Gå til innhold

intel 10900K/10700K/10600K


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nizzen skrev (42 minutter siden):

Hva med FS 2020 :D  Dette er ikkje med tweaket minne engang :p

165220481_MSflightCPU.thumb.PNG.c5aa384a871dcc7caec742ad8d90c232.PNG

Den sida har jeg lest endel på og tviler litt på at alt er legit. Du har sett andre linker som vuste nær sagt null forskjell ig? Jeg er litt overraska over at de bl.a greier å teste 20 gpuer og cpuer og kryssteste alle på lanseringsdagen til spillet. For all del, kan hende det stemmer, men noe skurrer der. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (3 timer siden):

Hva med FS 2020 :D  Dette er ikkje med tweaket minne engang :p

165220481_MSflightCPU.thumb.PNG.c5aa384a871dcc7caec742ad8d90c232.PNG

Guru3D og Toms har også testa, det var som jeg trodde, opptil 20% i favør for Intel, gamegpu er nok neppe legit, vil fraråde deg og bruke den som indikasjon på ytelse. 

 

Ganske fantastisk at MS greier å lage et så krevende spill som max utnytter 6 tråder og sliter så mye med CPU-flaskehals i 2020. Nesten irrelevant om du bruker 9600K eller 9900K...

vEMTgiwQoui2ehfeHNjJh8-1200-80.png

untitled-1.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Cowboystrekk said:

Guru3D og Toms har også testa, det var som jeg trodde, opptil 20% i favør for Intel, gamegpu er nok neppe legit, vil fraråde deg og bruke den som indikasjon på ytelse. 

 

Ganske fantastisk at MS greier å lage et så krevende spill som max utnytter 6 tråder og sliter så mye med CPU-flaskehals i 2020. Nesten irrelevant om du bruker 9600K eller 9900K...

vEMTgiwQoui2ehfeHNjJh8-1200-80.png

untitled-1.png

Kanskje latency er sykt viktig i spillet, og det er vanskelig å optimalisere et slikt spill for "treige" cpuer? 

 

Jeg er skuffa over at ikkje spillet bruker minst 32 cputråder, og har dx12 og raytracing fra dag 1

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Mulig ram latency er en av tingene. Vi vet ikke annet enn at MS har greid å lage et vanvittig pent spill som gir nesten lik ytelse på en billig i5 8400 og en 10900K da det verken ser ut til å skalere særlig med frekvens og alt over 6 tråder ser bortkasta ut. Får håpe noen oppdateringer hjelper på dette for så langt ser det bare tragisk ut. 

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (10 timer siden):

Jeg er skuffa over at ikkje spillet bruker minst 32 cputråder, og har dx12 og raytracing fra dag 1

Det er egentlig veldig spesielt at det bruker DX11 da DX12 er mye bedre til å fordele last mellom CPU/GPU enn DX11 og utnytte begge bedre. Her har vi flaggskip spillet til MS: Microsoft Flight Simulator 2020 og de bruker ikke sin egen flaggskip API engang. Det blir som om Doom skulle droppa Vulkan/OpenGL og kjørt DX alene. At 6 tråder er max er ille nok, men totalt sett firstår jeg lite av hva MS har tenkt på, håper de legger til støtte etterhvert. 16 tråder burde det i det minst greie å utnytte. 

Lenke til kommentar
On 8/23/2020 at 5:37 PM, Betroz said:

Sorry for off topic, men da jeg så det bildet av TombRaider her istad, så kjørte jeg min egen test. Er ikke mitt resultat litt vel dårlig for min hardware?

10900K @ 5.0/4.8, minne @ 4300 16-16-16-34-CR2 tweaka og 2080Ti @ 1900 Mhz, stock vram. Tomb Raider var testa i 720p Lowest med alt annet dilldall av. Jeg har ingen ting som kjører i bakgrunnen heller. 

 

TombRaider.jpg

7980xe 4700mhz 4000c16

720p F... valgte highest..

10900k er helt vill til gaming :D

 

20200825_155345.thumb.jpg.9bb2906f927e1f85db2edd1044f95ab5.jpg

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På lager:
 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...