Gå til innhold

Israel. En barbarisk stat?


Anbefalte innlegg

Oddvardm skrev (2 timer siden):

Her er en forklaring av hvordan Israel og de neokonservative ledet USA inn i krig med Iraq


Javisst, det hadde vært mye bedre med Saddam bak roret i noen tiår til, en stabil god leder.

Problemet med disse stedene, er jo ikke at man involverer seg for å fjerne diktatorer og klin gærne ledere, men at disse landene er fulle av gærninger som gjerne vil ta den forrige despotens plass, og disse gærningene spretter opp som paddehatter så snart allierte styrker trekker seg ut.

Nå har man også trukket ut det meste av tropper i Afghanistan, det går jo også svømmende bra om dagen.

Fun fact : Det er en by i Israel som heter Kabul (og i Bulgaria og Tyrkia), som også er navnet på hovedstaden i Afghanistan.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns synd på Israel som er plassert slik der de er omgitt av aggressive arabiske land som blandt annet er kjent for kvinneundertrykkelse og undertrykkelse generelt, noe som er veldig utradert i Europa og fremmed. 

 

Terrorgruppen Hamaz fra Iran bygger ut Gaza via tunneller og får Israel til å se ut som syndebukken. Jeg støtter iallefall Israel. Den delingen av Israel vil aldri fungere og vil bli en krigssone til løsningen blir noe annet enn nå. 

Lenke til kommentar
0laf skrev (2 timer siden):

Problemet med disse stedene, er jo ikke at man involverer seg for å fjerne diktatorer og klin gærne ledere, men at disse landene er fulle av gærninger som gjerne vil ta den forrige despotens plass, og disse gærningene spretter opp som paddehatter så snart allierte styrker trekker seg ut.

Heia Olaf. En stund siden. Når det gjelder Saddam og andre steder i MØ så er vel USA, Storbritania og Frankrike gamle syndere. De har skaltet og valtet med territorium som om det var deres eget. Og Israels støttespillere er det kristne høyre (evangelistene). Israel er verdens terrorister. De har holdt på med dette siden rett etter krigen.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (8 minutter siden):

Israel er verdens terrorister. De har holdt på med dette siden rett etter krigen.


Pussig, jeg tenkte liksom mer på Iran, Syria, Nord-Korea og den slags, når man snakker om terrorister, ikke en demokratisk velfungerende stat, uheldigvis omgitt av bananrepublikker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
0laf skrev (6 timer siden):


Pussig, jeg tenkte liksom mer på Iran, Syria, Nord-Korea og den slags, når man snakker om terrorister, ikke en demokratisk velfungerende stat, uheldigvis omgitt av bananrepublikker.

Her Olaf kan du høre Max Bluhmentahl (som er selv jøde) snakke om hva Israel gjør mot oposisjonen både i Israel og i USA.

 

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (På 2021-8-9 den 7.01):

Her Olaf kan du høre Max Bluhmentah


Få har blitt tatt i løgn i samme grad som Blumenthal.

Han har postet feilaktige videoer gjentatte ganger som har blitt fjernet, sitert andre feilaktig og den slags.
Blumenthal har endt opp i så mange krangler etter feilsitering og løgner, at han i dag stort sett kun skriver for russiske statsmedier og arabiske propagandablogger og den slags, som sier sitt.

Hva han mener om noe som helst, er helt uinteressant, jeg gidder ikke en gang se videoen, ettersom jeg vet hvem han er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (5 timer siden):


Få har blitt tatt i løgn i samme grad som Blumenthal.

Han har postet feilaktige videoer gjentatte ganger som har blitt fjernet, sitert andre feilaktig og den slags.
Blumenthal har endt opp i så mange krangler etter feilsitering og løgner, at han i dag stort sett kun skriver for russiske statsmedier og arabiske propagandablogger og den slags, som sier sitt.

Hva han mener om noe som helst, er helt uinteressant, jeg gidder ikke en gang se videoen, ettersom jeg vet hvem han er.

Ok. Er ikke holdningen din lik det som på engelsk kalles 'cancel culture'?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Israel er ikke en barbarisk stat. Det er derimot veldig mange muslimske land som Iran, Irak, Afghanstan, Saudi Arabia, Gaza stripen, Egypt, UAE og mange andre arabiske og muslimske land, for ikke å snakke om Afrikanske. Israel har selvsagt sine mangler, men det er et land med god levestandard og det er i stor grad et fritt vestlig samfunn. Dette kan ikke sies om de andre landene rundt.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (På 9.8.2021 den 0.08):

Heia Olaf. En stund siden. Når det gjelder Saddam og andre steder i MØ så er vel USA, Storbritania og Frankrike gamle syndere. De har skaltet og valtet med territorium som om det var deres eget. Og Israels støttespillere er det kristne høyre (evangelistene). Israel er verdens terrorister. De har holdt på med dette siden rett etter krigen.

Hva mener du var riktige grenser for disse ørkenlandene? Burde heller det osmanske riket fått beholde disse områdene?

Lenke til kommentar
PerBertil skrev (1 time siden):

Hva mener du var riktige grenser for disse ørkenlandene? Burde heller det osmanske riket fått beholde disse områdene?

Tenker at lenger tilbake enn 1948 er det vel ikke nødvendig å gå. Alt helvete som pågår i midt østen startet da. En region hvor oljerikdommen har gjort at samfunnene der gjennspeiler et grellt bilde av verdens storpolitiske energi og geopolitiske spill. Menneskene der hat blitt satt helt i skyggen av disse kreftene. Jeg vet rett og slett ikke hva som burde gjøres. Jeg er ikke i stand til å svare helt på det spørsmålet.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (9 minutter siden):

Tenker at lenger tilbake enn 1948 er det vel ikke nødvendig å gå. Alt helvete som pågår i midt østen startet da. En region hvor oljerikdommen har gjort at samfunnene der gjennspeiler et grellt bilde av verdens storpolitiske energi og geopolitiske spill. Menneskene der hat blitt satt helt i skyggen av disse kreftene. Jeg vet rett og slett ikke hva som burde gjøres. Jeg er ikke i stand til å svare helt på det spørsmålet.

Det er ikke Israel eller USA, ei heller Storbrittania eller Frankrike som er skyld i at arabere og muslimer ikke klarer å skape velfungerende stater. I stedet ser man kaputte samfunn og kulturer der kvinner og barn systematisk mishandles og undertrykkelser, barneekteskap, pedofili, tortur, flerkoneri, undertrykkelse av minoriteter og you name it. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...