Gå til innhold

intel 10900K/10700K/10600K


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
N o r e n g skrev (17 timer siden):

Spørs hvor bra tilgangen er, virker ikke som yields på 10-kjernerne er det helt store. Fin prisen ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Just now, Aproxi said:

Er det noe å hente på ytelse/fps?

Kort svar : JA. Kommer an på hvilket skjermkort du har, om du har overklokket din prosessor, hvilke type spill du spiller og in-game settings og oppløsning. Der du er begrenset av ditt skjermkort, så vil du ikke se noen forskjell generellt sett.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 minutt siden):

Kort svar : JA. Kommer an på hvilket skjermkort du har, om du har overklokket din prosessor, hvilke type spill du spiller og in-game settings og oppløsning. Der du er begrenset av ditt skjermkort, så vil du ikke se noen forskjell generellt sett.

Asus strix 1080ti. 4900 cpu clock

Lenke til kommentar
Betroz skrev (17 minutter siden):

Spiller du i 1440p er du begrenset av skjermkortet, faktisk også i 1080p. Om du oppgraderer til et RTX 3080 eller bedre når det kommer, så blir det noe annet. Enn så lenge, så ville jeg bare ha tweaka de brikkene du har.

Har du en formening om hva som er en safe oc? Hvor starter jeg før jeg begynner og finjustere?

Lenke til kommentar
1 hour ago, Aproxi said:

Har du en formening om hva som er en safe oc? Hvor starter jeg før jeg begynner og finjustere?

Siden du har null peiling på RAM OC, så vet jeg ikke om jeg er rette personen til å lære deg det. Det er ikke kun RAM frekvens som er viktig her, men en hel haug av timings. Minne tweaking er noe av det mest frustrerende og tidskrevende som er, iallefall om man ønsker max ytelse ut av brikkene og stabilitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Betroz said:

@Carillo og @Mumriken vet noen av dere nøyaktig hva tCKE minne timingen gjør?

Jeg har testet litt Shadow of the Tomb Raider på 720p Low her med ulike minne configs. Å gå ned fra 6 til 4 på tCKE gir meg 5 fps mer i den innebygde benchmarken. Var ikke stabilt med 4 da, så måtte øke til 6 igjen. For science :)

 

Har noe med power down mode å gjøre. Fra idle state til full tilt eller motsatt.. Vet ikke mer en at lavere er bedre å noen brikker liker ikke å kjøre 4 mens andre gjør det uanstrengt.

Kjører 4 selv, men det er fordi jeg kan?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...