Gå til innhold

Hva lytter du til for tiden?


Anbefalte innlegg

Trippelure skrev (9 minutter siden):

kjøpte meg ny i går siden den gamle var spilt i stykker

Spilt i stykker? Håper ikke dette var cd / dvd / blu ray? I så fall bør du kjøpe ny spiller... 🙂
Var det sånn historisk gammelt format (vinyl heter det vel) så bør sånne formater helst på museum? 😝😉

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Woff skrev (1 time siden):

Spilt i stykker? Håper ikke dette var cd / dvd / blu ray? I så fall bør du kjøpe ny spiller... 🙂
Var det sånn historisk gammelt format (vinyl heter det vel) så bør sånne formater helst på museum? 😝😉

Digger både CD og Vinyl og har en liten samling av begge 🤪 Det var CD-plata som var spilt i stykker, eller full av riper og hakket litt noen steder. Snart 30 år gammel og vært med på mang en fest 🥳 Har fått ødelagt endel CD'er på den måten. Skjeldent jeg som gjør det da, mest fulle venner som har ødelagt og ripet opp for meg. Nå er det ikke aktuellt å ha med CD-plater på fest lenger, så slipper det problemet. Men fant en ikke remastret, feilfri og blank CD-plate fra 80-tallet på den lokale bruktbutikken i går til 10Kr, så da måtte den bli med hjem og erstatte den gamle 🥰 

Nå hører jeg og hunden på Hubbabubbaklubb med låta Virkelighet  🕺🐶🤩

 

Endret av Trippelure
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (1 time siden):

Men fant en ikke remastret, feilfri og blank CD-plate fra 80-tallet på den lokale bruktbutikken i går til 10Kr, så da måtte den bli med hjem og erstatte den gamle

Veldig bra! Ellers er det jo absolutt en mulighet å KOPIERE dyyyyre cd-plater da, og så la festingen gå ut over et billig kopi!
Mine cd plater får KUN luksus-behandling som medfører NIX riper! 🙂

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Woff skrev (55 minutter siden):

Veldig bra! Ellers er det jo absolutt en mulighet å KOPIERE dyyyyre cd-plater da, og så la festingen gå ut over et billig kopi!
Mine cd plater får KUN luksus-behandling som medfører NIX riper! 🙂

Du er vel ca 25 år eldre enn meg meg (utifra hva jeg har sett her på forumet...), og jeg har vært ung og dum...men har lært 🤪😆 (dvs vinyl hjemme, CD på fest... den gang da)

Nå hører vi på Bronski Beat med Smalltown Boy (12" version  extended) 🥰

❤️🩷🧡💛💚💙🩵💜🤎🖤🩶🤍😘

Endret av Trippelure
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (34 minutter siden):

Du er vel ca 25 år eldre enn meg meg

Bare en smågutt på 40 år altså? 🙂
VI hadde kassetter da jeg gjorde byen utrygg.. Lite og greit format, plass i ei lomme til flere timers underholdning og tålte MYE.. (Lett å kopiere også..)
Men for å være tilbake i tråden så lyttes det til PAX her nå, en utrolig innspilling fra 2L (Lindberg Lyd) og det som er greit er formatene og oppløsningene du får! Jeg liker BEST Auro 3D  i 7.1.4, lyd i nesten alle kanalene her!

 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Woff skrev (43 minutter siden):

Bare en smågutt på 40 år altså? 🙂
VI hadde kassetter da jeg gjorde byen utrygg.. Lite og greit format, plass i ei lomme til flere timers underholdning og tålte MYE.. (Lett å kopiere også..)
Men for å være tilbake i tråden så lyttes det til PAX her nå, en utrolig innspilling fra 2L (Lindberg Lyd) og det som er greit er formatene og oppløsningene du får! Jeg liker BEST Auro 3D  i 7.1.4, lyd i nesten alle kanalene her!

 

Jada, blir 40 i år 😁 Har fortsatt en Sony Walkman og en liten samling kassetter. Tok opp på kassett fra radioen da jeg var liten og husker godt den tiden, det var magisk 🤩

Nå hører jeg og hunden på Lindstrøm & Christabelle's album Real Life Is No Cool fra 2009 🥰🕺😎

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Nå hører jeg på Beethoven's 7 symfoni, min favoritt symfoni 🥰 Beethoven mente selv at det var et av hans beste mesterverk, og jeg må si han hadde god selvinnsikt i så måte 😁 Folk flest kjenner den 2 satsen (allegretto) og den ble jo meget populær allerede ved første fremføring i 1813. Selv liker jeg best den 3 satsen (presto) om jeg må velge en favorittsats, men liker best å høre symfonien i sin helhet for at opplevelsen skal være komplett for meg. Et fantastisk nydelig verk som får meg til å hoppe rundt, le og gråte av glede, og føle meg levende og i ett med verden og moder jord. Et perfekt stykke musikk, for meg representerer det liv og natur på en helhetlig måte. Jeg elsker Beethoven og musikken han har velsignet menneskeheten med, og spesiellt den 7 symfoni 🤩🥰

Her er en ganske bra sammensetning av forskjellige innspillinger som ligger ute på youtube, men nå hører jeg på en versjon spilt inn av Berliner Filharmonien og dirigert av Kirill Petrenko fra 2020. 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...