Gå til innhold

intel 10900K/10700K/10600K


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
12 minutes ago, Mumriken said:

 

Ler mens jeg kjører Cinebench R20 på 5600mhz mens han kjører 5300mhz på R15 ?
 

Synn å si det, men tror ikkje Dark er noe bedre på verken core eller minne overklokk på vann over Apex. Men jeg kan ta feil :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Nizzen said:

Ler mens jeg kjører Cinebench R20 på 5600mhz mens han kjører 5300mhz på R15 ?
 

Synn å si det, men tror ikkje Dark er noe bedre på verken core eller minne overklokk på vann over Apex. Men jeg kan ta feil :D

Tenkte det samme ☺️ 

Elendige minnesettings også.. 

Lenke til kommentar

Jeg har omsider fått til 5.2 Ghz HT off "stabilt" med min 10900K der jeg sa tidligere at det ikke var mulig. Kjørte i går Prime95 112k non-avx i 1 time og 20 min før jeg stoppa den, uten error. Spilte BFV i 2 timer uten problem, og uten L0 cache error - so far so good :)

Tidligere har jeg rett og slett ikke gitt CPU nok spenning, for min krever en del. Jeg var ikke komfertabel med å ha CPU på ~1.40v idle med en manuell vcore setting. Jeg prøvde så å experimentere med Adaptive vcore, ha CPU SVID på, SVID Behavior satt til Base case Scenario, Speedstep og Speedshift på. Fant ut at det er bedre å la CPU bruke den innebygde v/f kurven og heller ha en liten negative offset på den. C-states er selvfølgelig off. Windows powerplan på Balanced...ja faktisk. Med riktig settings i BIOS så klokker ikke CPU seg ned under spilling av BFV iallefall, så ikke merka noe negativt på ytelse der, men nå måler jeg ikke frametimes heller da, så vanskelig å si sikkert.

Som sagt, 5.2 Ghz allcore HT off og X48 ring. Under Prime95 112k så lå vcore på 1.296v og mens jeg spiller BFV ligger vcore på 1.369 til 1.38v området - veldig høyt spør du meg, men det funker og temps er under kontroll. Dør CPU så kan jeg håpe jeg får en ny og bedre :whistle: Skal jeg ha HT On, så må jeg ned på 5.0 Ghz ellers blir temps et problem. Med HT on må jeg også øke vcore for å slippe unna  L0 cache error når jeg spiller BFV, som igjen øker temps, så derfor ble 5.1 Ghz HT On ikke mulig for meg. Med en CPU som har en bedre v/f kurve enn min, så kunne jeg sikkert hatt HT på - eller kjørt 5.3 Ghz med HT off.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Nizzen said:

Værsogod! Dette var min faste minne sjappe før proshop ble bra på minne:

https://www.memoryc.com/computer-memory/ddr4.html#Capacity[]=32GB&Memory_Speed[]=4000MHz&page=0

Sender fra Irland eller.no

Takk. Kommer pakka på postkontoret når man bestiller fra dem?
Jeg har sendt mail til både Proshop og Multicom om de brikkene, så får se hva dem svarer.

På sida hos memoryc så står det at de må bestille dem, så tar nok et par uker. https://www.memoryc.com/memory/f4-4000c17d-32gvkb.html

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Betroz said:

Takk. Kommer pakka på postkontoret når man bestiller fra dem?
Jeg har sendt mail til både Proshop og Multicom om de brikkene, så får se hva dem svarer.

På sida hos memoryc så står det at de må bestille dem, så tar nok et par uker. https://www.memoryc.com/memory/f4-4000c17d-32gvkb.html

Tror de kom på postkontoret. Er du heldig, så kommer den rett i postkassa. RGB brikkene er vel samme brikkene. Bedre kjøler også. RGB kan du skru av.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
37 minutes ago, Nizzen said:

Ca det samme som jeg kjøpte 4000c19 2x16 for det

Spørsmålet er da om de 4000C17 brikkene er så veldig mye bedre binnet enn de du har. Jeg leste postene til cstkl1 på OCN. Ja de virka bra de brikkene hans (de 32G, 4000C17), men han kan ha vært heldig i lotteriet med sine også da. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...