Gå til innhold

Telenor med "fri data" abonnement


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Abonnementet heter Next og koster fra kr. 549,-  for 10 Mbit hastighet og max 100GB pr. mnd før hastigheten strupes til 3 Mbit.

Ekstra sim koster kr. 49 hos Telenor.

Dette vil si at de faktisk matcher TeliaX under visse kriterier.

Endret av Slettet+6132
skrivefeil er rettet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Janvik skrev (2 minutter siden):

Eller 499kr og opp for de som kan få Yng abonnement ;)

Nå må vel Telia komme med forbedring på X abonnementet sitt snart.

Ja, og jeg håper det blir mulighet for ekstra sim på de andre "fri data" abonnementene også, som hos Chili og ICE.

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (34 minutter siden):

Abonnementet heter Next og koster fra kr. 549,-  for 10 Mbit hastighet og max 100GB pr. mnd før hastigheten strupes til 3 Mbit.Ekstra sim koster kr. 49 hos Telenor.

Glad for jeg har utlangsk simkort å betaler rundt 2 euro for blir noe dyrere å kjøpe refill på ebay men totaltsett for rundt 120 gb er det ganske mye rimligere, da får jeg maks hastighet, men er dårligere på grunn av dårlig vær. Beste jeg har fått rundt 140 mbit ned og 36 mbit opp.

Lurer på når 5g kommer blir det slik prisene blir er jeg glad for jeg styrer unna telenor.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
LMH1 skrev (1 minutt siden):

Glad for jeg har utlangsk simkort å betaler rundt 2 euro for blir noe dyrere å kjøpe refill på ebay men totaltsett for rundt 120 gb er det ganske mye rimligere, da får jeg maks hastighet, men er dårligere på grunn av dårlig vær.

Lurer på når 5g kommer blir det slik prisene blir er jeg glad for jeg styrer unna telenor.

Send meg gjerne "oppskriften på pm" :)

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Nidar2 said:

Ja, og jeg håper det blir mulighet for ekstra sim på de andre "fri data" abonnementene også, som hos Chili og ICE.

Sies på mange kanter at Ice data frihet fungerer på tvilling/data også 

Dette er noe jeg blir å teste i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
Janvik skrev (45 minutter siden):

Sies på mange kanter at Ice data frihet fungerer på tvilling/data også 

Dette er noe jeg blir å teste i nærmeste fremtid.

Jeg har data frihet og bruker datasim i ruter, begynte med tvillingsim begge fungerer på data frihet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (1 time siden):

Abonnementet heter Next og koster fra kr. 549,-  for 10 Mbit hastighet og max 100GB pr. mnd før hastigheten strupes til 3 Mbit.

Ekstra sim koster kr. 49 hos Telenor.

Dette vil si at de faktisk matcher TeliaX under visse kriterier.

Hvis du klarer deg med ICE-dekning får du 1000 GB og 10 Mbit/sek for 398 i måneden.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan komme med et abo som har fri data uten "fri*" her kunne de jo hatt et 3 Mbits abo, da hadde de sluppet "*" ved å benytte 3 Mbits døgnet rundt blir det ca 1 TB på en mnd evt 2 om det er per retning. Lurer også på om det er 3 Mbit ned, eller ned og opp eller delt mellom ned og opp.
Ser ikke helt forskjell på 100 Mbits og 300 Mbits når begge stuper til samme hastighet når du når 100 GB.. De kunne jo hatt 100/300/500 alt etter hastighet 10/100/300. For min del ser jeg ingen fordel med sistnevnte, mens den på 100 kan være praktisk om du ikke benytter mer en 100 GB på en mnd.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
beladinka skrev (2 minutter siden):

Har jeg lest feil? Den minste pakka lover 25 Mbit/sek

Er ikke get pakken jeg snakker om de fri telia X\chilimobil fridata etc.

For jeg vil mene er ganske tullete å betale for begrenset hastighet for så betale for turbo for kort periode.

Fleste trege mobiler klarer og begrense hastigheten selv.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (1 minutt siden):

Er ikke get pakken jeg snakker om de fri telia X\chilimobil fridata etc.

For jeg vil mene er ganske tullete å betale for begrenset hastighet for så betale for turbo for kort periode.

Fleste trege mobiler klarer og begrense hastigheten selv.

Nå må du begynne å tenke over hva du skriver. Når du lenker til Get, og så plutselig begynner å snakke om andre operatører, da er det ikke lett å skjønne hva du mener.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg klarte meg fint med ICE+ og fri data. Streamet Netflix osv. helt uten problemer. Det var først da behovet for ekstra datasim dukket opp at jeg måtte si farvel til ICE.

Husker jeg vurderte å bytte om på sim-kortene hos ICE men ville ikke få bankid på mobil dersom jeg satte data/tvilling i mobilen. Det ville vel også blitt noe tull med mms? Jeg husker ikke alle ulempene, men ikke brukbart for meg fant jeg ut den gang.

Personlig tror jeg fint jeg klarer en begrensning til 3 Mbit men har ikke prøvd enda. ICE gikk ikke så forbanna fort det heller, men merket ikke noe til det i praksis (er nok en svært beskjeden kunde, uten store behov så lenge fjernsynet virker ;)).

Lenke til kommentar
35 minutes ago, Nidar2 said:

Noen som vet om man kan oppnå særskilt (god) avtale dersom man også tegner parabol-abonnement hos Telenor/Canaldigital?

CD satellitt er helt separat.

Ikke at Telenor gir skjulte priser på mobilabo uansett.

TV og bredbånd på kabel/fiber kan man fint diskutere pris på da ;)

Lenke til kommentar

En stor fordel med telenor next er at man har de samme 100 GB i EU/EØS, da foruten de hastighetsbegrensningene som gjelder i Norge. Man kan da være litt kynisk og velge 10 mbit til 549,- og ha samme fordeler som de med 300 mbit til 799,- i utlandet. Et par pils ekstra i utlandet det, med dagens kronekurs ?

Lenke til kommentar
6 hours ago, LMH1 said:

Men problemet med dete er ganske dyrt, om det er 3 eller 10 mbit for folk flest er det ubrukelig. man kan surfe men går alt for smått.

Hæ?

Jeg har brukt 3mbit mesteparten av de siste 6mnd, har egentlig ingen problemer i daglig bruk med mobilen, og betaler bare for månedsummen for SIM kortet, jeg kan altså bruke 1000GB for 30kr i mnd 

Netflix, Youtube osv... fungerer helt fint

Lenke til kommentar
6 hours ago, St. Anders said:

Skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan komme med et abo som har fri data uten "fri*" her kunne de jo hatt et 3 Mbits abo, da hadde de sluppet "*" ved å benytte 3 Mbits døgnet rundt blir det ca 1 TB på en mnd evt 2 om det er per retning. Lurer også på om det er 3 Mbit ned, eller ned og opp eller delt mellom ned og opp.
Ser ikke helt forskjell på 100 Mbits og 300 Mbits når begge stuper til samme hastighet når du når 100 GB.. De kunne jo hatt 100/300/500 alt etter hastighet 10/100/300. For min del ser jeg ingen fordel med sistnevnte, mens den på 100 kan være praktisk om du ikke benytter mer en 100 GB på en mnd.

Helt enig i den siste biten, 100mbits pakken burde hatt 5 eller 10 mbit etter struping, også burde 300mbit hatt 20 eller 30mbit

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...