Gå til innhold

Saken om Ahmaud Arbery: Selv skyld i at han døde?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Storm_Eagle skrev (9 minutter siden):

Hmmm. Og du er ikke hatefull påstår du?

Nei. Triggerhappy whitetrash er den betegnelsen jeg føler beskriver disse personene. 

 

"Det brukes ofte om folk som lever på ytterkantene av den sosiale orden, og som er sett på som farlige, kriminelle, uforutsigbare og uten respekt for rettsvesenet eller andre myndigheter" 

Endret av Psykake
Lenke til kommentar
Storm_Eagle skrev (4 minutter siden):

Så det at du er en rasist gjør deg heller ikke hatefull i din verden altså.

White trash 

"Det brukes ofte om folk som lever på ytterkantene av den sosiale orden, og som er sett på som farlige, kriminelle, uforutsigbare og uten respekt for rettsvesenet eller andre myndigheter" 

 

Som sagt. Jeg føler det er en passende beskrivelse på noen som ta loven i egne hender og dreper en ubevæpnet mann. 

 

Hvordan du greier å vri dette til at jeg er rasistisk og hatefull  er for meg helt uforståelig. Ikke overraskende med tanke på hva du står for, men like fullt uforståelig. 

Endret av Psykake
Lenke til kommentar
Psykake skrev (2 minutter siden):

White trash 

"Det brukes ofte om folk som lever på ytterkantene av den sosiale orden, og som er sett på som farlige, kriminelle, uforutsigbare og uten respekt for rettsvesenet eller andre myndigheter" 

 

Som sagt. Jeg føler det er en passende beskrivelse på noen som ta loven i egne hender og dreper en ubevæpnet mann. 

Fra wiki:

White trash is a slur used in American English to refer to poor white people, especially in the rural southern United States. The label signifies a social class inside the white population and especially a degraded standard of living.

Og også fra wiki:

Racism is the belief that groups of humans possess different behavioral traits corresponding to physical appearance and can be divided based on the superiority of one race over another. It may also mean prejudice, discrimination, or antagonism directed against other people because they are of a different race or ethnicity.

Det er deg det psykake

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Storm_Eagle skrev (9 minutter siden):

Fra wiki:

White trash is a slur used in American English to refer to poor white people, especially in the rural southern United States. The label signifies a social class inside the white population and especially a degraded standard of living.

Og også fra wiki:

Racism is the belief that groups of humans possess different behavioral traits corresponding to physical appearance and can be divided based on the superiority of one race over another. It may also mean prejudice, discrimination, or antagonism directed against other people because they are of a different race or ethnicity.

Det er deg det psykake

Dette blir for dumt og fortjener ingen kommentar, men siden logikk tydeligvis ikke er din sterkeste side : Jeg definerer ikke alle hvite mennesker som white trash ved å å kalle de personene som skjøt og drepte Arbery for white trash. Ergo er ikke min uttalelse rasistisk. 

Det står jo til og med i det du siterer.. 

 

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (3 minutter siden):

Dette blir for dumt og fortjener ingen kommentar, men siden logikk tydeligvis ikke er din sterkeste side : Jeg definerer ikke alle hvite mennesker som white trash ved å å kalle de personene som skjøt og drepte Arbery for white trash. Ergo er ikke min uttalelse rasistisk. 

 

Å ja. Så hvis man bare hater noen mørkhudede, men ikke alle så er man ikke rasist altså. Å bare hate fattige mørkhudede er helt greit eller?

Høres litt ut som at "jeg har en mørkhudet bekjent så jeg kan jo ikke være rasist" for meg ihvertfall...

Endret av Storm_Eagle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Storm_Eagle skrev (Akkurat nå):

Å ja. Så hvis man bare hater noen mørkhudede, men ikke alle så er man ikke rasist altså. Å bare hate fattige mørkhudede er helt greit eller?

Nei i grunn ikke. Hvis du leser igjennom den definsjonen av rasisme som du linket til, burde det gå opp et lys for deg.

Jeg synes ikke det er greit å hate noen uansett, men trodde vi diskuterte rasisme, ikke det å hate noen på et generelt grunnlag. 

Hvis man ikke har noe problem med mørkhudede, men hater fattige mørkhudede blir det en helt annen problemstilling. 

Forstår virkelig ikke hva du forsøker å poengtere her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (På 15.5.2020 den 13.28):

Typisk lavmål, skamløs rasisme at folk bøyer seg bakvendt for å anklage den svarte mannen for å ha utført ein kriminell handling.

Uavhengig om det i det heila tatt er sant hadde ikkje mennene lovleg grunnlag for å stoppe han. Dei hadde ikkje lovleg for å peika våpen mot han. Dei hadde ikkje lovleg grunnlag for å forsøke arrestere han. Dei hadde ikkje lovleg grunnlag for å opna ild. Dei hadde ikkje lovleg grunnlag for å drepa han.

Det er urelevant om Arbery var kriminell eller ikkje; dette var ikkje ein lovleg sivil arrestering, det var ikkje sjølvforsvar, og påstander til det motsatte er direkte ljug.

Og sjølvsagt forsvare debattklovn kriminelle her, i staden for personen som er uskyldig i hendinga.

Hvis han pekte hagla mot han hvorfor jogget han da mot den som du påstår pekte hagla mot han? Høres ut som en ekstremt uvanlig ting å gjøre å begynne å jogge mot en som peker et våpen mot deg. Det gir ingen mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (4 minutter siden):

Nei i grunn ikke. Hvis du leser igjennom den definsjonen av rasisme som du linket til, burde det gå opp et lys for deg.

Jeg synes ikke det er greit å hate noen uansett, men trodde vi diskuterte rasisme, ikke det å hate noen på et generelt grunnlag. 

Hvis man ikke har noe problem med mørkhudede, men hater fattige mørkhudede blir det en helt annen problemstilling. 

Forstår virkelig ikke hva du forsøker å poengtere her. 

Poenget her er at du er en rasist. Og rasisme er hatefullt.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Storm_Eagle skrev (3 minutter siden):

Poenget her er at du er en rasist. Og rasisme er hatefullt.

Jeg har nettopp forklart deg hvorfor white trash ikke er rasistisk. Hvis du er uenig i dette får du forklare hvorfor, i stedet for å repetere deg selv. 

Slitsomt å måtte forklare åpenbare ting. 

Å mislike alle med mørk hudfarge fordi man mener de er mindreverdige mennesker = rasisme

Å kalle to personer for triggerhappy white trash = ikke rasisme. 

 

 

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 minutt siden):

Jeg har nettopp forklart deg hvorfor white trash ikke er rasistisk. Hvis du er uenig i dette får du forklare hvorfor, i stedet for å repetere deg selv. 

Det er allerede forklart i sitatene jeg limte inn fra wiki.

Du kommer med nedlatende uttalelser om en gruppe basert på deres etnisitet. Det er definisjonen på rasisme rett ut fra ordboka eller leksikonet.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Storm_Eagle skrev (5 minutter siden):

Det er allerede forklart i sitatene jeg limte inn fra wiki.

Du kommer med nedlatende uttalelser om en gruppe basert på deres etnisitet. Det er definisjonen på rasisme rett ut fra ordboka eller leksikonet.

Du kan ikke forklare noe du selv mener ved å linke til wikipedia. For å forklare hva du mener må du bruke egne ord og tanker. 

To personer er ikke en representativ gruppe for hele den hvite rase du mener jeg er rasistisk i mot. 

Så kan du selvsagt si at selve ordet kan være rasistisk, noe jeg kan være enig i, men min definisjon og wiki beskriver denne godt :

"Det brukes ofte om folk som lever på ytterkantene av den sosiale orden, og som er sett på som farlige, kriminelle, uforutsigbare og uten respekt for rettsvesenet eller andre myndigheter." 

 

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (48 minutter siden):

? Så du egentlig gjennom videoen du postet? 

Ja.

Tolv dager etter at Arbery var innom en byggeplass og ikke stjal noenting -- så forfulgte tre bevæpnede menn ham etter å ha sett ham på gaten. De forfulgte ham en distanse med to biler, før den ene bilen kjørte forbi, den andre kjørte i feil kjørebane for å ikke la ham slippe unna tilbake samme vei som de kom fra, og de skjøt ham da han forsøkte å forsvare seg selv.

Det er åpenbart at det er du som totalt misforstår situasjonen selv om den er åpenbar -- akkurat som i Charlottesville.

Det er utrolig at du klarer å ende opp på denne siden av scenariet, når du allerede har hengt deg selv opp på et kors i tråden for automatvåpen til selvforsvar.

Han kjente dem ikke.
Skulle han bare akseptere at tre folk som så ut som gjengmedlemmer, med våpen, som forfølger ham, har gode intensjoner..?
Hadde han hatt et våpen selv, så kunne han helt fint ha drept alle tre og sluppet unna med livet i behold, og hatt moralsk rett på sin side.

Men jeg ser helst at dette var en situasjon hvor ingen hadde våpen, så hadde ingen blitt drept -- hvis ikke de hadde sparket og slått ham i hjel eller kjørt over ham.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (2 minutter siden):

Du kan ikke forklare noe du selv mener ved å linke til wikipedia. For å forklare hva du mener må du bruke egne ord og tanker. 

To personer er ikke en representativ gruppe for hele den hvite rase du mener jeg er rasistisk i mot. 

 

Jeg har forklart. Du kommer med nedlatende karakteristikker av folk basert på deres etnisitet. Det er rasisme.

Endret av Storm_Eagle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Storm_Eagle skrev (22 minutter siden):

Jeg har forklart. Du kommer med nedlatende karakteristikker av folk basert på deres etnisitet. Det er rasisme.

Pr definisjon så har du egentlig rett. Jaja. Jeg er vel en rasist da. Jeg dømmer alle hvite på bakgrunn av hvordan disse to personene skjøt og drepte en ubevæpnet mann. 

Og da hatefull. For en hykler jeg er. 

Skal bruke redneck eller hillbilly neste gang for å unngå misforståelser. 

Endret av Psykake
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (10 minutter siden):

Det er noe fascinerende med folk som setter mennesker i grupper basert på hudfarge, og som tror de kan få slutt på rasisme ved å konstant fokusere på hudfarge.

Jeg glemte helt å ta med at gruppen jeg snakker om konstant projiserer hva de selv gjør over på andre.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...