Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon

LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

721 stemmer

1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

• Ja.
      421
    • Nei.
      97
    • Like stor.
      65
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25

Anbefalte innlegg

Skrevet
LarZen skrev (2 minutter siden):

Det er over mitt kunnskaps nivå...men det jeg har lest er at den eksakte størrelsen er pga det gir maks ytelse på dem 12 SSD/IO kontroll kanalene. 

EDIT: Hva dem andre skrev! ?

HAHAHA

Videoannonse
Annonse
Skrevet
oxidized skrev (3 minutter siden):

12-kanals minne er bra for ytelsen (se Mark Cerny sin konferanse for mer info om dette)

NAND flash-brikker bruker nemlig 1024 steg:1KB=1024B

12 chips for 12 kanaler,64GB/brikke

64GB x 12 kanaler = 768 GB(i 1024 steg)

Fabrikanter liker riktignok å bruke 1000 for å beskrive lagringskapasitet:

768 x 1024³ = 824,633,720,832 = 825 x 1000³ = 825 GB

Helsiken, her var det mye nyttig info! ?

Skrevet
ITtraktor skrev (Akkurat nå):

Forstår jeg det slik at det blir mulig å sette inn en SSD eller HDD i tillegg til den lagringen som er?

Det bør det! 825 gb holder faen ikke med disse spillene som kommer i 2021/2022. Et spill tar sikkert 80-100 gb

Skrevet
New77Era skrev (1 minutt siden):

Det bør det! 825 gb holder faen ikke med disse spillene som kommer i 2021/2022. Et spill tar sikkert 80-100 gb

Den "digitale" versjonen burde kommet med en stor HDD i stedet for diskdrev. 

Skrevet (endret)
TheFatMan skrev (1 minutt siden):

SSDen er på 1T. Operativsystemet tar resten.

Høres ikke sånn ut i følge de andre her. Hvorfor skulle de plutselig begynne å oppgi lagringsplass på denne måten?

Endret av ITtraktor
Skrevet
ITtraktor skrev (4 minutter siden):

Forstår jeg det slik at det blir mulig å sette inn en SSD eller HDD i tillegg til den lagringen som er?

Plass til en SSD til. Og så vidt jeg fikk med meg kan du bruke ekstern HDD også, dog ikke med så høy hastighet som SSD gir

Skrevet
ITtraktor skrev (1 minutt siden):

Høres ikke sånn ut i følge de andre her. Hvorfor skulle de plutselig begynne å oppgi lagringsplass på denne måten?

Jeg mener de oppgir 825 GB available. Er usikker, men det er det inntrykket jeg sitter igjen med.

Skrevet
TheFatMan skrev (1 minutt siden):

Plass til en SSD til. Og så vidt jeg fikk med meg kan du bruke ekstern HDD også, dog ikke med så høy hastighet som SSD gir

I så fall kan man vel om ønskelig heller sette inn for eks en 4TB 2,5" HDD?

Skrevet (endret)
BVB09 skrev (2 minutter siden):

Man får ikke bestilt hos Elkjøp nå? 

https://www.elkjop.no/product/gaming/spillkonsoll/playstation-4-ps4-konsoll/220280/playstation-5-digital-edition;pgid=48TOUC_O.PRSRpPxfeeRpn5A0000LfPwU2mh

Egentlig en drøy pris for å spille FIFA i noen år. Kanskje 1-2 spill til, men det er mer uvisst. 

Ble tomt for digital etter 10 minutter og analog etter omtrent 40 minutter. 

Endret av ITtraktor
  • Liker 1
Skrevet
ITtraktor skrev (Akkurat nå):

I så fall kan man vel om ønskelig heller sette inn for eks en 4TB 2,5" HDD?

Mener at det ikke går en standard hdd internt, bare NVMe SSD

Skrevet
4 minutes ago, BVB09 said:

Egentlig en drøy pris for å spille FIFA i noen år. Kanskje 1-2 spill til, men det er mer uvisst. 

Det værste er at grafikken på ps5 ikke oppgraderes på fifa 21leste jeg på ea forumet. Blir ikke før 2022 det blir evnt blir ps5 grafikk

Skrevet
BenWhittaker skrev (3 minutter siden):

Noen som har noe tips til hvordan man kan få med seg når butikkene igjen åpner for forhåndsbestillinger?

Hos netonnet kan du melde deg på epostvarsling når det åpner opp igjen for bestilling. 

• Liker 1
Skrevet
Underkiller skrev (44 minutter siden):

Hvorfor vil dere ha digital egentlig?

Veldig fornuftig sagt! Da har jeg bestemt meg for å styre unna den som mangler heldigital UHD/BD-spiller. Tipper det blir billigere i det lange løp for de som har tenkt til å kjøpe mer enn 5-10 spill. I tillegg har jo den heldigitale UHD-spilleren merverdi som filmplattform i stedet for å være bundet og begrenset til Netflix og Disney for 4K UHD filmer. De to leverandørene er uaktuelle for meg uansett.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva tror dere kommer til å skje med markedet for "analoge" spill? Vil det bli mer konkurranse og relativt sett lavere priser i og med at kjøpersiden i praksis har blitt halvert og vel så det? 

Endret av ITtraktor
Skrevet
Underkiller skrev (4 minutter siden):

Det værste er at grafikken på ps5 ikke oppgraderes på fifa 21leste jeg på ea forumet. Blir ikke før 2022 det blir evnt blir ps5 grafikk

?

Håper på rask oppstart i det minste ?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...