Gå til innhold

Partition Magic 7/8 og BAD disk


Skee

Anbefalte innlegg

Tjena.

 

På min Disk 1 har jeg tre partisjoner, skulle legge sammen de to minste (C: (systempartisjon) + D:). Problemet er at hele disken dukker opp som BAD i Partition Magic, og ingen partisjoner blir gjenkjent. Får ikke tilgang til annet enn "formater disk"... Ikke morro.

 

Disk 1 og partisjoner fungerer ellers upåklagelig, kun PMagic som tilter.

 

Er det noen annen software som jeg kan prøve for å slå sammen de to partisjonene? Noen ide om hva som er feil? Formatering vil jeg unngå i det lengste.

 

Kjører WinXP Pro, disken er en 80GB WD.

 

Takker,

Skee

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette fikk jeg ut av PartitionInfo:

 

Disc geometry error(s) where detected on this drive

 

Error #108: Partition didn't end on cylinder boundary.

ucEndHead expected to be 254, not 74.

Error #105: Partition didn't begin on head boundary.

ucBeginHead expected to be 0 or 1, not 76.

 

Noen som forstår disse feilmeldingene? Kan korrigeres?

 

WinXP Disc Management derimot rapporterer:

 

"Status: Healthy" på alle tre partisjonene på Disk 1. De har korrekt størrelse og alt ser bra ut. Alle tre er FAT32 btw.

 

Om jeg har forstått det rett, så kan ikke WinXP merge de to partisjonene jeg vil uten at innnholdet blir slettet i begge? Må ha third-party software?

 

Skee

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har et lignende problem. På min disk 1 hadde jeg to 3 partisjoner. Jeg ville slå sammen 2 av disse (F og G) pga. dårlig plass på G. Brukte funksjonen "Merge partitions" i PartitionMagic 7. Siden merging tar lang tid, gikk jeg på butikken mens prosessen holdt på. Da jeg kom hjem var prosessen ferdig, og jeg bootet maskinen på nytt, samt kjørte "DriveMapper" for å gjenopprette linkene som nå skulle peke til ny mappe på F. Bare et "lite" problem: Hele G-området (47GB) er nå listet opp som "unallocated", og ingen av filene ligger der de skal på F! Windows gjenkjenner ikke partisjonen, og i PartitionInfo får jeg en advarsel om at "Logical drive chain points to sector without partition table".

 

Noen ide om hva som kan løse dette problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...