Gå til innhold

Smittestopp-appen klar for lansering etter herorisk innsats. Derfor skal dataene lagres på Azure i utlandet [Ekstra]


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, skal ikke inn på mine telefoner de kan jo prøve og pålegge så plukker jeg opp min nok 3210 fra skuffen. De som ikke meget kritisk til Simula kan lese litt om Lysne 1 og Lynse 2 utvalget som er massive inngrep i personvern. Det er meget tydelig at Simula ikke bryr seg om personvern.

 

https://www.regjeringen.no/contentassets/ca1f705dbebd48cb9a61889d4cfee6bf/digitalt-grenseforsvar-lysne-ii-utvalget.pdf

Endret av -Night-
  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, -Night- said:

Jaja, skal ikke inn på mine telefoner de kan jo prøve og pålegge så plukker jeg opp min nok 3210 fra skuffen. De som ikke meget kritisk til Simula kan lese litt om Lysne 1 og Lynse 2 utvalget som er massive inngrep i personvern. Det er meget tydelig at Simula ikke bryr seg om personvern.

 

https://www.regjeringen.no/contentassets/ca1f705dbebd48cb9a61889d4cfee6bf/digitalt-grenseforsvar-lysne-ii-utvalget.pdf

Det er for all del viktig at dine prinsipper bidrar til mindre redusering av smitte. Du har sikkert null kontroll på hvor mange applikasjoner på telefonen din som allerede gjør dette.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
32 minutes ago, Windoge said:

Det er for all del viktig at dine prinsipper bidrar til mindre redusering av smitte. Du har sikkert null kontroll på hvor mange applikasjoner på telefonen din som allerede gjør dette.

Ja er klar over det gitt. De velger jeg å bruke slik som jeg velger å ikke bruke denne. Hvorfor vil ikke fhi ha den åpen kildekode? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mange spørsmål etter å installert appen I "Alltid" modus: Sender den inn koordinater hele tiden over mobildata eller bare når du er på wifi? Kan ikke se at det er noen innstilinger for dette. Og i "Bare når appen er startet" modus, blir det da huller i posisjonslogging? Da mister du i så fall mulige treff. Og trekker appen mye strøm når den løpende leser av GPS?

Lenke til kommentar

En liten latency test fra min lokasjon i Norge viser 10ms til Norway East (mangler dog endel tjenester pdd), 30ms Germany North, 40ms West Europe (Nederland) og 56ms North Europe (Irland). Ikke forferdelig mye tregere til Irland. Bruker selv de Norway East om det jeg trenger er tilgjengelig, ellers West Europe (av gammel vane =)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis. Azure har trafikkutveksling med norske internettleverandører i London, slik at korteste vei for enkelte blir direkte til England. Hvor Microsoft sender trafikken fra dem som møter dem på utvekslingspunktene i Oslo og Stavanger har jeg ikke oversikt over, men ser for meg at brorparten går via Sverige.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke konkurranse:

"behov for å handle raskt. Folkehelseinstituttet og Simula har over en lengre periode hatt dialog. Simula skisserte raskt hvordan de kunne bidra med kompetanse og leveranser i dette prosjektet. Omfang, leveranser og tilpasninger er blitt utformet underveis, under stort tidspress"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...