Gå til innhold

Hvordan er maktfordelingen mellom kvinner og menn i Norge?


Anbefalte innlegg

40 minutes ago, DjSlayer said:

Det er det de blir bedt om i undersøkelsen, og dermed vil undersøkelsen reflektere dette. Samtidig så dømmer feminister ikke på individ, heller på hudfarge, sexualitet, kjønnsidentitet, og kjønn og ikke på individet (velcome to intersectional feminism).

 

 

Nei- de ble bedt å vurdere individuelle CV som de trodde var ekte individuelle mennesker. At de dømte kvinnene på forhånd fordi de var kvinner er sexist selv om det var ikke deres hensikten 

Endret av jjkoggan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
51 minutes ago, DjSlayer said:

Og forutse lønnsstige, ingen kan gjøre dette uten å ha en viss erfaring fra dette.

Uansett hva deres erfaring var, deres jobb var å vurdere baserte bare på informasjonen som sto på CV’ene, ikke fordommer de fikk fra tidligere personlige erfaringer.  Uten slike fordommer/bias burde begge CVer bli vurderte helt like  

Hvis jeg hater noen som heter Jennifer burde jeg ikke dømme andre som heter Jennifer pga min personlig erfaring

Hvis du mener det er helt OK så er du også en sexist

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (12 minutter siden):

Uansett hva deres erfaring var, deres jobb var å vurdere baserte bare på informasjonen som sto på CV’ene, ikke fordommer de fikk fra tidligere personlige erfaringer.  Uten slike fordommer/bias burde begge CVer bli vurderte helt like  

Hvis jeg hater noen som heter Jennifer burde jeg ikke dømme andre som heter Jennifer pga min personlig erfaring

Hvis du mener det er helt OK så er du også en sexist

Kjønn er ikke like, kvinner og menn har helt forskjellig mental, psykologisk og fysisk oppbygging, og enhver som påstår noe annet ...

Jennifer er ett pent navn, men Karen er en helt annen sak.

main-qimg-cdca39eb3f778d4a6a38d2b1d85965

Seriøst, hvem hater noen basert på ett navn, nå er du virkelig på villspor.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, DjSlayer said:

Kjønn er ikke like, kvinner og menn har helt forskjellig mental, psykologisk og fysisk oppbygging, og enhver som påstår noe annet ...

Jennifer er ett pent navn, men Karen er en helt annen sak.

main-qimg-cdca39eb3f778d4a6a38d2b1d85965

Seriøst, hvem hater noen basert på ett navn, nå er du virkelig på villspor.

Du snakker om «menn» og «kvinner», CV’ene gjaldt individene «John» og «Jennifer».  Dømmer du individer på forhånd baserte på median egenskaper av et kjønn så utfører du sexisme.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (14 minutter siden):

Du snakker om «menn» og «kvinner», CV’ene gjaldt individene «John» og «Jennifer».  Dømmer du individer på forhånd baserte på median egenskaper av et kjønn så utfører du sexisme.  

John og Jennifer er plassholder for kjønn, og jeg gjorde ikke det. Jeg var ikke med på denne studien.

Dette begynner å bli tullete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (2 minutter siden):

Det visste ikke professorene som vurderte CV'ene og de utfoerte sexisme.   Hvis du mener det ikke er sexisme fordi "menn" og "kvinner" er forskjellige saa stoetter du sexisme ogsaa.

Nei.

Jeg gir blaffen i om "Jennifer" får jobb på ett universitet, det som bryr meg mer er att 80% av hjemløse er menn, ~90% av dødsfall på arbeidsplassen er menn, att forskning på prostata kreft får kun en tredjedel av resursene som brystkreft får, 80% av selvmord er menn, og dette er bare en liten del av hva som bryr meg. Så jeg gir blanke faen hvem som får jobben på universitetet, universitetet i dag er ett helveteshull av postmodernisme og neo marxistiske ideologer.

Hele greia er en erketypiskt apex falacy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
16 minutes ago, jjkoggan said:

Det visste ikke professorene som vurderte CV'ene og de utfoerte sexisme.   Hvis du mener det ikke er sexisme fordi "menn" og "kvinner" er forskjellige saa stoetter du sexisme ogsaa.

Mista taster? ? æ er alt+145, ø er alt+0248 og å er alt+134. Hugse aldri korleis få stor bokstav. Då google eg berre bokstaven. ?

Har amerikansk layout på tastatur. Flott og herleg, og irriterende til ingen ende. ???

Lenke til kommentar
27 minutes ago, DjSlayer said:

Nei.

Jeg gir blaffen i om "Jennifer" får jobb på ett universitet, det som bryr meg mer er att 80% av hjemløse er menn, ~90% av dødsfall på arbeidsplassen er menn, att forskning på prostata kreft får kun en tredjedel av resursene som brystkreft får, 80% av selvmord er menn, og dette er bare en liten del av hva som bryr meg. Så jeg gir blanke faen hvem som får jobben på universitetet, universitetet i dag er ett helveteshull av postmodernisme og neo marxistiske ideologer.

Hele greia er en erketypiskt apex falacy.

OK, da.  Bare en type sexisme betyr noe for deg.   Skal vi diskutere mannlige stereotyper slik du gjør med kvinner som bidrar til disse problemer du peke på og hvorfor menn "velger" å ha disse problemer og er annerledes enn kvinner?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Drunkenvalley said:

Mista taster? ? æ er alt+145, ø er alt+0248 og å er alt+134. Hugse aldri korleis få stor bokstav. Då google eg berre bokstaven. ?

Har amerikansk layout på tastatur. Flott og herleg, og irriterende til ingen ende. ???

Det skjer at jeg blir late og ikke  velger den norske layout.  Det skjer også at jeg ville helst skrive på morsmålet mitt,  det kan bli ganske anstrengende å skrive på norsk siden jeg får aldri snakke norsk med en nordmann og  lære  å snakke skikkelig norsk

Lenke til kommentar
1 hour ago, jjkoggan said:

Det skjer at jeg blir late og ikke  velger den norske layout.  Det skjer også at jeg ville helst skrive på morsmålet mitt,  det kan bli ganske anstrengende å skrive på norsk siden jeg får aldri snakke norsk med en nordmann og  lære  å snakke skikkelig norsk

Er heilt greit, berre merka meg litt snodig og plutseleg bruk av alternative symboler. ?

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (8 timer siden):

Du gir blaffen om Jennifer

Kvinner «velger» ikke STEM, det er bare deres skyld at dr underrepresenteres

var det ikke det du sa?

Tror du ingen kan gjøre noe like tullete mot menn og deres problemer?

Kvinner velger ikke STEM, og det er fordi de foretrekker andre fag, slikt som gender studies, psykologi og sosiologi. Kvinner velger disse fagene fordi de føler att de passer dem best, ikke fordi de føler en slags ubevist bias imot dem.

Jeg bryr meg ikke om Jennifer fordi i dette scenarioet så er hun en oppdiktet figur, og etter hva jeg har blitt fortalt av diverse professorer på både kanadiske og amerikanske universiteter så ville Jennifer i dag blitt valgt over John uansett hvor bra John sin CV hadde sett ut.

Jeg bryr blanke om Jennifer, for dette kunne være Jennifer. Jennifer kan også være en av de jentene som fikk plass på ett kjemikurs som det var kvotert in 50% av plassene som måtte være jenter, og når første semester var over flyttet jentene over til ett annet kurs som de ikke hadde nok studie poeng for å komme inn på i første omgang. Dette resulterte i att kjemikurset ble nedlagt. (Dette skjedde i UK). Jennifer kan også være en av de jentene som valgte å drikke seg full en fredagskveld, ha sex med en mannlig student og angre seg noen uker senere for så å anklage ham for voldtekt. Takket være "Title IX dear colleague letter" så mister den mannlige studenten plassen på universitetet og får livet sitt ødelagt, hvis han hadde voldtatt "Jennifer" så hadde han bare mistet studieplassen sin.

Skal jeg derimot være veldig kynisk så vil jeg si att hele denne studien virker på meg som om den er fingrert med, den er utsatt for juks med andre ord. Hva som gjør att jeg mener dette er følgende punkter:

  • Antallet subjekter i testen, jeg fant det merklig med att det var 127 subjekter i testen og hvorfor ikke ett rundt tall. Samt Jennifer fikk den ekstra plassen.
  • Subjektene viste att de ble testet, Subjektene i testen viste att det ikke fantes en Jennifer og John så når de blir utsatt for denne testen så vet de att de blir utsatt for ett sosialt eksperiment så resultatene er kunstige. Samt det kan være plantede subjekter som vil svare etter hva testerene ønsker att de skal svare. Dette er nemlig hvorfor jeg har også puttet neste punkt på listen også
  • Lønnsutsiktene, lønnsutsiktene som subjektene hadde beregnet sprikte for mye slik att det kunne være realistisktiske svar.

Jeg gav deg først ett svar att resultatet fra undersøkelsen kunne ha ett annet svar i forhold til ideologisk possisjon, dette er den kyniske possisjonen som ikke helt er uten merit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, DjSlayer said:

Kvinner velger ikke STEM, og det er fordi de foretrekker andre fag, slikt som gender studies, psykologi og sosiologi. Kvinner velger disse fagene fordi de føler att de passer dem best, ikke fordi de føler en slags ubevist bias imot dem.

Jeg bryr meg ikke om Jennifer fordi i dette scenarioet så er hun en oppdiktet figur, og etter hva jeg har blitt fortalt av diverse professorer på både kanadiske og amerikanske universiteter så ville Jennifer i dag blitt valgt over John uansett hvor bra John sin CV hadde sett ut.

Jeg bryr blanke om Jennifer, for dette kunne være Jennifer. Jennifer kan også være en av de jentene som fikk plass på ett kjemikurs som det var kvotert in 50% av plassene som måtte være jenter, og når første semester var over flyttet jentene over til ett annet kurs som de ikke hadde nok studie poeng for å komme inn på i første omgang. Dette resulterte i att kjemikurset ble nedlagt. (Dette skjedde i UK). Jennifer kan også være en av de jentene som valgte å drikke seg full en fredagskveld, ha sex med en mannlig student og angre seg noen uker senere for så å anklage ham for voldtekt. Takket være "Title IX dear colleague letter" så mister den mannlige studenten plassen på universitetet og får livet sitt ødelagt, hvis han hadde voldtatt "Jennifer" så hadde han bare mistet studieplassen sin.

Skal jeg derimot være veldig kynisk så vil jeg si att hele denne studien virker på meg som om den er fingrert med, den er utsatt for juks med andre ord. Hva som gjør att jeg mener dette er følgende punkter:

  • Antallet subjekter i testen, jeg fant det merklig med att det var 127 subjekter i testen og hvorfor ikke ett rundt tall. Samt Jennifer fikk den ekstra plassen.
  • Subjektene viste att de ble testet, Subjektene i testen viste att det ikke fantes en Jennifer og John så når de blir utsatt for denne testen så vet de att de blir utsatt for ett sosialt eksperiment så resultatene er kunstige. Samt det kan være plantede subjekter som vil svare etter hva testerene ønsker att de skal svare. Dette er nemlig hvorfor jeg har også puttet neste punkt på listen også
  • Lønnsutsiktene, lønnsutsiktene som subjektene hadde beregnet sprikte for mye slik att det kunne være realistisktiske svar.

Jeg gav deg først ett svar att resultatet fra undersøkelsen kunne ha ett annet svar i forhold til ideologisk possisjon, dette er den kyniske possisjonen som ikke helt er uten merit.

Du misforstår studien med vilje ser det ut  Subjektene trodde de vurderte en «real student» som søkte jobb som lab manager

At du vil straffe kvinner når de søker STEM jobber istedenfor å ønske at alle ikke erfarte urettferdig diskriminering sier mye om din objektivitet 

Participants were asked to provide feedback on the materials of an undergraduate science student who stated their intention to go on to graduate school, and who had recently applied for a science laboratory manager position. Of importance, participants believed they were evaluating a real student who would subsequently receive the faculty participants’ ratings as feedback to help their career development (see SI Materials and Methods for more information, and Fig. S1 for the full text of the cover story). Thus, the faculty participants’ ratings were associated with definite consequences.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (5 timer siden):

Typiske bortforklaringer når verden ikke stemmer med egne preferanser…

Mine preferanser vet du ingenting om ser det ut som.

jjkoggan skrev (4 timer siden):

Du misforstår studien med vilje ser det ut  Subjektene trodde de vurderte en «real student» som søkte jobb som lab manager

Du er veldig blåøyd og naiv hvis du tror att slike studier ikke kan bli forfalsket, veldig lett også siden subjektene er valgt ut av de som utfører testen.

jjkoggan skrev (4 timer siden):

At du vil straffe kvinner når de søker STEM jobber istedenfor å ønske at alle ikke erfarte urettferdig diskriminering sier mye om din objektivitet 

Jeg vil ikke straffe kvinner for å søke STEM jobber, jeg vil straffe kvinner som bryter loven, og det er du som er ideologiskt begravd.

Drunkenvalley skrev (4 timer siden):

Det er jo berre reint komediskt å innbille seg at 50% av populasjonen også berre systematisk velge noko heilt anna enn den andre halvparten. Om ein ikkje ser ein logisk brist der er ein ikkje heilt med i verda.

Jeg bruker statistikk for å komme frem til denne konklusjonen, så hvis du kan bevise meg att kvinner blir tvunget til å ta psykologirelaterte fag så skal jeg revurdere posisjonen min. Selvfølgelig man kan så absolutt diskutere hva som er fri vilje og om den i det hele tatt eksisterer, men det er mer en filosofisk debatt. Jeg finner det derimot veldig bekymringsfult att i dagens sammfun finnes en ideologi som benekter både evulosjonær biologi og evolusjonær psykolgi. Skremmende mildt sagt.

Endret av DjSlayer
Lenke til kommentar
19 hours ago, DjSlayer said:

 

Du er veldig blåøyd og naiv hvis du tror att slike studier ikke kan bli forfalsket, veldig lett også siden subjektene er valgt ut av de som utfører testen.J

Jaså.. en konspirasjon teori må lages.   På slik måte kan en unngå virkelighet og saklig debatt.  Alt  kan benektes., det gjør det umulig å ha en saklig diskusjon når en side ikke akseptere faktaene som presenteres.   Det er umulig å bevise at studien ikke ble falsifisert, det er deg som har bevisbyrdet. Jeg viste deg 3 studier, 2 som indikerte bias imot kvinner og 1 som indikerte positiv bias mit kvinner Hvordan det være så hvis hele faget er gjennomkorrupte og alle jukser?

  Skal jeg gjør det samme med forskningen du refererer til?  Hvor mange evolusjonær biologer kvinner...?

 

Quote

eg vil ikke straffe kvinner for å søke STEM jobber, jeg vil straffe kvinner som bryter loven, og det er du som er ideologiskt begravd.

Du gir blaffen hvis kvinner som søker jobb i STEM erfarer diskriminering.

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...