Gå til innhold

intel 10900K/10700K/10600K


Nizzen

Anbefalte innlegg

Guru3D sine tester av VRM temps på noen av Z490 korta viser at Asus Hero kortet har en god del varmere VRM enn f.eks MSI ACE kortet som jeg også vurderer (kanskje...) :

VRMs.png

Ut fra bilder kan jeg ikke se hvordan MSI sin kjøleløsning på VRM skal være så mye bedre menne... Noen tanker dere andre?

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 6/3/2020 at 8:09 AM, Betroz said:

Hvis man er 100% sikker så er vel det det beste om man ønsker å få CPU så raskt som mulig. For de av oss som vil se flere tester, eller tenke oss mer nøye om, så venter man litt :)

 

Nå var vel dette en av de mer opplagte lanseringene noensinne.. en 7700k,8700k,9900k  med 6,4 eller 2 ekstra kjerner  ferdig delidded og slipt ned fra Intel. Bra at hardcore OC'ere kan lære Intel et par triks. Så man visste veldig godt hva man fikk. Eneste som kanskje overrasket oss alle var at den ikke smeltet fullstendig ned.. kudos til Intel her (men hvorfor gjorde de det ikke før?).

Lenke til kommentar
4 minutes ago, scuderia said:

Nå var vel dette en av de mer opplagte lanseringene noensinne..

For meg er valg av hovedkort like viktig, og selv om jeg kjøper som regel Asus kort, så liker jeg å vente til flere kort er testet før jeg eventuellt handler. Jeg har en NZXT Kraken X62 i skapet her som jeg kan bruke, så 5.0 Ghz allcore klarer jeg nok.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Betroz said:

For meg er valg av hovedkort like viktig, og selv om jeg kjøper som regel Asus kort, så liker jeg å vente til flere kort er testet før jeg eventuellt handler. Jeg har en NZXT Kraken X62 i skapet her som jeg kan bruke, så 5.0 Ghz allcore klarer jeg nok.

Noe annet ville forundre meg. Kanskje en bunn 1% chipp ?

Lenke til kommentar

Like fult ett av de bedre kortene. Null problem å skaffe kortet når man har kontakter.

Folk bør bryte med ASUS for kvaliteten på produktene står ikke i stil med forventningene til merket, spesielt når det kommer til firmware og programvare som er nødvendig for å få maskinvaren til å virke som forventet. Det står ASUS på mye av det utstyret jeg bruker ?

Lenke til kommentar
1 minute ago, BadCat said:

Like fult ett av de bedre kortene. Null problem å skaffe kortet når man har kontakter.

Folk bør bryte med ASUS for kvaliteten på produktene står ikke i stil med forventningene til merket, spesielt når det kommer til firmware og programvare som er nødvendig for å få maskinvaren til å virke som forventet. Det står ASUS på mye av det utstyret jeg bruker ?

Da er du heldig for det er helt sikkert et topp kort ?

Asus er veldig Bob Bob IMO. Mye er elendig, men maximus hk serien er veldig bra

Lenke til kommentar
8 minutes ago, BadCat said:

Like fult ett av de bedre kortene. Null problem å skaffe kortet når man har kontakter.

Folk bør bryte med ASUS for kvaliteten på produktene står ikke i stil med forventningene til merket, spesielt når det kommer til firmware og programvare som er nødvendig for å få maskinvaren til å virke som forventet. Det står ASUS på mye av det utstyret jeg bruker ?

Evga z390 dark kom på lager på multicom når vi var lei av hele plattformen. Ikkje sikkert z490 dark kommer noe fortere :p

Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 minutt siden):

På alle? Stemmer dette, så er det et minus i boka for meg.

I alle Z490 Godlike, Ace, og begge Unify.

Tviler på det er nødvendig, på X570 Unify er vifta til vanlig satt til å kun kjøre når chipset temperatur overstiger 65C eller noe sånt (i praksis aldri om man har et vannkjølt skjermkort)

Lenke til kommentar

Et problem med vifteprofiler er ofte at de bruker for mange systemressurser. Det enkle er ofte det beste.

 

Quote

A potentiometer is a three-terminal resistor with a sliding or rotating contact that forms an adjustable voltage divider. If only two terminals are used, one end and the wiper, it acts as a variable resistor or rheostat.

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...