Gå til innhold

Hva lytter du til for tiden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Donna Summer med Four Seasons Of Love. Ble et par drammer i kveld og da ender jeg ofte opp med litt discodans før det blir natta 😃 Donna Summer og hennes samarbeider med Giorgio Moroder er da best, og hun har som alltid en fantastisk nydelig stemme! Dette er et album jeg liker veldig godt og ofte kommer tilbake til 😊

Lenke til kommentar
Trippelure skrev (12 timer siden):

Donna Summer og hennes samarbeider med Giorgio Moroder er da best,

Giorgio er en legende, ble kjent med han først når Daftpunk lagde et tribute spor med han.

Denne låten åpnet ørene mine for hvordan musikk utvikler seg, men også hvordan kvalitet er tidløst, samt spilleregler er til for å brytes. :-P

 

Endret av mandodiao
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
mandodiao skrev (11 minutter siden):

Giorgio er en legende, ble kjent med han først når Daftpunk lagde et tribute spor med han.

Denne låten åpnet ørene mine for hvordan musikk utvikler seg, men også hvordan kvalitet er tidløst, samt spilleregler er til for å brytes. :-P

 

Veldig bra, tusen takk for at du delte! Lenge siden jeg har hørt på Daft Punk og denne var nesten gått i glemmeboka. Nå ble det discodans i stua 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nå hører jeg på Jeff Waynes War of the Worlds, fra 1978. Det er et musikal-hørespill basert på H.G. Wells science fiction bok med samme navn, utgitt i 1898. Historen blir lest av Richard Burton og selve musikken er fantastisk kul prog rock med innslag av disco og masse psykedelisk synth, absolutt dansbar. 

Jeg har elsket dette siden jeg hørte det første gang på slutten av barneskolen. Og jeg anbefaler alle som liker musikk og historier (og å danse) å høre på dette, om de ikke har hørt det før da. Om du har hørt det før, anbefaler jeg å høre det igjen (og igjen) akkurat som meg 😊

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (22 minutter siden):

Nå hører jeg på Jeff Waynes War of the Worlds, fra 1978

Der har du funnet en flott historie ser du! Kanskje du også kunne tenkt deg å se den? 🙂 
Jeg mener da se konserten? Den finnes nemlig på dvd / blu-ray: https://www.platekompaniet.no/film-tv/blu-ray/musikal/jeff-waynes-musical-version-of-the-war-oftthe-worlds-the-new-generation-alive-from-o2-uk-import-blu-ray

Denne konserten var jeg faktisk på i O2, hadde aldeles topp plasser (5 rad i midten!) og storkoste meg hele tiden! Aldeles strålende! Jeg hadde jo hatt plata før jeg dro på konserten så jeg visste hva jeg gikk til!  Har den nå på flere formater, cd, sacd, dvd og blu-ray og i forskjellige versjoner. 
Anbefales! 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Woff skrev (14 minutter siden):

Der har du funnet en flott historie ser du! Kanskje du også kunne tenkt deg å se den? 🙂 
Jeg mener da se konserten? Den finnes nemlig på dvd / blu-ray: https://www.platekompaniet.no/film-tv/blu-ray/musikal/jeff-waynes-musical-version-of-the-war-oftthe-worlds-the-new-generation-alive-from-o2-uk-import-blu-ray

Denne konserten var jeg faktisk på i O2, hadde aldeles topp plasser (5 rad i midten!) og storkoste meg hele tiden! Aldeles strålende! Jeg hadde jo hatt plata før jeg dro på konserten så jeg visste hva jeg gikk til!  Har den nå på flere formater, cd, sacd, dvd og blu-ray og i forskjellige versjoner. 
Anbefales! 🙂

Ja, har sett den på film, helt fantastisk 🥰 Jeg elsker å se på fullt orkester og dirigent, masse lys og alt som er bra med live-fremførelser. Så heldig du er som har fått se det live, og med kongeplasser! Nå er jeg er ganske nostalgisk av meg da, så den 1978 innspillingen er og blir aller best pga gode minner fra barn og ungdomstid, og da må jeg høre den igjen og igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...