Gå til innhold

intel 10900K/10700K/10600K


Nizzen

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om disse brikkene kan være bedre eller like gode som G.Skill sine 2x16 4000C17 og 4266C17 kit :

Team Group T-FORCE XTREEM ARGB 32GB
3600MHz (2x16GB) CL14-15-15-35, 1.45V

https://www.multicom.no/team-group-t-force-xtreem-argb-32gb/cat-p/c/p1500015990

Hadde de Team Group brikkene hadde bare krevd 1.35 VDIMM for den hastigheten og timingsa, så ville nok svaret vært JA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Just now, Betroz said:

Jeg lurer på om disse brikkene kan være bedre eller like gode som G.Skill sine 2x16 4000C17 og 4266C17 kit :

Team Group T-FORCE XTREEM ARGB 32GB
3600MHz (2x16GB) CL14-15-15-35, 1.45V

https://www.multicom.no/team-group-t-force-xtreem-argb-32gb/cat-p/c/p1500015990

Hadde de Team Group brikkene hadde bare krevd 1.35 VDIMM for den hastigheten og timingsa, så ville nok svaret vært JA.

Koker ned til lotteri uansett.. 

Frister å prøve et sett for utseende sin del😜

Lenke til kommentar

Har en tidligere kollega som vil ha seg en ny rigg, 11k ca da har han  750W PSU og 2080TI fra før. Tenker det kan være lurt å gå for minimum 8 kjerners CPU i dag, så er man noe bedre rustet til evt. det neste Battlefield etc. 

Noen som kan komme med ett krem forslag innenfor budsjettet? Verdt å stille seg i kø ofr ett AMD alternativ ? Er jo diverse black days tilbud rundt om på forskjellige pakker etc også.

Lenke til kommentar

CPU: 10850k 5399kr

HK: Asus Maximus xii Hero 3749 kr klubb pris

Ram: Patriot Viper Steel 1550kr

Marvel edition av cpun er 100kr dyrere enn vanlig, og eneste forskjellen er pakken, men kun marvel er på lager dog... 

Det kan også være at man kanskje ønsker 32gb ram istedenfor 16, så da kanskje gå ned til 10700k. Vær også obs på at settet jeg linker til er ganske raskt og man må kanskje inn å tweake litt mer enn bare å sette på xmp for å få det 100% stabilt.Om man i tillegg kjører 4x8gb så vil man antagelig ikke kunne kjøre xmp stabilt ut av boksen.  
 

På en annen side, reviews taler sterkt mot AMD 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
29 minutes ago, Betroz said:

Ville nok valgt en Ryzen 5900X var jeg deg. Fordelen du har med Intel er overklokking og tweaking. Driver du ikke med slikt, gå for AMD :)

Spørs nok det, men spørs jo også om man ønsker å vente til ting er på lager eller ikke. Men AMD ser lovende ut + at de har pci-e 4 støtte, selv om det ikke er noe særlig å hente på pr dags dato, så er man antagelig bittelitt mer futureproof om man ikke oppgraderer veldig ofte :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
dTd skrev (4 timer siden):

CPU: 10850k 5399kr

HK: Asus Maximus xii Hero 3749 kr klubb pris

Ram: Patriot Viper Steel 1550kr

Marvel edition av cpun er 100kr dyrere enn vanlig, og eneste forskjellen er pakken, men kun marvel er på lager dog... 

Det kan også være at man kanskje ønsker 32gb ram istedenfor 16, så da kanskje gå ned til 10700k. Vær også obs på at settet jeg linker til er ganske raskt og man må kanskje inn å tweake litt mer enn bare å sette på xmp for å få det 100% stabilt.Om man i tillegg kjører 4x8gb så vil man antagelig ikke kunne kjøre xmp stabilt ut av boksen.  
 

På en annen side, reviews taler sterkt mot AMD 🤷‍♂️

Nå er marvel edition rimeligere: https://www.komplett.no/product/1164846/datautstyr/pc-komponenter/prosessorer/intel-core-i9-10850k-prosessor-limited:D 

Lenke til kommentar
dTd skrev (5 timer siden):

CPU: 10850k 5399kr

HK: Asus Maximus xii Hero 3749 kr klubb pris

Ram: Patriot Viper Steel 1550kr

Marvel edition av cpun er 100kr dyrere enn vanlig, og eneste forskjellen er pakken, men kun marvel er på lager dog... 

Det kan også være at man kanskje ønsker 32gb ram istedenfor 16, så da kanskje gå ned til 10700k. Vær også obs på at settet jeg linker til er ganske raskt og man må kanskje inn å tweake litt mer enn bare å sette på xmp for å få det 100% stabilt.Om man i tillegg kjører 4x8gb så vil man antagelig ikke kunne kjøre xmp stabilt ut av boksen.  
 

På en annen side, reviews taler sterkt mot AMD 🤷‍♂️

Takk! Glemte å nevne noe vesentlig, denne karen her gidder ikke sysle med tweaking eller overklokking i grunn, har i hvert fall ikke gjort det tidligere. Set and forget, og det skal virke er vel han mer opptatt av. Men takk, for konkrete tips der :) Er for øvrig KUN spillytelse han er ute etter.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
44 minutes ago, Mala said:

Takk! Glemte å nevne noe vesentlig, denne karen her gidder ikke sysle med tweaking eller overklokking i grunn, har i hvert fall ikke gjort det tidligere. Set and forget, og det skal virke er vel han mer opptatt av. Men takk, for konkrete tips der :) Er for øvrig KUN spillytelse han er ute etter.

Om han absolutt ikke skal tweake noe som helst (han bør i det minste skru på XMP!), så spørs det nok om ikke AMD Zen3 er den rette veien å gå basert på reviews vi har sett. Da får man jo f eks MSI x570 Tomahawk for 2k (black week hos komplett) + en 5900x for 6200kr, også er det sikkert noen andre rambrikker som er å anbefale da. Siden det kan være vanskelig å utnytte noe særlig over 3800/4000 mhz ram på zen 3. (Basert på hva jeg har lest, men er ingen ekspert!).

Edit: Men med forbehold om at man pr i dag ikke har 5900x på lager noe  sted da ;)

Endret av dTd
Lenke til kommentar

Nå kan det se ut til at det beveger seg mot

dTd skrev (21 timer siden):

Kan se ut til at utgangspunktet blir dette, bare Marvel utgaven av CPU 😛  Fin pris på HK og CPU i grunn. Er det flere RAM alternativer som kan være verdt en kikk, set and forget og topp ytelse er pri. RGB skader heller ikke 😄

Lenke til kommentar
2 hours ago, Mala said:

Er det flere RAM alternativer som kan være verdt en kikk, set and forget og topp ytelse er pri. RGB skader heller ikke

De Viper Steel 4400C19 brikkene er ikke alltid bare å sette XMP og så glemme. Ti det formålet ville jeg heller valgt noen 3200C14 eller 3600C16 brikker. F.eks :

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (3 timer siden):

Nå kan det se ut til at det beveger seg mot

Kan se ut til at utgangspunktet blir dette, bare Marvel utgaven av CPU 😛  Fin pris på HK og CPU i grunn. Er det flere RAM alternativer som kan være verdt en kikk, set and forget og topp ytelse er pri. RGB skader heller ikke 😄

Klinte til selv igår på det maximus kortet og marvel 10850.
Hadde 9900K og et z390 Gaming-F som ikke var så glad i viper brikkene mine.


Kan bekrefte at Maximus XII Hero kortet og 10850 funket plug and play med XMP og 4400MHz på viper brikkene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om han går for Intel

Ville ikke valgt Hero, skulle jeg hatt Z490 Asus hadde Apex vært valget for gaming og oc, for tyngre oppgaver i tillegg til gaming og oc vill det enten blitt Formula eller Extreme om abselutt Asus

Før andre Asus, uansett hvilken ville jeg valgt disse over Asus: Gigabyte eller MSI. Unify synes og være et meget bra kort for gaming og OC. Men bør være oppmerksom på at et produktive verktøy ikke kan kjøres på Unify, husker i farten ikke hvilket. Så vidt jeg har forstått er dette ikke det beste HK for produktive oppgaver.

 

Gigabyte Z490 AORUS MASTER 3.799,- 

Intel Core i9-10900K 6.129,-

G.Skill Ripjaws V 1.844,-

Totalt 11.772,-

Unify gjennomgang av Buildzoid

Master gjennomgang av Buildzoid

Hero

Synd det er langt mellom EVGA HK i Norge hvor man ikke vegrer seg for og handle.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...