Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Måsadåtten skrev (7 minutter siden):

Tør man håpe at butikkene får lov til å begynne å sende ut etter embargoen?

Det tør ikke jeg, i alle fall. Håper på utsending mandag, så får det heller bli en hyggelig overraskelse dersom de sendes allerede i morgen 😊

Edit: ser nå at han over har fått beskjed om utsending mandag, så da ble det som jeg håpet

Endret av Eirikssen
Lenke til kommentar
Måsadåtten skrev (48 minutter siden):

 

Da kan man kose seg med masse reviews av maskinvaren til kvelds. Dette gjelder xsx, uvisst om xss har samme embargo. Playstation 5 har embargo k morgen, blir spennende å se hvordan de blir vurdert ifht hverandre

Blir spennende å følge med klokken 15:00. Ettersom MS mangler eksklusive titler til lanseringen denne generasjonen, håper jeg Digital Foundry har fått gjort analyse på enhancements til Sea of Thieves og Horizon 4, ettersom jeg hoppet over Xbox One. 
 

Også spent på hvor bra ray tracing series X leverer på Legion, i forhold til high end skjermkort til PC.

Vet vi ikke får se Valhalla på series X for der er embargo 9. november.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Måsadåtten skrev (1 time siden):

 

Da kan man kose seg med masse reviews av maskinvaren til kvelds. Dette gjelder xsx, uvisst om xss har samme embargo. Playstation 5 har embargo k morgen, blir spennende å se hvordan de blir vurdert ifht hverandre

Playstation 5 har en embargo som går ut imorgen ja, men den siste PS5 embargoen er 11.november, så det spørs om man ikke må vente til da med de fulle sammenligningene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (4 minutter siden):

Det har jo en verdi i form av bedre grafikk, men det er vel neppe verdt 2000,-.

Også litt å si når det gjelder lagring. Om han sletter mellom hver årgang med fifa, og slavisk ikke spiller noe annet, så blir det vel kun det grafiske i forskjell. Så langt. Kan godt være de tar enda mer i bruk av maskinkraft om 4-5 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (5 minutter siden):

Det har jo en verdi i form av bedre grafikk, men det er vel neppe verdt 2000,-.

Ble sagt at du får mye mer minne for pengene enn om man kjøpte minnekortet, så overall lønner det seg med series x, også pgs optisk drive og 4k. Kan godt hende han får andre behov, og konsoller varer fort tre fire fem år :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min plan var å skaffe Xbox Series X i butikk med All Access, men ser vanskelig ut det nå.

Var på lokale Elkjøp igår, dei fekk ingen inn i butikk, kun Series S. ( Resten forhåndsbestillinger)

Viss eg gidda kan eg sjekke dei andre Elkjøp i Bergens område på release, men spørs om det ikkje  er det samme overalt..

Kan gi lyd då såfall 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
nacario skrev (26 minutter siden):

Ble sagt at du får mye mer minne for pengene enn om man kjøpte minnekortet, så overall lønner det seg med series x, også pgs optisk drive og 4k. Kan godt hende han får andre behov, og konsoller varer fort tre fire fem år :)

"Lønner seg" er subjektivt. For en som bare spiller FIFA er det vel nyeste utgaven det går i til enhver tid, så man trenger knapt mer lagring. Og om det er verdt det for bedre grafikk i FIFA kan virkelig diskuteres.

Måsadåtten skrev (27 minutter siden):

Også litt å si når det gjelder lagring. Om han sletter mellom hver årgang med fifa, og slavisk ikke spiller noe annet, så blir det vel kun det grafiske i forskjell. Så langt. Kan godt være de tar enda mer i bruk av maskinkraft om 4-5 år.

Jada, vurderte lagringen, men om premisset er "kun FIFA", så tenker jeg det er ubetydelig. Har vel fort plass til nesten samtlige FIFA-utgaver i løpet av en konsollgenerasjon, selv på Series S. Og det å slette de gamle utgavene man ikke lenger spiller bør kunne la seg gjøre.

3-4-5 år er vel kanskje å underdrive. 7+ år vil jeg si om man kjøper ved launch.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Kvalatad skrev (17 minutter siden):

Min plan var å skaffe Xbox Series X i butikk med All Access, men ser vanskelig ut det nå.

Var på lokale Elkjøp igår, dei fekk ingen inn i butikk, kun Series S. ( Resten forhåndsbestillinger)

Viss eg gidda kan eg sjekke dei andre Elkjøp i Bergens område på release, men spørs om det ikkje  er det samme overalt..

Kan gi lyd då såfall 😄

Elkjøp har allerede uttalt via Elkjøp gaming på Instagram at Elkjøp glasmagasinet er den eneste butikken som får inn xsx konsoller til launch. Dette begrunnet i covid-19. utenom disse som er holdt av til den butikken er hele første batch utsolgt i forhåndssalg. Regner med at de som var tidlig ute i butikk og forhåndsbestilte får til release, men blir ingen konsoller tilgjengelig på lanseringsdagen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (4 minutter siden):

3-4-5 år er vel kanskje å underdrive. 7+ år vil jeg si om man kjøper ved launch.

Og da blir det enda mer tenkelig at det vil legges til funksjonalitet som tar bedre i bruk maskinkraften til xsx, og at det blir forskjeller mellom konsollene. Det kan jo skje allerede neste år, hvor de garantert lager spillet mer direkte inn mot de nye maskinene

Lenke til kommentar
Måsadåtten skrev (Akkurat nå):

Og da blir det enda mer tenkelig at det vil legges til funksjonalitet som tar bedre i bruk maskinkraften til xsx, og at det blir forskjeller mellom konsollene. Det kan jo skje allerede neste år, hvor de garantert lager spillet mer direkte inn mot de nye maskinene

Mja, men det samme vil jo skje med Series S. Bare for at den ikke er like kraftig, betyr ikke det at de ikke vil kunne optimalisere til den. Den vil også bli bedre utnyttet. Uansett mener jeg poenget mitt står; til en casual gamer som utelukkende skal spille FIFA ville jeg ikke sagt at det er verdt 2000,- ekstra. Det er faktisk en del dyrere for X-en, nesten 70% høyere pris, for å spille FIFA av alle ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...