke trengte lage textures eller noe selv?

Nei, jeg har ikke påstått at det er et system som oppgraderer spillet automatisk for utviklerene. At du driver å fabler og insinuerer dette i spørsmålene dine viser hvor lite du forsto eller kanskje du ikke gadd å lese artikkelen. Det er en teknisk løsning som gjør at du kjøper 1 spill og samme spill virker på forskjellige maskiner og det bakenforliggende systemet passer på at du får sen beste utgaven som maskinen kan kjøre. 

Det er kun du som prøver å dra diskusjonen over på at det skulle være et magisk system som automatisk oppgraderer et spill. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Iki skrev (4 minutter siden):

Nevn spesifikt hvor jeg påstår at smart delivery er negativt.

Klarer du det?

Nei?

Nei. Det klarer du ikke for jeg har aldri påstått det.

Slutt med trollingen, les kommentaren du svarer på før du svarer.

 

Sony ville aldri! Sony tvinger ikke! Sony ditt Sony datt.. Ta å se på hva du skriver.. Og se at ingen er enig med deg. Du er jo på alle artikler som har noe med Microsoft/Xbox. Så skal man ikke tro at du er den som troller?

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Iki said:

Nevn spesifikt hvor jeg påstår at smart delivery er negativt.

Klarer du det?

Nei?

Nei. Det klarer du ikke for jeg har aldri påstått det.

Slutt med trollingen, les kommentaren du svarer på før du svarer.

 

 

30 minutes ago, Iki said:

Eneste forskjellen er at Sony ikke har sagt at alle sine egne studio må bruke dette, slik Microsoft sier de skal.

Men det er ganske forståelig da Sony heller ikke tvinger sine studio til å utvikle spill til den forrige generasjon.

Nei, du sa kanskje  ikke direkte at smart delivery er dumt, men hintet om at MS er dumme som utvikler til forrige generasjon også. Dette er en mening du har frontet i utallige andre tråder.

Vet det er vanskelig for deg som er så glad i Playstation å se at Xbox gjør noe forbrukervennlig, men det er bare fakta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mr.Sorter skrev (3 minutter siden):

Sony ville aldri! Sony tvinger ikke! Sony ditt Sony datt.. Ta å se på hva du skriver.. Og se at ingen er enig med deg. Du er jo på alle artikler som har noe med Microsoft/Xbox. Så skal man ikke tro at du er den som troller?

Ja? Sony tvinger ikke utviklerne sine til å lage ps4 versjoner av spillene sine.

Dette har ingenting med smart delivery å gjøre.

 

Jeg kan se at Xbox guttene ikke er enige ja.

 

Jeg er inne på de aller fleste artiklene til gamer, det har ikke noe med Xbox eller Playstation å gjøre. Dette kan du lett finne ut av.

Grimbeorn skrev (4 minutter siden):

 

Nei, du sa kanskje  ikke direkte at smart delivery er dumt, men hintet om at MS er dumme som utvikler til forrige generasjon også. Dette er en mening du har frontet i utallige andre tråder.

Ja, jeg mener det er dumt at Microsoft ikke skal lage et ordentlig next-gen spill, men jeg sier på ingen måte at smart delivery er negativt.

 

Grimbeorn skrev (5 minutter siden):

Vet det er vanskelig for deg som er så glad i Playstation å se at Xbox gjør noe forbrukervennlig, men det er bare fakta.

Du bør igjen lese kommentarene mine.

Jeg lurte på hvorfor det virket som enkelte spill ville få gratis oppdateringer på Xbox men ikke Playstation.

Om det hadde vært tilfellet måtte det være en grunn for dette, og da hadde det ikke vært forbrukervennlig.

Men nå som vi vet at utviklerne gir oss gratis oppdateringer på begge konsollene så er det forbrukervennlig.

Lenke til kommentar
Iki skrev (12 minutter siden):

Ja, jeg mener det er dumt at Microsoft ikke skal lage et ordentlig next-gen spill, men jeg sier på ingen måte at smart delivery er negativt.

 

Du bør igjen lese kommentarene mine.

Jeg lurte på hvorfor det virket som enkelte spill ville få gratis oppdateringer på Xbox men ikke Playstation.

Om det hadde vært tilfellet måtte det være en grunn for dette, og da hadde det ikke vært forbrukervennlig.

Men nå som vi vet at utviklerne gir oss gratis oppdateringer på begge konsollene så er det forbrukervennlig.

Så du mener at Xbox kommer ikke til lage noe next-gen spill nå.. Jeg orker ikke.. Ja hadde det ikke vært gratis oppdatering på Sony, så ville det vel vært på Sony kappe vel.

Endret av Mr.Sorter
Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (4 minutter siden):

Det hadde uansett vært forbrukervennlig, siden Xbox dytter bransjen i retning av å ikke ta betalt flere ganger for samme spill.

Det hadde ikke vært det om de betalte for at utviklerne ikke skulle la spillerne på Playstation oppgradere gratis...

 

Lenke til kommentar
Iki skrev (3 minutter siden):

Ja, det mener jeg.

De har jo sagt det selv, det første året skal de ikke det.

Iki skrev (2 minutter siden):

Det hadde ikke vært det om de betalte for at utviklerne ikke skulle la spillerne på Playstation oppgradere gratis...

Sånn prat ville jeg ha hatt kilder

Endret av Mr.Sorter
Lenke til kommentar

Men timed exclusives er greit? Virker som man kjører videre på dette med neste generasjon hos Sony, kjempe brukervennlig. Glemmer aldri Destiny 1 Der halve spillet var vekke bortimot på Xbox og PC. Et spill som allerede hadde lite innhold. Du vrir og vender på alt, ekstremt trangsynt. 

Endret av Raul07
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...