Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon

LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

731 stemmer

1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

• Ja.
      426
    • Nei.
      99
    • Like stor.
      66
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      27

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sjalottløk skrev (7 timer siden):

Ser ut som GTA VI vil bli sluppet lokal tid midnatt for alle tidssoner. Det er ingen klar kilde for dette annet enn "Playstation Store data".

https://www.digitalfoundry.net/news/2026/09/gta-6s-worldwide-release-times-revealed-with-new-zealand-set-to-receive-access-19-hours-before-mexico-and-central-america

Merkelig. Så vidt jeg forstod så var nedtellingen i PS Store til et spesifikt tidspunkt som da tilsvarte 6 eller 7 på morgenen for oss.

Skrevet (endret)

Vil dere spille GTA VI så tidlig som mulig så lønner det vel seg å bestille det fysisk fra en norsk butikk som f.eks Elkjøp

De får sende det noen dager før sånn at det gjerne kommer fram før offisiell release.

Endret av vidor
Skrevet
vidor skrev (36 minutter siden):

Vil dere spille GTA VI så tidlig som mulig så lønner det vel seg å bestille det fysisk fra en norsk butikk som f.eks Elkjøp

De får sende det noen dager før sånn at det gjerne kommer fram før offisiell release.

Det har ingenting å si, du får bare en nedlastingskode fra PS Store så det er ingen forskjell sammenlignet med de som bestiller digitalt.

Skrevet
11 hours ago, leifeinar said:

Nedlsting av GTA6 må vel fordeles litt utover døgnet? PS store tåler vel neppe at 5mill skal laste ned 150gb++ ? 

Tja, jeg ville ikke satset på at dette går smooth med den enorme båndbredden dette kommer til å generere over noen døgn. Alt av tidligere erfaringer om sånt tilsier at de blir overveldet eller må lage køordninger som gjør at fysiske løsninger er å foretrekke over download, men håper for Sony og RockStar sin del at jeg tar feil. Uansett så håper jeg de har egne servere for å serve de som bare trenger 0-day updates.

Skrevet
leifeinar skrev (17 timer siden):

Nedlsting av GTA6 må vel fordeles litt utover døgnet? PS store tåler vel neppe at 5mill skal laste ned 150gb++ ? 

Du kan forhåndsnedlaste en uke i forveien, så det er ikke det som er casen.

Skrevet
16 hours ago, Nimrad said:

Du kan forhåndsnedlaste en uke i forveien, så det er ikke det som er casen.

Valve gjorde dette på en HalfLife 2 episode også, men der pushet de dårlige data så man måtte droppe de og pushe nye data.

Men tror nok Rockstar neppe snubler her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...