Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tesla - 5 ulemper?


tezzo

Anbefalte innlegg

45 minutes ago, Complexity said:

Jeg har vel nevnt flere ganger at jeg ikke er noe mekaniker, og er ikke ute etter å lære andre opp til ting jeg ikke kan.

Men om Tesla sier det er nok å sjekke bremsevesken så forholder jeg meg til det.

Er helt enig i at det er best å tappe for å sjekke\bare bytte den - men det skal jo ikke være nødvendig ifølge Tesla.

Skal du være sint på noen for å lære andre om ting de ikke kan så kan du jo begynne med denne fyren som åpenbart ikke er noe mekaniker men som lærer folk å sjekke bremsevesken fra beholdere.

(fra 7 minutter)

 

Tesla har åpenbare feil i sine prosedyrer. Disse må de etterhvert rette opp i av grunner vi nettopp har forklart. 

Som sagt er det 1 av 40? bilprodusenter som påstår at man ikke trenger bytte bremsevæske annet hvert år. 
Du velger å stole på den ene, mens vi andre stoler på resten...

Endret av Marzo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
43 minutes ago, Simkin said:

istedenfor å drive med denne testinga av bremsevæske i beholderen, så bytt væske hvert 2 år. Jeg er selv mekaniker, og ser hvor mørk og skitten væska blir ute ved kalipere, mens væske i beholderen er helt ren. Så lenge bilen er ny, så kan du godt vente 3 år slik som bl.a vag anbefaler. Bytte av bremsevæske tar vi en 1000 lapp for.

Å kjøre i åresvis uten å bytte væske er risikosport, da risikerer du at bremsevæska koker ved hard nedbremsing fordi bremsevæske tiltrekker seg fuktighet/vann, og bremsepedalen blir steinhard.

Av ren nysgjerrighet, har du noen gang i din karriære "målt" bremsevæske? 


I min tid sjekket man klistrelappen i B-stolpen for å finne ut om den skulle byttes :)
 

Endret av Marzo
Lenke til kommentar
Marzo skrev (11 minutter siden):

Tesla har åpenbare feil i sine prosedyrer. Disse må de etterhvert rette opp i av grunner vi nettopp har forklart. 

Som sagt er det 1 av 40? bilprodusenter som påstår at man ikke trenger bytte bremsevæske annet hvert år. 
Du velger å stole på den ene, mens vi andre stoler på resten...

Det er da vel flere bilprodusenter som ikke bytter så ofte. Toyota, Ford, Peugeot osv. 

Lenke til kommentar
46 minutes ago, Randeboy said:

Det er da vel flere bilprodusenter som ikke bytter så ofte. Toyota, Ford, Peugeot osv. 

Hvor ofte mener du de anbefaler? 

Produsenten av bremsevæske har 2 år. 
Alle andre har faste intervaller for bytte av bremsevæske, tid eller kjørelengde ut i fra hva som treffer først. 
Kun Tesla mener man ikke må bytte iløpet av 8 år så lenge væska i beholderen måler grønt.

Lenke til kommentar
Marzo skrev (3 timer siden):

Av ren nysgjerrighet, har du noen gang i din karriære "målt" bremsevæske? 


I min tid sjekket man klistrelappen i B-stolpen for å finne ut om den skulle byttes :)
 

Ikke vært noe behov for å bruke en slik. Vi forholder oss kun til hva fabrikken sier om 2 års skift-intervall. Men vi har en måler liggende, og jeg har jo prøvd den.

 

Lenke til kommentar
Marzo skrev (4 timer siden):

Hvor ofte mener du de anbefaler? 

Produsenten av bremsevæske har 2 år. 
Alle andre har faste intervaller for bytte av bremsevæske, tid eller kjørelengde ut i fra hva som treffer først. 
Kun Tesla mener man ikke må bytte iløpet av 8 år så lenge væska i beholderen måler grønt.

Det varierer. Men gamle bilen til kjerringa(Toyota) byttet ikke bremsevæske før den var 5 år. 

Complexity skrev (2 timer siden):

Ford har ganske heftige intervaller på sine biler iallefall. 30 000km på oljeskift f.eks noe jeg mener er alt for lenge.

Så godt mulig de har lengere intervall på de andre tingene og.

Ja, likt som vag. Jeg bytter det hvert år uansett selv. Har løftebukk og slikt så det er en rask jobb. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...