Gå til innhold

Slik skal Microsoft la deg oppgradere Xbox One-spill til Xbox Series X-versjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Just now, Iki said:

Nytt tema, ny samtale.

 

Xbox one X er den kraftigste for tiden ja, men best?

Nintendo switch er vel den som gjør det best for øyeblikket?

Men hadde han skrevet at PS4 pro var den beste konsollen hadde man ikke fått respons. Det som er litt morsomt.

Synes Xbox og Microsoft utover denne generasjonen har gjort ekstremt store steg i riktig retning. Med gamepass på både Xbox og PC. Cross saves og cross play. I riktig retning for min del, mer muligheter sier man aldri nei til.

Lenke til kommentar

Store forbedringer til UI også. Vært masse i kontakt med brukere på reddit og faktisk hørt på kundene sine. 

Anskaffet seg flere dyktige utviklere for å bedre kunne konkurrere på spill. 

Fremtiden er uansett crossplay om noen år blir det ikke så farlig hva man spiller på ?

Lenke til kommentar
1 hour ago, barezell said:

Store forbedringer til UI også. Vært masse i kontakt med brukere på reddit og faktisk hørt på kundene sine. 

Anskaffet seg flere dyktige utviklere for å bedre kunne konkurrere på spill. 

Fremtiden er uansett crossplay om noen år blir det ikke så farlig hva man spiller på ?

UI er grei nok akkurat nå men håper likevel på forbedring fremover. Så ganske Nice ut den nye store UI som ble visst. 

Lenke til kommentar
Iki skrev (På 20.6.2020 den 13.32):

Det hadde ikke vært det om de betalte for at utviklerne ikke skulle la spillerne på Playstation oppgradere gratis...

 

Tror du ikke Xbox ville ropt ut høyt i sin artikkel om Smart Delivery hvis Cyberpunk oppdateringen hadde vært eksklusiv til Xbox sitt økosystem? Xbox sin ledelse har flere ganger gitt utrykk for at de ikke ønsker å betale 3 parts utviklere for eksklusivitet.
At du frykter at din kjære Playstation kanskje ikke får noe, og at du må inn her å insinuere uten å ha noen for for bevis at Xbox betaler utviklere for eksklusivitet. Og at dette er fryktelig forbruker uvennlig etter ditt syn.

Men vis noen påpeker at Playstation betaler for eksklusivitet i feks Destiny, så er det bare en bagatell som ikke påvirker forbrukerne.

Men vi må vist huske på at du ikke forsvarer Playstation.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (På 20.6.2020 den 13.17):

Ja? Sony tvinger ikke utviklerne sine til å lage ps4 versjoner av spillene sine.

Dette har ingenting med smart delivery å gjøre.

 

Jeg kan se at Xbox guttene ikke er enige ja.

 

Jeg er inne på de aller fleste artiklene til gamer, det har ikke noe med Xbox eller Playstation å gjøre. Dette kan du lett finne ut av.

Ja, jeg mener det er dumt at Microsoft ikke skal lage et ordentlig next-gen spill, men jeg sier på ingen måte at smart delivery er negativt.

 

Du bør igjen lese kommentarene mine.

Jeg lurte på hvorfor det virket som enkelte spill ville få gratis oppdateringer på Xbox men ikke Playstation.

Om det hadde vært tilfellet måtte det være en grunn for dette, og da hadde det ikke vært forbrukervennlig.

Men nå som vi vet at utviklerne gir oss gratis oppdateringer på begge konsollene så er det forbrukervennlig.

Du er veldig opptatt av at ting skal være forbrukervennlig, men at Xbox har sagt at spill skal kunne spilles på både Xbox One og Series hvis det er mulig, det er ikke forbrukervennlig?

Det er mer forbrukervennlig at Sony tvinger sine utviklere til å kun utvikle spill til kun PS 5 slik at kundene må oppgradere for å kunne spille et spill?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
TheMoose skrev (7 timer siden):

men at Xbox har sagt at spill skal kunne spilles på både Xbox One og Series hvis det er mulig, det er ikke forbrukervennlig?

 

Det er forbrukervennlig om spillene allerede skulle være laget til begge konsollene.

Men det er ikke bra at de lager en ny konsoll uten spill.

Lenke til kommentar
barezell skrev (1 time siden):

Hmm, så nå lager de en spillkonsoll uten spill. Er XSX da bare en konsoll? Kanskje MS selger 4 føtter separert så man kan lage et konsollbord. Viktig å tjene litt på tilbehør i disse tider. 

Du er fullstendig klar over hva jeg mente...

Microsoft lager ikke et eneste spill for series X det første året. Det har de selv sagt.

De lager spill som fungerer på den, men ingen spill for den.

Lenke til kommentar
8 hours ago, Iki said:

Du er fullstendig klar over hva jeg mente...

Microsoft lager ikke et eneste spill for series X det første året. Det har de selv sagt.

De lager spill som fungerer på den, men ingen spill for den.

Eller så kan du se det på denne måten, de lager spill for Series X som også nedskaleres til å fungere på Xbox One.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (1 time siden):

Eller så kan du se det på denne måten, de lager spill for Series X som også nedskaleres til å fungere på Xbox One.

Men det er altså ikke mulig.

Om du skulle lage et spill for series X som også skulle fungere på Xbox one, så måtte du lage spillet fra grunnen opp igjen.

Lenke til kommentar

Det han er helst låst i er SSD, siden det er eneste punkt PS5 er bedre enn XSX. 

For å spare tid, går neste 2 sidene slik. 

Om et spill skal være lki approved, laget for xsx så må altså ssd utnyttes max og da mener han at disse spillene ikke kan portes til pc eller xbox one ettersom det er mange med vanlig hdd der. Absolutt HELE jobben må gjøres på nytt om et spill skal portes. 

Derfor er sony best og deres launch titler utnytter den nye ssden til max fra første stund og forskjellen på ps5 og xsx/pc vil være så gigantisk at det er til å le av. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
barezell skrev (6 minutter siden):

Det han er helst låst i er SSD, siden det er eneste punkt PS5 er bedre enn XSX. 

SSD, raytracing, 3d lyd, fysikk, etc.

CPU'en er langt kraftigere og kan dermed løse opp en haug gameplay relaterte egenskaper.

Det er ikke bare snakk om SSD løsningen.

Lenke til kommentar

Skal ikke våse for mye med specs, da helt sikkert andre kan det bedre enn meg, men er ikke cpu til xsx raskere enn ps5? 3.8ghz vs 3.5ghz

Og xsx får vel fint raytracing og ny/bedre fysikk på også? 

Så skjønner ikke helt hvordan det skulle være noe annet enn SSD som gjør at ms ikke kan klare og lage xsx spill og porte de. 

Er ikke alt samme arkitektur? om de klarte porte gears 5 og pimpe det opp på 14 dager så burde det jo være muligheter for en utvikler som jobber 2-4 år med en tittel å porte spillet nedover. 

Lenke til kommentar
barezell skrev (35 minutter siden):

Skal ikke våse for mye med specs, da helt sikkert andre kan det bedre enn meg, men er ikke cpu til xsx raskere enn ps5? 3.8ghz vs 3.5ghz

Og xsx får vel fint raytracing og ny/bedre fysikk på også? 

Så skjønner ikke helt hvordan det skulle være noe annet enn SSD som gjør at ms ikke kan klare og lage xsx spill og porte de. 

Er ikke alt samme arkitektur? om de klarte porte gears 5 og pimpe det opp på 14 dager så burde det jo være muligheter for en utvikler som jobber 2-4 år med en tittel å porte spillet nedover. 

Verden hans faller vel sammen når digital foundry går gjennom dette og forteller at alle multiplats får bedre oppløsning, raytracing,FPS osv på X. 

Endret av Mr.Sorter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...