Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Syk av corona før det ble kjent


Gjest d7be2...04e

Anbefalte innlegg

Gjest d7be2...04e

Hadde influensa i midten av januar som var mye værre enn noen gang. Alle symtomene jeg hadde var akkurat det samme som er beskrevet om corona. Hvis viruset er så smittsomt som de sier kan det jo ha kommet til Norge mye tidligere enn de tror. 

Anonymous poster hash: d7be2...04e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var sannsynligvis ikke corona.

Men samtidig så kan en Nordmann ha bragt smitten fra Wuhan via en tredjepart eller fjerdepart, og så smittet nordmenn her hjemme -- i januar.
Det er ikke usannsynlig.

Tross alt så vil friske unge mennesker ikke oppleve det som noe annet enn en normal forkjølelse, og forkjølelse i januar går totalt under radaren, når de og menneskene rundt dem aldri blir testet fordi de ikke kvalifiserer til den tidlige risikovurderingen sine krav til eksponering fra kjente kilder.

MEN det er lite sannsynlig.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Wakarimasen skrev (På 17.3.2020 den 17.45):

Hadde noe lignende i slutten av februar, var syk i en uke og har aldri følt meg så dårlig før. Skulle ønske det var mulig å teste om man har hatt det. 

I slutten av februar hadde jo coronaen offisielt dukket opp i Norge så det er jo ikke merkelig. Men det som er oppsiktsvekkende er de som kan ha hatt det så tidlig som i november.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest 65c9d...420

Har lurt på det samme selv, ble syk i desember. Var i Oslo på konsert (stort band, tilreisende fra andre land) før jeg ble syk. Fikk en real influensa selv (nok til at jeg ikke orket å dra hjem til familien til jul). Men fordi jeg var på shopping noen timer og delte bil med ei venninne den dagen jeg såvidt begynte å kjenne at jeg brygget på noe smittet jeg henne, og hun ble skamdårlig og var dårlig lenge. Felles for oss begge var at det gikk veldig fort, såvidt bittelitt uggen en dag og ordentlig dårlig neste dag. Det er ikke vanlig for meg å få influensa i sesongen.

Anonymous poster hash: 65c9d...420

Lenke til kommentar
Gjest b2de6...b49

Jeg var også syk i desember, og symptomene var som Corona. Har tatt influensavaksine vært år så det minsker jo sjansen for vanlig influensa.

Anonymous poster hash: b2de6...b49

Lenke til kommentar

RS virus har og herjet samtidig som korona, dette ble min diagnose når jeg lå hjemme i halve mars med tosidig lungebetendelse og ellers veldi like symptom som korona, men jeg ble testet og testen var negativ. Det er vel litt det som er problemet med korona, de fleste symptomene er ikke særegne og de varierer fra person til person, så at dere har hatt korona i desember er nok lite sansynlig, men noe en kan få svar på så snart de begynner å rulle ut pålitelige antistoff tester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...