Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS


SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Stormoen33 skrev (2 minutter siden):

Det skal man vel ikke trenge siden vaksiner trigger immunforsvaret til å lage egne antistoffer i voksen alder i hvertfall.

Jo, de sprøytene varer dessverre ikke evig.. 

Polio og de andre man fikk som barn varer kun i 10 år.. Fikk beskjed om dette når jeg tok stivkrampen. Så fikk jeg beskjed om å ta de når jeg eventuelt skal en reise i utlandet. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Omnia vincit amor skrev (1 minutt siden):

Jo, de sprøytene varer dessverre ikke evig.. 

Leste du hva jeg skrev Omnia, vaksinene sin misjon er å skape antistoffer mot forskjellige sykdommer, ikke fungere som et skjold der og da.

Noen vaksiner kan hjelpe som den berømte influensa vaksinen, men det er ikke den vanlige bruken av begrepet.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (10 minutter siden):

Polio og de andre man fikk som barn varer kun i 10 år.. Fikk beskjed om dette når jeg tok stivkrampen. Så fikk jeg beskjed om å ta de når jeg eventuelt skal en reise i utlandet. 

Jeg tok noen sprøyter før jeg skulle til Kina, men det var kanskje like greit.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Stormoen33 skrev (9 minutter siden):

Leste du hva jeg skrev Omnia, vaksinene sin misjon er å skape antistoffer mot forskjellige sykdommer, ikke fungere som et skjold der og da.

Noen vaksiner kan hjelpe som den berømte influensa vaksinen, men det er ikke den vanlige bruken av begrepet.

Greit nok, men jeg har forstått det slik at det ikke varer for evig. 

Når det kommer til de vaksinene man får som barn så må man fylle dette på, det er jo hva legene jeg snakket om sist sa. 

Men er nok noe her jeg har misforstått ja. :)

Lenke til kommentar
Stormoen33 skrev (Akkurat nå):

Da skal eg kjøpe 17, sytten kartongar med den Møllers Tran!

Utroligt.

Jeg lar tankene sveve litt videre. På skolen nå, så er vi inne i en periode der vi skal ha to gruppeeksamener på rad. Skulle tatt seg ut om man må sitte fra sykehussenga i isolat å gjøre eksamen. Gudskjelov har man Google Docs.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (1 minutt siden):

Greit nok, men jeg har forstått det slik at det ikke varer for evig. 

Når det kommer til de vaksinene man får som barn så må man fylle dette på, det er jo hva legene jeg snakket om sist sa. 

Men er nok noe her jeg har misforstått ja. :)

Ikke nødvendigvis, de vaksiner som babyer får og som blir påfylt i barneskolealder er mot kjente sykdommer som på grunn av vaksineringen stort sett er utryddet. Vi voksne trenger ikke påfyll fordi vi har opparbeidet antistoffer mot disse, men som nå dukker det opp nye virus. Men er man ved god helse og har et godt immunsystem, bør dette gå helt greit.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Ale-Fawk skrev (6 minutter siden):

Hva er rekorden deres i antall dager uten å dusje?

Er på 8 nå

Ehm, er dette noe man er stolt over? 

Jeg tenker på meg selv som ganske skitten om jeg ikke dusjer ihvertfall en eller to ganger iløpet av en uke.. Men jeg er lat på dette og. 

Stormoen33 skrev (3 minutter siden):

Ikke nødvendigvis, de vaksiner som babyer får og som blir påfylt i barneskolealder er mot kjente sykdommer som på grunn av vaksineringen stort sett er utryddet. Vi voksne trenger ikke påfyll fordi vi har opparbeidet antistoffer mot disse, men som nå dukker det opp nye virus. Men er man ved god helse og har et godt immunsystem, bør dette gå helt greit.

Greit nok, men du er altså uenig i det legene mine sier? Jeg er forøvig med på at de er utryddet.. Men dersom man ikke er forsiktig så kan det plutselig bli aktuelt igjen.. Polio har det vært utbrudd i et sted, husker ikke helt hvor dette skjedde. 

Fant en sak om det, men det var kort.. https://www.nrk.no/nyheter/nye-utbrudd-av-polio-1.11348480

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...