Jump to content
Redaksjonen.

VW slutter å tape penger på elbil med ID.3

Recommended Posts

Annonse
bshagen skrev (29 minutter siden):

Slapp helt av. For selv om VAG (selv) mener de ligger etter Tesla, så veit alle de digitale dekksparkerne (ekspertene) her inne at VAG ligger foran. Så det er nok VAG som tar feil 🤣

Tesla selger vel flere el biler enn vw og dette vil de nok prøve å få slutt på. Jeg tror de klarer det. Svært mange setter større pris på en bil som bare gjør det den skal og ferdig. De er ikke veldig opptatt av software som gir dem mulighet for å lage prompelyder eller åpne hanskerom. Vw golf er en bil helt midt på treet i alle disipliner. Allikevel selges million-vis av dem. ID3 kommer nok til å gjøre det samme. 

  • Like 1
  • Innsiktsfullt 1

Share this post


Link to post
Trestein skrev (9 minutter siden):

Tesla selger vel flere el biler enn vw og dette vil de nok prøve å få slutt på. Jeg tror de klarer det. Svært mange setter større pris på en bil som bare gjør det den skal og ferdig. De er ikke veldig opptatt av software som gir dem mulighet for å lage prompelyder eller åpne hanskerom. Vw golf er en bil helt midt på treet i alle disipliner. Allikevel selges million-vis av dem. ID3 kommer nok til å gjøre det samme. 

Ja ser en på fruens t-roc er det ikke gjort mye foruten å få inn skjermer siden 80 tallet..

Det er ikke nok i dag, "alle" lager produkter som bygger på teknologi. Vw prøver men ser ut til å ha oppstarts problemer, håper de får dreisen på det snart!

  • Like 7

Share this post


Link to post
Trestein skrev (25 minutter siden):

Tesla selger vel flere el biler enn vw og dette vil de nok prøve å få slutt på. Jeg tror de klarer det.

Det tror jeg også. Men det tar sin tid før de er oppe på nivået til Tesla på elbiler. Håper de er der innen 5år, tror mange vil ha en Passat stv med 4x4 som kan kjøre 400-500 samt hurtiglade 200kW+ til 5-600k :)

Edited by bshagen
  • Like 3

Share this post


Link to post
Salvesen. skrev (28 minutter siden):

Ja ser en på fruens t-roc er det ikke gjort mye foruten å få inn skjermer siden 80 tallet..

Det er ikke nok i dag, "alle" lager produkter som bygger på teknologi. Vw prøver men ser ut til å ha oppstarts problemer, håper de får dreisen på det snart!

Nå eier vw både audi og porche. Det er lite som tyder på at de ikke har ressurser til å lage en vellykket el bil. Problemet er nok å klare å produsere den billig nok med gode nok systemer. Mye av de de har puttet inn koster normalt mye. I en ID3 er nok prispress voldsomt.

Da blir det vanskeligere

  • Innsiktsfullt 1

Share this post


Link to post
bshagen skrev (18 minutter siden):

Det tror jeg også. Men det tar sin tid før de er oppe på nivået til Tesla på elbiler. Håper de er der innen 5år, tror mange vil ha en Passat stv med 4x4 som kan kjøre 400-500 samt hurtiglade 200kW+ til 5-600k :)

Som sagt så eier vw audi. Ser man på e tron sportsback vil nok plattformen fint kunne tilpasses en passat type bil. 

  • Like 2
  • Innsiktsfullt 1

Share this post


Link to post
Trestein skrev (31 minutter siden):

Nå eier vw både audi og porche. Det er lite som tyder på at de ikke har ressurser til å lage en vellykket el bil. Problemet er nok å klare å produsere den billig nok med gode nok systemer. Mye av de de har puttet inn koster normalt mye. I en ID3 er nok prispress voldsomt.

Da blir det vanskeligere

Alt tyder på at de mangler ressurser ift planlegging. De innrømmer selv at de har problemer og ligger bak. Jeg tenker da ikke på penger.

  • Like 7

Share this post


Link to post
Trestein skrev (48 minutter siden):

Som sagt så eier vw audi. Ser man på e tron sportsback vil nok plattformen fint kunne tilpasses en passat type bil. 

Alt ligger til rette for at de skal ta Tesla på alle områder. Det er skuffende at de selv ikke tror de er på nivå med Tesla innen 2024 mtp hva de er som konsern. Og enda mer fordi de har mye å ta igjen etter dieselgate og svindelen de bedrev. De kan dette *om de vil*, så spørs det om de vil eller ikke, og når de nå omtrent kapitulerer til Tesla så sier det meg at de egentlig heller vil selge dieselbiler

Edited by bshagen
  • Like 4

Share this post


Link to post
Salvesen. skrev (3 timer siden):

Har de fått solgt en enda? Skulle vell starte salget i disse tider? Eller var det neste uke?

 

Ganske dystert at de ikke tror de når tesla før i 2024.. De må ha massive problemer med utviklingen, stakkars kunder. Bilen ble jo forspeilt som en nyvinning av de sjeldne. 

Skal vel starte salget snart! Vel og bra!

Share this post


Link to post

Det blir spennende å se hvor mange elbiler VAG og Tesla selger i Europa i år. Da får man et innblikk i hvor langt VAG henger etter Tesla.

Share this post


Link to post
uname -l skrev (1 minutt siden):

Det blir spennende å se hvor mange elbiler VAG og Tesla selger i Europa i år. Da får man et innblikk i hvor langt VAG henger etter Tesla.

VAG selv mener de ikke er på "Tesla-nivå" før 2024. Hvordan mener du VAG tar feil? 

  • Like 3

Share this post


Link to post
bshagen skrev (9 minutter siden):

VAG selv mener de ikke er på "Tesla-nivå" før 2024. Hvordan mener du VAG tar feil? 

De sikter selvfølgelig til et par enkeltområder og ikke at de ligger bak som bilprodusent. Det ville vel vært en latterlig tolkning.

  • Like 2

Share this post


Link to post
uname -l skrev (19 minutter siden):

De sikter selvfølgelig til et par enkeltområder og ikke at de ligger bak som bilprodusent. Det ville vel vært en latterlig tolkning.

De snakker om elbiler, ja. Hva mener du de ligger bak Tesla på? :)

Edited by bshagen
  • Like 3

Share this post


Link to post
bshagen skrev (21 minutter siden):

De snakker om elbiler, ja. Hva mener du de ligger bak Tesla på? :)

Det må du jo spørre VAG om. Det var de som kom med uttalelsen. Kanskje at Tesla var tidlig ute med veldig stor TV-skjerm i bilen?

Edited by uname -l
  • Like 1

Share this post


Link to post
uname -l skrev (17 minutter siden):

Det må du jo spørre VAG om. Det var de som kom med uttalelsen. Kanskje at Tesla var tidlig ute med veldig stor TV-skjerm i bilen?

Kom igjen, du veit at det ikke var skjermen de siktet til. Er det virkelig så vondt å si noe Tesla kan som ikke VW er like gode på?;)

  • Like 4
  • Innsiktsfullt 1

Share this post


Link to post
Viggo Stenbekk skrev (13 minutter siden):

Med €95 i bøter for hvert gram CO2 overskridelse på hver eneste produserte bil som feiler neste års utslippskrav, er €5000 neppe et reelt tap.

For hver Audi e-tron som selges så sparer VAG 200 000 kroner i CO2-bøter. Ikke rart de selges til svært konkurransedyktige priser.

Share this post


Link to post
bshagen skrev (3 timer siden):

Det tror jeg også. Men det tar sin tid før de er oppe på nivået til Tesla på elbiler. Håper de er der innen 5år, tror mange vil ha en Passat stv med 4x4 som kan kjøre 400-500 samt hurtiglade 200kW+ til 5-600k :)

Personlig tipper jeg Deiss har likt kjørestilen til Porsche, som nå får sjefen omplassert til CEO hos VW om å underrepresentere med ønske om å overlevere. 

Edited by oophus3do

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...