Gå til innhold

George Floyd


Gjest

Tenk først, post etterpå. Persondiskusjoner og trolling vil kunne lede til advarsler og evt. utestengelse.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
20 minutes ago, Red Frostraven said:

Det er en vesensforskjell, da Norge ikke forsøker å dømme flest mulig til fengsel grunnet private interesser, og ikke har et politisk parti som ønsker å ha flest folk i fengsel blant verdens land.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_incarceration_rate

...

Dessuten har norske fanger aktivitetsplikt, ikke plikt til å arbeide -- og straffen er ikke isolasjon.
Om Norge gir isolasjon til fanger som nekter å utføre aktivitetsplikten, så gjør Norge en grov moralsk feil.
Ingen kan både holde noen fanget mot sin vilje, og tvinge dem til å arbeide i noen form under trussel om straff, og ha moralsk rett.

Jeg antar dog at norske fengsler hovedsakelig driver med arbeidstrening, og ikke tvangsarbeid.

Mesteparten av arbeidet i fengslene handler om vedlikehold av fengslet som renhold, kjøkkenarbeid, arbeid i tøylager/vaskeri, vedlikeholds- og reparasjonsarbeider. Det er ikke arbeidstrening.

Og hvis du mener det er slaveri og grovt moralskt galt å holde noen fanget mot sin vilje, og tvinge dem til å arbeide. Hvordan kan du da mene det er moralskt riktig å tvinge noen som ikke er en fare for samfunnet til gjentatte nakenundersøkelser og bli holdt i en liten celle mot deres vilje?

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og før noen sier at USA har mer kriminalitet på grunn av sin politikk enn alle andre vestlige land, eller enda mer ignorant påstår at USA har større problemer med kriminalitet uten å faktisk forstå at det er en villet politikk av et visst politisk parti, så har USA et enda større tyveriproblem enn tyveri og ran;
Lønnstyveri.

https://www.epi.org/publication/epidemic-wage-theft-costing-workers-hundreds/

Arbeidsgivere stjeler altså mer enn tre ganger så mye som alle tyver og ranere til sammen, i USA.

...

 

Camlon skrev (2 minutter siden):

Mesteparten av arbeidet i fengslene handler om vedlikehold av fengslet som renhold, kjøkkenarbeid, arbeid i tøylager/vaskeri, vedlikeholds- og reparasjonsarbeider. Det er ikke arbeidstrening.

Og hvis du mener det er slaveri og grovt moralskt galt å holde noen fanget mot sin vilje, og tvinge dem til å arbeide. Hvordan kan du da mene det er moralskt riktig å tvinge noen som ikke er en fare for samfunnet til å strippe naken og bli holdt i en liten celle mot deres vilje?


Om det er en realistisk fare for at noen er en fare for seg selv, så er det legitimt å ta fra dem hva de kan bruke til å skade seg selv.

Ut over det så kan jeg ikke huske at jeg har sagt at jeg støtter å strippe noen nakne og holde dem i en liten celle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Red Frostraven said:

Om det er en realistisk fare for at noen er en fare for seg selv, så er det legitimt å ta fra dem hva de kan bruke til å skade seg selv.

Ut over det så kan jeg ikke huske at jeg har sagt at jeg støtter å strippe noen nakne og holde dem i en liten celle.

Man stripper dem naken for å sjekke at de ikke tar med seg kniver og narkotika. Kan jeg konkludere at du vil at fengslene skal stoppe med denne praksisen?

Og å plassere dem i en liten celle er hva fengsel er idag. Ønsker du å avskaffe fengsel for de som ikke er en fare for samfunnet? 

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Red Frostraven said:

...hvorfor siterer du meg når du åpenbart diskuterer med en eller annen stråmann..?

Det er et spørsmål ikke en stråmann.

Du hevder at det er slaveri og grovt moralskt galt å holde noen fanget mot sin vilje, og tvinge dem til å arbeide. Da kan jeg ikke se hvordan du kan forsvare dagens fengselsrutiner med å fengsle folk som ikke er en fare for samfunnet og tvinge dem til naken kroppsvisitasjon.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
3 hours ago, Red Frostraven said:

Black Lives Matter er ikke en ekstremistgruppe -- selv om høyreekstremistene skulle ønske det.

Dette er folk som taggsprayer ACAB overalt de demonstrer - All Cops Are Bastards. 
Dette er folk som flere ganger er dokumentert å chante Pigs in a blanket, fry'em like bacon.
Oversatt - drep politiet. Som mange terrorister inspirert av dem faktisk gjør. 

Dette er ekstremister etter alle definisjoner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, debattklovn said:

Dette er folk som taggsprayer ACAB overalt de demonstrer - All Cops Are Bastards. 
Dette er folk som flere ganger er dokumentert å chante Pigs in a blanket, fry'em like bacon.
Oversatt - drep politiet. Som mange terrorister inspirert av dem faktisk gjør. 

Dette er ekstremister etter alle definisjoner. 

Helt klart

Vi har hendelsen for noen dager siden hvor en BLM aktivist gikk opp til en bil og skjøt føreren uten noen som helst provokasjon eller grunn. Heldigvis er denne personen nå arrestert og tiltalt for mordforsøk. 

Denne "demonstrasjonen" var organisert gjennom Facebook uten at jeg tror FB kommer til å gjøre en dritt med det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Camlon skrev (7 minutter siden):

Det er et spørsmål ikke en stråmann.

Du hevder at det er slaveri og grovt moralskt galt å holde noen fanget mot sin vilje, og tvinge dem til å arbeide. Da kan jeg ikke se hvordan du kan forsvare dagens fengselsrutiner med å fengsle folk som ikke er en fare for samfunnet og tvinge dem til naken kroppsvisitasjon.

Jeg svarte på spørsmålet:
 

Sitat

Hvordan kan du da mene det er moralskt riktig å tvinge noen som ikke er en fare for samfunnet til å strippe naken og bli holdt i en liten celle mot deres vilje?

Ikke:
 

Sitat

Hvordan kan du mene det er moralsk riktig å tvinge noen som ikke er en fare for samfunnet til å strippe naken og bli holdt i en liten celle mot deres vilje med muligheten til å møte andre mennesker i samme situasjon.

...

Så når du sier:

 

Sitat

Man stripper dem naken for å sjekke at de ikke tar med seg kniver og narkotika. Kan jeg konkludere at du vil at fengslene skal stoppe med denne praksisen?

Så er det ikke noe svar på hva jeg svarte, da du forutsetter at spørsmålet var et helt annet enn det du stilte, eller inneholdt implikasjoner som ikke var der.

---

Og jeg forventer tilsvarende uærlighet når jeg svarer at jeg ikke ønsker at noen som ikke er en fare for samfunnet skal være i fengsel lengre enn nødvendig for å frikjenne dem fra eventuelle anklager.
Om det ikke er fare for at en person begår (nye) forbrytelser har de ingenting i fengsel å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (12 minutter siden):

Dette er folk som taggsprayer ACAB overalt de demonstrer - All Cops Are Bastards. 

Skikkelig "ekstremistisk", ACAB er et popkulturelt uttrykk som har eksistert i flere tiår...

Da er vel alle rappere og andre som noensinne har sagt ACAB ekstremister plutselig ?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
scuderia skrev (3 minutter siden):

Helt klart

Vi har hendelsen for noen dager siden hvor en BLM aktivist gikk opp til en bil og skjøt føreren uten noen som helst provokasjon eller grunn. Heldigvis er denne personen nå arrestert og tiltalt for mordforsøk. 

Denne "demonstrasjonen" var organisert gjennom Facebook uten at jeg tror FB kommer til å gjøre en dritt med det. 

 

debattklovn skrev (15 minutter siden):

Dette er folk som taggsprayer ACAB overalt de demonstrer - All Cops Are Bastards. 
Dette er folk som flere ganger er dokumentert å chante Pigs in a blanket, fry'em like bacon.
Oversatt - drep politiet. Som mange terrorister inspirert av dem faktisk gjør. 

Dette er ekstremister etter alle definisjoner. 

...

Og abortmotstandere dreper folk i terrorangrep.
Altså er abortmotstandere terrorister.

...eller kanskje, muligens, så er ikke mennesker ansvarlige for hva andre mennesker med samme ideologiske standpunkt i enkeltsaker gjør.

---

I tillegg så har vi utallige eksempler på at ytterste høyre og russland skaper falsk propaganda som utgir seg for å være Black Lives Matter og Antifa.


Det er postet flere eksempler på slik propaganda i denne tråden.

...

Jeg skulle gjerne fortalt etyomologien bak ACAB -- men jeg vet av erfaring at hvilken definisjon som menes fra brukerene sin side ikke spiller noen rolle for ytterste høyre sin tolkning av hvilken definisjon de ønsker å tolke budskapet som -- så det spiller ingen rolle hva som menes med ACAB.

Men siden det er ikke-høyreekstreme i denne tråden;

All Cops Are Bastards henviser til at alle mennesker som frivillig jobber for en organisasjon som driver systemisk undertrykking legitimerer denne organisasjonen, selv om de selv er gode mennesker.
Utrykket stammer fra Irland sin borgerkrig.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Red Frostraven said:

Jeg svarte på spørsmålet:

Ikke:
...

Så når du sier:
 

Så er det ikke noe svar på hva jeg svarte, da du forutsetter at spørsmålet var et helt annet enn det du stilte, eller inneholdt implikasjoner som ikke var der.

---

Og jeg forventer tilsvarende uærlighet når jeg svarer at jeg ikke ønsker at noen som ikke er en fare for samfunnet skal være i fengsel lengre enn nødvendig for å frikjenne dem fra eventuelle anklager.
Om det ikke er fare for at en person begår (nye) forbrytelser har de ingenting i fengsel å gjøre.

La meg bruke dine ord.

Er det moralsk riktig å tvinge noen som ikke er en fare for samfunnet til å strippe naken og bli holdt i en liten celle mot deres vilje med muligheten til å møte andre mennesker i samme situasjon.

Ja eller nei?

 

Quote

Og jeg forventer tilsvarende uærlighet når jeg svarer at jeg ikke ønsker at noen som ikke er en fare for samfunnet skal være i fengsel lengre enn nødvendig for å frikjenne dem fra eventuelle anklager.
Om det ikke er fare for at en person begår (nye) forbrytelser har de ingenting i fengsel å gjøre.

Når jeg sier "ikke en fare for samfunnet" så betyr ikke at de er uskyldig. De vil derfor ikke kunne bli frikjent for eventuelle anklager.

Det jeg mener med "ikke en fare for samfunnet" er at det er ingen gjentagelsefare. 

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Red Frostraven said:

Jeg kan denne vitsen.

Du tar ut elefanten, og setter inn sjiraffen.

Lærte du den i barnehagen?

Ser forresten at du skriver
"Om det ikke er fare for at en person begår (nye) forbrytelser har de ingenting i fengsel å gjøre."

Betyr det at du mener Eirik Jensen bør bli løslatt?

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså.
Ingen skal sitte i fengsel om det ikke er fare for gjentagelse, og om de ikke er en trussel mot samfunnet vårt eller andre sitt.

* og hvert tilfelle må vurderes individuelt -- det går åpenbart ikke an å slippe ut drapsmenn som sier de har drept den eneste de hatet, da man ikke kan stole på hva de sier, og at de ikke hater noen andre. Det er villigheten til å drepe man vil få bort.
Og de er selvsagt fremdeles erstatningspliktige ovenfor sine ofre, og samfunnet er også skog og mark og miljøet.
Og så videre, et cetera.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Red Frostraven said:

Altså.
Ingen skal sitte i fengsel om det ikke er fare for gjentagelse, og om de ikke er en trussel mot samfunnet vårt eller andre sitt.

* og hvert tilfelle må vurderes individuelt -- det går åpenbart ikke an å slippe ut drapsmenn som sier de har drept den eneste de hatet, da man ikke kan stole på hva de sier, og at de ikke hater noen andre. Det er villigheten til å drepe man vil få bort.
Og de er selvsagt fremdeles erstatningspliktige ovenfor sine ofre, og samfunnet er også skog og mark og miljøet.
Og så videre, et cetera.

Jeg forstår. 

Er du imot fengslingen av Erik Jensen?

Og vil du slippe Breivik ut nå, hvis et psykologisk vurdering viser at han er ingen fare for samfunnet lenger?

Lenke til kommentar
Just now, Red Frostraven said:

Jeg la på en disclaimer fordi det er åpenbart hva jeg står for -- og jeg tror du klarer å forutse svaret, og se at det er konsekvent, på hver av spørsmålene.
Så hvorfor spør du..?

Fordi mange er ikke konsekvent så jeg ville høre det fra deg først.

Hvis Erik Jensen ikke blir straffet med fengsel, hva er det som hindrer andre politimenn å gjøre det samme. Det verste de risikerer er en stor bot for å betale eventuelle erstatningskrav.

Og den kan de unngå ved å flytte vekk fra Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Breivik kunne slippes ut av fengsel om det er sikkert at han er rehabilitert.
Problemet er å nå konklusjonen, som ikke kan nås enkelt, og ikke med en enkel psykriatrisk evaluering.
Samfunnet og foreldrene til ofrene, og ofrene, fortjener en absolutt visshet om at det ikke er fare for gjentagelse.

Men om den kan garanteres så er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Red Frostraven said:

Breivik kunne slippes ut av fengsel om det er sikkert at han er rehabilitert.
Problemet er å nå konklusjonen, som ikke kan nås enkelt, og ikke med en enkel psykriatrisk evaluering.
Samfunnet og foreldrene til ofrene, og ofrene, fortjener en absolutt visshet om at det ikke er fare for gjentagelse.

Men om den kan garanteres så er det ikke noe problem.

Tror ikke det vil være spesielt populært, men det vil i det minste ikke øke sjansen for terrorangrep betraktelig.

Så derfor spør jeg om Erik Jensen. Hvis han kunne sluppet fengsel, så gjør du det mye mer attraktivt å utføre korrupsjon i Norge. I verste fall får du en bot.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...