Gå til innhold

intel 10900K/10700K/10600K


Nizzen

Anbefalte innlegg

Betroz skrev (34 minutter siden):

Første bench tweaka. Ikke testa noe stabilitet enda :

Hvordan er det med tXP og PPD? Ingen anelse hva jeg kan sette dem til.

tXP og tCKE er timinger som handler om å gå inn/ut av Power Down.

PPD er en switch for å la RAM gå inn i Power Down, endrer du den bør verken tXP eller tCKE ha noe å si.

Mumriken skrev (2 minutter siden):

For lav txp kan gi stutter vistnok så 6 er fint.. Er ikke målbart å sette den lavere uansett 

Mulig det stemmer, men det høres ut som noe r0ach og/eller fr33thy kunne påstått.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv på 4133 C16, 1.35 IO/SA - og 1.6v VDIMM = masse errors i HCI. Satt ned uncore til X47 og prøvde 1.40v til CPU, som er MYE mer enn jeg vet den trenger på 5.0 Ghz = Fortsatt errors...

Enten har jeg satt  noe veldig galt, ellers så vurderer jeg å sende disse Royal brikkene i retur.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

PPD skal til 0

30 minutes ago, N o r e n g said:

Mulig det stemmer, men det høres ut som noe r0ach og/eller fr33thy kunne påstått.

Aner ikke siden det funker fint hos meg. Kjører 4 uten stutter, men ser det er flere som har klagd på stutter ved å sette den under 6. 

Kan jo være at de er borderline ustabil i utgangspunktet. Jeg har for vane å kjøre litt overhead på alle spenninger 

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Nizzen said:

Men nå har du fått fart på dem?

Kjørter HCI på dem nå med 4400-17-18-18-38-CR2, IO 1.30v, SA 1.35v, 1.45 VDIMM. Så langt 44 og 47 grader på brikkene med aktiv kjøling...så tror ikke jeg skal prøve meg over 1.5v.

La inn 0707 BIOS over 0088 for å prøve det først. Får ikke IOL til å boote med noe bedre enn 8. Fikk et tips om "rtl just go to algo enable round latency training" på OCN forumet. Hva er den settingen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Betroz said:

Kjørter HCI på dem nå med 4400-17-18-18-38-CR2, IO 1.30v, SA 1.35v, 1.45 VDIMM. Så langt 44 og 47 grader på brikkene med aktiv kjøling...så tror ikke jeg skal prøve meg over 1.5v.

La inn 0707 BIOS over 0088 for å prøve det først. Får ikke IOL til å boote med noe bedre enn 8. Fikk et tips om "rtl just go to algo enable round latency training" på OCN forumet. Hva er den settingen? 

Vet ikkje.

Men ser nå bra ut det der vel! Bedre enn mine 4000c19 klarer på den spenninga.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Nizzen said:

Men ser nå bra ut det der vel! Bedre enn mine 4000c19 klarer på den spenninga.

Jeg må innrømme at ting så ganske mørkt ut i går kveld og natt da jeg testa. Tenkte at jeg måtte sende brikkene tilbake. Slik det ser ut nå skal jeg IKKE det. Skal teste 4400 strake 17 senere, og får jeg dem stabile der, så sier jeg meg fornøyd :)

Eneste må være å få ned RTL og IOL, men virker vanskelig slik det er nå. Igjen, frister med en ny 10900K...får se. Jeg er ikke ferdig med tweakinga enda. Må jo prøve å få ned tRFC fra 350 til 320 om mulig blandt annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Mumriken og @Nizzen her har dere det jeg har fått til så langt :

4400-17-18-18-38-CR2.PNG

Jeg har satt vcore opp fra 1.32v LLC6 til 1.35v LLC6 etter jeg fikk de nye brikkene, men jeg kan sikkert sette den ned igjen. Må bare teste litt mer. Tanken var at 16GB brikker stresser IMC mer, ergo mer vcore.

Nizzen måtte du øke på med mer vcore etter du fikk satt i 16GB brikkene eller er CPU stabil med samme som før?

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...