Gå til innhold

OnePlus 8-specs lekket, 120Hz-skjerm og 50W-lading er bare noe av godbitene


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rudde skrev (På 17.4.2020 den 21.18):

Er det noen grunn til at alle har sluttet med minijacks? Altså husker apple ble beskyldt for å gjøre det for å selge de overprise airpodsene sine. Samsung fikk vel samme anklage når de gjorde det. Men det ser ikke ut som om OnePlus i det heletatt selger det. Og det er jo ikke som at de earpods de selger er kjent for å være å være eksepsjonelle, og jeg regner ikke med at de fleste som kjøper en oneplus også kjøper det. Så hva er incentivet dems til å fjerne denne nyttige funksjonen?

Ingen som klagde på Samsung da gjorde det. Apple fikk mye tyn derimot. Jeg er veldig glad i Minijacken selv, som gjør at jeg beholder min S10+ en stund eller 2 til. Har uansett ikke kommet noe nytt som er merkverdig bedre enn S10+. I alle fall ikke på riktig side av 10 tusenlapper.

Lenke til kommentar
Sharpings skrev (55 minutter siden):

Ingen som klagde på Samsung da gjorde det. Apple fikk mye tyn derimot. Jeg er veldig glad i Minijacken selv, som gjør at jeg beholder min S10+ en stund eller 2 til. Har uansett ikke kommet noe nytt som er merkverdig bedre enn S10+. I alle fall ikke på riktig side av 10 tusenlapper.

Jeg klagde og sitter også nå stuck med en S10. Jeg bruker den og må bruke den mye her i Oslo er det mye støt på 2,4GHz båndet visse steder hvor musikken ikke klarer å spilles knirkefritt på bluetooth i visse områder, der må jeg bruke minijack. Jeg har også mikrofoner og slik jeg kobler i den i ny å ne. Veldig frustrerende at vi ikke har noe alternativ når vi skal oppgradere telefonen vår.

Føles som vi jobbet lenge for å få mest mulig funksjoner inn i telefonen men nå velger å fjerne de funksjonene den faktisk var bra til, som å være en musikkavspiller, og en taleopptaker.

Lenke til kommentar
bbios skrev (På 25.4.2020 den 20.33):

Blir lyden mye dårligere ved å bruke overgang da? 

Jeg tror jeg ikke. Men hele poenget med å ha en telefon som skal gjøre "alt" er vel at man skal bære mindre med seg. Kommer jeg til å gidde å gå rundt med et adapter i lomma 100% av tiden når jeg bruker det 1 av 10 ganger? Av samme grunn jeg ikke går rundt med en powerbank hele tiden selv om jeg absolutt kunne trengt den i ny å ne. Resultatet er bare at jeg har en nyere og dyrere telefon som kan gjøre mindre enn den tidligere generasjonen.  

Lenke til kommentar
Rudde skrev (2 timer siden):

Jeg tror jeg ikke. Men hele poenget med å ha en telefon som skal gjøre "alt" er vel at man skal bære mindre med seg. Kommer jeg til å gidde å gå rundt med et adapter i lomma 100% av tiden når jeg bruker det 1 av 10 ganger? Av samme grunn jeg ikke går rundt med en powerbank hele tiden selv om jeg absolutt kunne trengt den i ny å ne. Resultatet er bare at jeg har en nyere og dyrere telefon som kan gjøre mindre enn den tidligere generasjonen.  

Hvorfor ikke bare ha den fast i kabelen da? 

Lenke til kommentar
Merko. skrev (2 timer siden):

 

Say what ? 

USB-C Type-C to 3.5mm Headphone Audio Adapter Charging Cable

 

Skal ikke se bort ifra at headsett med ledning også får USB-C fremover.

Jeg har kjøpt flere sånne (noen til andre ting som HDMI) på ebay men har ikke fått en eneste liten til å fungere (lyd og HDMI fungerer) men den vil ikke ta lading via den, til tross for at mobilen er listet som kompatibel. Eneste jeg har fått til å fungere er Samsung EE-P5000, denne koster over tusen kroner, er ikke i produksjon lenger da den ble ansett som for ustabil og er enormt stor, er jo som å ha med en ekstra telefon.

 

Og om jeg hadde fått disse til å fungere vil jeg jo helst ikke ha en ekstra stubbe dinglende av telefonen når den ikke er i bruk.

Endret av Rudde
Lenke til kommentar
Rudde skrev (1 time siden):

Og om jeg hadde fått disse til å fungere vil jeg jo helst ikke ha en ekstra stubbe dinglende av telefonen når den ikke er i bruk.

Nå lager du bare problemer. :D 
Sy dem sammen til èn kontakt med litt krympeplast!

uxcell White 10mm Diameter Heat Shrink Tubing Shrinkable Tube Wire ...

 

Uansett, så må man sannsynligvis ha et ordentlig "merke adapter" ikke noe ebay crap ;) 

Du må nok likevel innfinne deg at jack er på vei ut, mens USB-C blir nok standarden som tar det meste av lyd/bilde/strøm.

Lenke til kommentar
Merko. skrev (1 time siden):

Nå lager du bare problemer. :D 
Sy dem sammen til èn kontakt med litt krympeplast!

uxcell White 10mm Diameter Heat Shrink Tubing Shrinkable Tube Wire ...

 

Uansett, så må man sannsynligvis ha et ordentlig "merke adapter" ikke noe ebay crap ;) 

Du må nok likevel innfinne deg at jack er på vei ut, mens USB-C blir nok standarden som tar det meste av lyd/bilde/strøm.

Nei, det er vel strengt talt produsentene som har lagd problemet da løsningen finnes og har vært implementert fungerende et 15 år.

USB-C er en port standard, ikke protokol. Det er ingen standard for hva slags lyd som skal fungere via en USB-C port så mange passive USB-C til minijack adaptere som ikke fungerer på visse mobiler fordi produsentene har valgt å ikke implementere analog lyd via USB-C og de trenger aktive adaptere som kan konvertere digital-lyd til analog for de gamle minijack earbudsene dine for at de skal fungere.

Mye av denne "det går bra" pga adaptere holdningen er bygd på en falsk antagelse om at mye mer er standardisert enn det faktisk er, dette er også grunnen til at utallige ebay adaptere rett og slett ikke fungerer. For de fungerer men de fungerer ikke for protokollene støttet av nøyaktig din mobil. Og produsentene bare dokumenterer ikke sin USB-C implementasjon da det ikke er et slagspunkt. USB-C er vesentlig mindre organisert og standardisert enn folk flest tror.

Planen min vare bare å holde meg til produsentene som beholdt minijack porten, men det ser ut til å bli mer utforende enn først forutsett. Litt synd da jeg er interessert i kameraforbedringene som kommer fremover.

Lenke til kommentar
Merko. skrev (8 timer siden):

Jepp, man må vinke farvel til gamledager og ta imot fremtiden. :)

Du ser fremtidig superioritet i å akseptere at ting du er vandt til at fungerer og er der fjernes ikke av praktiske eller besparende hensyn men å gjøre det lettere for dem å pushe merslag på deg? Ok.

Lenke til kommentar
Rudde skrev (Akkurat nå):

Du ser fremtidig superioritet i å akseptere at ting du er vandt til at fungerer og er der fjernes ikke av praktiske eller besparende hensyn men å gjøre det lettere for dem å pushe merslag på deg? Ok.

Usikker på hva du vil frem til, om du mener at de gikk fra micro usb til USB-C fordi de vil ha mersalg, så tror jeg du har misforstått.
Jeg er for en "enklere hverdag", så dette er helt klart et steg i riktig rettning. Vil selvfølgelig være en overgang enkelte sliter (litt for mye) med, men det gjelder absolutt alt av teknologi.

Uansett så kan vi være uenige, du vil ha det slik man har det i dag, jeg vil at de pusher fremover. :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...