Gå til innhold

Telenor med "fri data" abonnement


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

kim_InnleggNO skrev (53 minutter siden):

Du lever visst i en helt annen verden enn meg hvis du tror hvermansen sitter og deler ut hotspot. De fleste aner ikke en gang at det er mulig. 

Og du har misforstått hvordan offline innhold stort sett brukes (spare data), vi diskuterer her et tilbud der man ikke trenger det.

Resten av punktene er bare vas.

Du kaller det vas, men det er 100% ekte og legitime grunner som folk bruker for å rettferdiggjøre hastighet. 1 og 6 er grunner folk bruker for vanlig bredbånd og gjelder sådan for mobilt internet også. Å kalle det vas viser at du ikke har vært borti slike folk bare. Litt vel bastant.

Så du tror ikke at de som har behov for ubegrenset data ikke vet at man kan bruke hotspot? Tror du blander Gudrun på 60+ med den faktiske kundegruppen vi snakker om her. Igjen dette er for folk som har behov for fri data, der behovet er større enn prisen på 600 kr. 

Det med offline-innhold var bare for å ta enda et eksempel der folk kan trenge det. Skal du på flyet, på biltur eller andre plasser og vil laste ned fordi du kanskje mister nettet? Kjedelig å sitte med 10Mbps da ja.
 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telenor-kunder er hele spekteret. Kan love deg at det er mange tanter som er prakket på dette. Er ikke verre enn at de som bruker hotspot og flyr ofte betaler for 100 mbit. Internett hjemme må være raskt siden det er noe alle deler uansett.

Vi får være enig om å være uenig :)

Endret av kim_InnleggNO
Lenke til kommentar
1 hour ago, Comma Chameleon said:

1. For å ikke føle at man betaler overpris for dritthastighet. Det er jo hele meningen med prisingen og grunnen til at Telenor gjør det slikt. Og det fungerer. 

Overpriset uansett hvilken fartsgrense :D

 

1 hour ago, Comma Chameleon said:

2. Laste ned offline-innhold på Netflix, Spotify eller andre tjenester.

Slikt har man bredbånd hjemme til. 

 

1 hour ago, Comma Chameleon said:

3. Bruker telefonen som hot-spot og der PC'n trenger høyere hastighet. Evt hotspot til en 4K TV. Der går gigabytene fort OG hastigheten må være god nok.

Pc klarer seg fint med 3 mbit. 4K TV hører hjemme på bredbåndslinja

 

1 hour ago, Comma Chameleon said:

4. Dele med andre sine telefoner eller enheter via hotspot. 10 Mbps blir lite da.

Dele? Hva er det? #foreveralone

1 hour ago, Comma Chameleon said:

5. De som faktisk har bruk for fri data abonnement bruker mye data og setter dermed pris på hastighet. Hvis noen bruker under 5-6 GB data i måneden så er de jo idiot hvis de velger et slikt abonnement. 

Runda nettopp en måned til med Telia X og 500 GB forbruk, 3 mbit holder i massevis enda. 

 

1 hour ago, Comma Chameleon said:

6. Man bare irriterer seg over lav nedlasting-hastighet, selv om det er sjeldent.

Nei. 

 

For min del så er det ikke særlig interessant å betale nærmere 300kr/mnd ekstra (over min løsning med X) for å få 60 GB ekstra før 3 mbit slår inn.. 

Greit nok at Telenor raserer Telia når det kommer til dekningen, men ærlig talt ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

10 Mbit holder helt fint til mbb. Jeg hadde tidligere ice i bilen med fri data. Wi-Fi hotspot som delte til minst 3 enheter som da streamet video fra Viaplay til en enhet, Spotify til en annen og en blanding til tredje enhet. Streaming av live innhold som NRK TV fungerte også helt fint. Man trenger bare ikke å velge 1080p eller 4k på enheter med små skjermer..

De gangene jeg faktisk bryr meg om hastighet i dag er når jeg bruker speedtest.net, nå hos Telia der jeg opplever opp til 250 Mbit/s ned. Kvoten ryker.. Folk flest vet som bruker telefoner i dag aner ikke hva hastighet er, kvote og hva som ligger i en kvote. De som vet alt det der og trenger svære mengder data på abonnementet ditt, vet uansett hva de skal velge. Telenor er ikke en av de valgene så lenge man betaler for mobiltelefon og abonnement selv. Da er det gjerne en arbeidsgiver som betaler for herligheten.

Lenke til kommentar

Nå er kravet til hastighet veldig forskjell fra person til person. 

Noen er "enkle" brukere som i stor grad kun bruke enkle tjenester på mobil som litt Youtube, nettsurfing, epost ol, mens det andre "powerusers" gjerne laster inn større filer, deler nettet til laptop på reise, eller gjør andre ting som krever båndbredde. Da blir 10mbit for lite. Enkelt og greit.

Om 10mbit holder for deg, så er jo det kjempeflott, da man gjerne oppnår 10mbit oftere enn 100mbit på forskjellige steder i Norge.

Synes uansett prisen er forkastelig. ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men... For de som forlanger fast og høy hastighet og store kvoter uten avbrudd i hastighet, er jo produktgruppen .obilt bredbånd som er alternativet. Der får man opp til 500 GB. Det er jo nettopp derfor operatørene legger inn slike tullete begrensninger på mobiltelefon abonnementene de pusher, for å ikke gjøre MBB overflødig.

Så lenge operatørene tror at folk gidder å ha mbb fremfor kun én telefon til alt, må man leve med utfordringen.

For oss som har telefoner med dual sim, går det faktisk an å velge mbb og så ha happybytes til tale, sms og MMS. Telia tilbyr f.eks 500 GB til 999,- og happybytes gir deg fri tale ++ til 70,- 1070,- for full pupp syns jeg er innafor, når man kan bruke det i EU (mbb i norden og Baltikum) som hjemme 

 

*Edit* faktasjekk

Endret av Kynxx
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Telenor er vel første tilbyder av å velge abonnement etter hastighet. Dette har jeg ventet på lenge og jeg setter stor pris på lavere hastighet med mer data enn motsatt. Håper flere kommer etter og gir kundene valgfrihet til å velge det som passer best for hver enkelt.

Lenke til kommentar

Telenor har alltid gjort dette her med å begrense hvilken hastighet abonnement kan oppnå etter hva du kjøper. Om dere ikke husker det så solgte Telenor hastighet avhengig av hvor mye data du kjøpte: 1 GB så fikk du 10 Mbit/s, kjøpte du 4 GB data fikk du 20 Mbit/s og kjøpte du hele 25GB data kunne du få 50 Mbit/s, men dette var 5 år siden.

Lenke til kommentar

Har nok vært relativt vanlig med hastighetsbegrensning før også, men det "nye" nå er at man får "ubegrenset" data hvor kun hastigheten er en variabel.

Dette blir det nok veldig mye mer av hos andre operatører så som 4G og 5G utbyggingene er på full fart opp.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Lurer på hva andre kommer med som svar her, Nå er det ikke mange igjen siden Telia/Telenor eier dem..

Men frks hva de hisotriske lavpris aktørene svarer med her, Talkmore, OneCall, MyCall osv.  det gode med dette ifra Telenor er at de som ikke bruker mye teknologi kan erstatte hjemmebredbånd med dette.  Jeg kommer freks til å bytte moren min over på dette utover sommeren engang sparer noen tusen i året på det.  For meg selv må nok kvoten få noen ekstra null i seg over 100G

 

 

Lenke til kommentar
8 hours ago, -Night- said:

Lurer på hva andre kommer med som svar her, Nå er det ikke mange igjen siden Telia/Telenor eier dem..

Men frks hva de hisotriske lavpris aktørene svarer med her, Talkmore, OneCall, MyCall osv.  det gode med dette ifra Telenor er at de som ikke bruker mye teknologi kan erstatte hjemmebredbånd med dette.  Jeg kommer freks til å bytte moren min over på dette utover sommeren engang sparer noen tusen i året på det.  For meg selv må nok kvoten få noen ekstra null i seg over 100G

De du nevner er jo de som er eid av telenor/telia

Lenke til kommentar
1 hour ago, MariusJS said:

De du nevner er jo de som er eid av telenor/telia

Akkuart det er en del av problment i Norge, har vi har kunstig konkurrasne gjelder alle også strøm. Tilbake mobil er dette noe post og teletilsynet selv er ansvarlig for ved måten askjonene ble holdt slik at NWN falt utenfor samt ICE får kun små blokker, ICE burde blitt kvotert inn og fått større blokker gratis, samt telenor/telia/telia/ faktisk alle med fiber tvunget til og åpne sine fibernett rudnt om i Norge

Lenke til kommentar
8 hours ago, -Night- said:

Akkuart det er en del av problment i Norge, har vi har kunstig konkurrasne gjelder alle også strøm. Tilbake mobil er dette noe post og teletilsynet selv er ansvarlig for ved måten askjonene ble holdt slik at NWN falt utenfor samt ICE får kun små blokker, ICE burde blitt kvotert inn og fått større blokker gratis, samt telenor/telia/telia/ faktisk alle med fiber tvunget til og åpne sine fibernett rudnt om i Norge

Ice har da allerede tilgang til de fleste fibernettene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Janvik skrev (På 7.6.2020 den 0.56):

For min del så er det ikke særlig interessant å betale nærmere 300kr/mnd ekstra (over min løsning med X) for å få 60 GB ekstra før 3 mbit slår inn.. 

Jeg tenkte likt...Man har jo kvoten på 100 gb med full hastighet. Blir ikke det brukt opp veldig fort om man skal bruke nettet til 4K tv'er o.l?

Liten lifehack for dem som kan bruke "yng" abonementene til telenor. Det er mulig å ha gratis data sim istedet for goodies greiene dem tilbyr.

Lenke til kommentar
On 6/8/2020 at 11:29 AM, JoergenOlsen said:

Jeg tenkte likt...Man har jo kvoten på 100 gb med full hastighet. Blir ikke det brukt opp veldig fort om man skal bruke nettet til 4K tv'er o.l?

 

100 GB med data tilsvarer ca 13,8 timer med 4K hos Netflix (Netflix 4K streamer med 15.25 mb/sek som tilsvarer ca 2 Mb/sek dersom en tar med nødvendig returtrafikk).  Går du ned til full-HD så er det ca 700 Kb/sek som tilsvarer omkring 39,6 timer.  Men siden full-HD streaming varierer fra 300 til 1000 kB/sek avhengig av leverandør og hva du ser på, så vil også tallet for antall timer per måned variere fra 30 til 80 timer med streaming i full-HD per måned.

 

Endret av Øystein H
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og vips så har Telia bedre tilsvarende abonnement igjen.

...Til en bedre pris 

 

 

Telia fortsetter å utfordre og forenkle mobilmarkedet, og selskapets svært populære abonnement Telia X blir nå enda bedre. Kundene får nå ubegrenset data med ubegrenset fart opp til 100 GB.

Lenke til kommentar
28 minutes ago, Janvik said:

Og vips så har Telia bedre tilsvarende abonnement igjen.

...Til en bedre pris 

 

 

Telia fortsetter å utfordre og forenkle mobilmarkedet, og selskapets svært populære abonnement Telia X blir nå enda bedre. Kundene får nå ubegrenset data med ubegrenset fart opp til 100 GB.

 

De bør kanskje gjøre noe med prisene på mobildata-abonnementene også snart.  Telia X koster når 549 mens et mobildata-abb med 100 GB kvote koster kr. 599 .....   

Lenke til kommentar
Øystein H skrev (4 minutter siden):

 

De bør kanskje gjøre noe med prisene på mobildata-abonnementene også snart.  Telia X koster når 549 mens et mobildata-abb med 100 GB kvote koster kr. 599 .....   

Den som venter på noe godt.. ;) 

Ser for meg endringer når rebrandingen av GET til Telia er gjennomført.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
-
Merko // Innlegget nyttig? Gjerne p%2FcCekIt6%2Fs%2Fc0055d5e8159ef002082002d4fdd957ea3f2f700997d71680fac236d7f76f2b8.png?alt=media&token=a4212806-1e92-4f27-8088-4e0a236dfdaceller p%2FcCekIt6%2Fs%2F8fad5e0eaf8e56c53a0435975507da422a2720d27948ca7425cfdaa539ce43fa.png?alt=media&token=65357791-b322-43bc-b72a-c0712e285364 innlegget!
Mine Anbefalte Chrome / Edge Plugins
Den store 3D-print tråden - Printer du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...