Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

22 minutes ago, Morromann said:

Nei, livredd er jeg ikke. Ikke i det hele tatt. I motsetning til en rekke journalister og samfunnsdebattanter som mener at covid skal overstyre alt i samfunnet.

Økonomi er kompliserte greier og jeg kommer ikke til å legge ut noen lang redegjørelse for hva som er de langvarige konsekvensene av en sånn politikk. Det finnes tråder om det allerede.

Alla dina inlägg visar hur rädd du är.

 

22 minutes ago, Morromann said:

Så du linken til Nederland? Dette er tråden for coronaviruset i verden og der strammer de til igjen. Jeg er kun budbringeren.

Ja, såg den men fant inget om några dramatiska tilltak. 

Kanske lite överdrivelser och krisemaksimering fra dina sida?

Förstår ikke heller hvorfor du faktiskt tror att man ikke skulle införa noen form av tilltak når folk var vaksinerade. Har varit känt väldigt länge att vaksinerna kanske ikke fungerar tillräckligt bra for att stoppa smittespredningen. 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fredrik2 skrev (2 minutter siden):

 

Kanske lite överdrivelser och krisemaksimering fra dina sida?

 

Overdrivelser og krisemaksimering fra Nederlands regjering tenker jeg vi sier.

De tiltakene som har vært har faktisk forverret livssituasjonen for ganske mange mennesker i verden og det er veldig lett dersom man har det relativt greit og priviligert å sitte og håne og latterliggjøre den motgangen og avmakten mange andre har følt i denne lange tiden.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Just now, Morromann said:

Overdrivelser og krisemaksimering fra Nederlands regjering tenker jeg vi sier.

Seriöst? Munnbind påbud och hjemmekontor? Krisemaksimering?

Du skrev alltså "Er det noen som krisemaksimerer er det vel de som stenger ned samfunnet og innfører dramatiske begrensninger basert på smittetall? "

Stänger man ned samfundet och införer dramatiska begränsningar i nederland nu? Det var alltså det du påstod. I min värld gör det ikke det och det du gör är att överdriva och krisemaksimera.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (2 minutter siden):

Det var alltså det du påstod. I min värld gör det ikke det och det du gör är att överdriva och krisemaksimera.

Igjen har du en helt fullstendig og funamentalt annen forståelse av hva begrepet krisemaksimering innebærer. Hvis man ikke er i en krise kan man vel bare droppe å gjenninføre slike restriksjoner da?

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
31 minutes ago, Morromann said:

Igjen har du en helt fullstendig og funamentalt annen forståelse av hva begrepet krisemaksimering innebærer. Hvis man ikke er i en krise kan man vel bare droppe å gjenninføre slike restriksjoner da?

Krisemaksimering är när man överdriver risikoen i sin retorik. For eksempel når du om och om igen påstår att Norsk ekomomi kommer gå åt helvete hvis vi ikke sluter å bry oss om korona viruset nu.

Hvorfor ska enkla tilltak i Nederland vara baserad på hvis de er i en krise nu eller ikke? Allt er ikke så svart vitt som du hela tiden verkar tro.

 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Morromann said:

Kanskje man skal fokusere på hva folk skriver der og da fremfor å dra opp igjen historien om hva folk har skrevet tidligere gang på gang for å bruke det mot dem. Altså diskuter sak, ikke person.

Så nu får jag alltså ikke ens ta opp meningen i de många inläggen du har skrivet senaste dugnet? 

Du har skrivit väldigt många inlägg som tyder på hur rädd du är för nya tiltak och framtiden för samfundet på grund av korona viruset. 

(att du personligen slutade vara rädd for korona når du fick din vaksine har jag förstått men det får jag väl inte heller skriva).

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (1 time siden):

Krisemaksimering är när man överdriver risikoen i sin retorik. For eksempel når du om och om igen påstår att Norsk ekomomi kommer gå åt helvete hvis vi ikke sluter å bry oss om korona viruset nu.

 

 

Det er ikke det jeg har skrevet. Her drar du ting helt ut av proposjoner basert på ting. Men jeg liker veldig dårlig at man ikke konkret kan forholde seg til hva som diskuteres nå fremfor å kontinuerlig dra opp andre ting folk har skrevet for å diskredittere andre som debattanter.

Endret av Morromann
retter i krasse formuleringer
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (1 time siden):

d for korona når du fick din vaksine har jag förstått men det får jag väl inte heller skriva).

Der kom personangrepet igjen, hvor du istedenfor å diskutere saken heller vil så tvil om de du diskuterer med og deres motiver for meningene uten i det hele tatt å kjenne dem personlig, altså ren synsing.

 

Endret av Morromann
tar vekk krasse formuleringer
Lenke til kommentar
Just now, Morromann said:

Det er ikke det jeg har skrevet. Her drar du ting helt ut av proposjoner basert på ting. Men jeg liker veldig dårlig at man ikke konkret kan forholde seg til hva som diskuteres nå fremfor å kontinuerlig dra opp andre ting folk har skrevet for å diskredittere andre som debattanter.

Du har mer eller mindre skrivet det. 

Men kan ikke du förholda dig till vad som diskuteras? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (1 time siden):

Du har mer eller mindre skrivet det. 

Men kan ikke du förholda dig till vad som diskuteras? 

Det er du som starter å dra opp igjen ting fra flere måneder tilbake ku n for å undergrave min troverdighet og teorierom at det ligger personlige motiver uten i det hele tat tå kjenne meg og mitt liv. Du har holdt på med dette i månedsvis og jeg har ikke sett noen annen debattant som holder på slikt. Hvorfor er du egentlig så opptatt av meg og hva jeg har skrevet en gang for lenge siden? Skal det være utgangspunkt for diskusjon?

 

Jeg forholder meg til hva som diskuteres ja, jeg holder meg for god til å angripe andre debattanter for hva de skrev for lenge siden. 

Endret av Morromann
retter i krasse formuleringer
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Morromann said:

Der kpom jammen personangrepet igjen ser jeg. Jeg synes du skal velgid glad for at du åpenbart slipper unna med slike nedfdige og sjofle angrep gang på gang på gang. Så nedrektig debatteknikk at jeg ikke finner ord.

 

Suck, du ser alltså personangrepp i allt ... 

Du kan svara på följande som du har ignorerat hvis du vill ha en bra debatt.

46 minutes ago, fredrik2 said:

Seriöst? Munnbind påbud och hjemmekontor? Krisemaksimering?

Du skrev alltså "Er det noen som krisemaksimerer er det vel de som stenger ned samfunnet og innfører dramatiske begrensninger basert på smittetall? "

Stänger man ned samfundet och införer dramatiska begränsningar i nederland nu? Det var alltså det du påstod. I min värld gör det ikke det och det du gör är att överdriva och krisemaksimera.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (1 time siden):

Suck, du ser alltså personangrepp i allt ... 

 

 

Nei, ikke i alt. Kun at man drar opp ting andre skrev for snart et år siden som var en del av en helt annen del av diskusjonen for å mistenke personlige motvier for meningene.

Endret av Morromann
prøver å være så balansert og saklig som mulig.
Lenke til kommentar
1 minute ago, Morromann said:

Det er du som starter å dra opp igjen ting fra flere måneder tilbake ku n foir å åhpne og latterliggjøre meg som debattant. Du har holdt på med dette i månedsvis og jeg har ikke sett noen annen debattant som holder på slikt. Hvorfor er du egentlig så opptatt av meg og hva jeg har skrevet en gang for lenge siden? Skal det være utgangspunkt for diskusjon?

Allt jag har skrivit idag kan man läsa i dina senaste inlägg er också väldigt mycket som jag har skrivet och spurt dig om som du vägrar kommentera.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Just now, Morromann said:

Det var du som dro i gang min vaksinehistorie, noe du har gang på gang tidligere.

Förlåt att jag skrev att du slutade bry dig når du fick vaksinen och att det råkar vara så att du till och med skrev att du skulle sluta bry dig når du fick den. Den typen fakta ska självklart ikke få förekomma i en debatt. 

Alla som läser dina inlägg ser ju också fort att du vill ha absolut noll tiltak och att du ikke alls varken bryr dig om eller är rädd for korona.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 minute ago, Morromann said:

Jeg trekker meg fra dette ordskiftet. Det har lite for seg. Halvt pår, jeg husker ikke.

Man skulle ju tro att du hade en någorlunda koll på når du fick vaksinen. Var det för ett år sen når det ikke fanns vaksiner eller för ett halvår sen når det fanns vaksiner. Vansklig spörsmåll...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...