Gå til innhold

Billigst .no domene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Enkelt og greit.

Hvem leverer meg det billigste .no domenet?

Da mener jeg på noen år's sikt, ikke superbillig første året og skyhøyt andre året.

Bruker normalt namesilo, men de forhandler ikke .no

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Alle .no domener koster 120/året så vidt jeg vet. Av NORID selges de til 75kr (/året sikkert), så du får vel kanskje tak i noe litt billigere enn 120.

Endret av L/-R~
Skrevet

Er du sikker på at du kun ønsker domenet? Sånn at priser på server-plass eller epost-håndtering ikke spiller inn? Er du også sikker på at f.eks. support o.l. ikke har noen betydning?

Jeg er selv ganske fornøyd med "Domeneshop", de har .no domener som koster 120/år (fra første år og alle påfølgende år).
Sjekket "one.com" nå, de har .no domener som koster 99 første året, også 189 alle påfølgende år.
"GoDaddy.com" har .no domener for $8.99 (84kr) første året og $12.99 (120kr) alle påfølgende år.

Skrevet

Brukt domeneshop i en år rekke. Dog kun som registrar. Jeg har alt av dns hos cloudflare. Ikke ett eneste feilslag på mange år. 

• Liker 1
Skrevet

Bruker også Domeneshop, og sammen med Subsys som host laster siden inn på litt under 0,5 til 0,8 sekunder. Det da en Wordpress-side med plugins osv, men ellers «blank». For da totalt 420 i året må jeg si meg godt fornøyd (120+300).

Skrevet
mobile999 skrev (7 minutter siden):

Hvorfor har du ikke domenet hos subsys også?

Ingen god grunn, egentlig. Men bestilte domene før jeg opprettet enkeltpersonsforetaket, og siden jeg ikke er 18 kjøpte jeg det ikke selv. Hostingen derimot var gjennom firmaet, når jeg også da hadde fått epost under domenet. Når domenet skal fornyes så blir det kanskje hos Subsys, men når det uansett fungerer bra hos Domeneshop ser jeg ikke hvorfor jeg skal bytte.

Skrevet
Evelen! skrev (36 minutter siden):

Har hørt best practice er å skille host og domene.

Kanskje for å unngå press ved bytte?

Jepp, stemmer det. Lar det nok bare være som det er, bortsett fra at domenet må overføres til meg, men altså fortsatt hos Domeneshop.

Skrevet (endret)

Vet ikke helt hvorfor men jeg betaler 110 kr inkl. mva. (i stedet for 120 kr) per .no-domene hos Domeneshop. Kanskje fordi jeg har flere domener der.

Endret av ahw_
Skrevet
On 2/20/2020 at 10:19 AM, Thorbear said:

109/år ekskl. mva. Så blir det plutselig 136,25/år inkl. mva. når man skal betale. Litt shady å oppgi priser uten mva uten at det står noe sted ? 

Det er jeg enig i. Takk skal du ha!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...