Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon

LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

721 stemmer

1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

• Ja.
      421
    • Nei.
      97
    • Like stor.
      65
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25

Anbefalte innlegg

Kjøpte Indiana Jones på fredag. Hadde runda det på mandag. Levde så absolutt opp til forventningene og spillet hedrer de klassiske filmene med atmosfære og innhold. Lyd, grafikk og setting generelt var veldig bra.

Håper på flere slike spill i fremtiden, og det må gjerne være Indiana Jones

• Liker 2
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt Playstation Plus Premium i alle år.  Har egentlig bare godtatt prisøkningen hver gang uten å tenke noe særlig over det. 

Nå ser jeg det i år igjen blir en kraftig prisøkning.

Hva tenker folk? Er det verdt prisen? Kjører dere Premium?

PlayStation Plus Essential
1 måned: Endres fra 85 til 105 kroner
3 måneder: Endres fra 240 til 290 kroner
12 måneder: Endres fra 680 til 840 kroner

PlayStation Plus Extra
1 måned: Endres fra 135 til 165 kroner
3 måneder: Endres fra 380 til 480 kroner
12 måneder: Endres fra 1210 til 1485 kroner

PlayStation Plus Premium
1 måned: Endres fra 165 til 200 kroner
3 måneder: Endres fra 460 til 590 kroner
12 måneder: Endres fra 1480 til 1790 kroner

1 hour ago, sir-alex said:

Jeg har hatt Playstation Plus Premium i alle år.  Har egentlig bare godtatt prisøkningen hver gang uten å tenke noe særlig over det. 

PlayStation Plus Extra

PlayStation Plus Premium

Vurderer å droppe det nå, etter MANGE år som kunde... men har en Portal som da blir ubrukelig... 

Auto Asmodeus skrev (10 timer siden):

Kjøpte Indiana Jones på fredag. Hadde runda det på mandag. Levde så absolutt opp til forventningene og spillet hedrer de klassiske filmene med atmosfære og innhold. Lyd, grafikk og setting generelt var veldig bra.

Håper på flere slike spill i fremtiden, og det må gjerne være Indiana Jones

Kult! Vurderer dette spillet.

Vil du sammenligne det med noen andre spill? Jeg elsker Uncharted serien, har du spilt det? Er dette noe lignende opplevelse? 

3 hours ago, sir-alex said:

Jeg elsker Uncharted serien, har du spilt det? Er dette noe lignende opplevelse? 

Uncharted-serien er sin egen greie. Det var vel også grunnen til at den var så populær, og da spesielt nr. 2 og 3 som alltid trekkes frem som de beste.

En har jo slike "games like" serier som prøver å tipse deg om lignende spill, men de fanger sjelden essensen av spillet du vil ha mer av, men kan tipse om ting nært nok som man ikke ville tenkt på ellers.

https://www.gamesradar.com/games-like-uncharted/

https://www.one37pm.com/gaming/games-like-uncharted

sir-alex skrev (13 timer siden):

Kult! Vurderer dette spillet.

Vil du sammenligne det med noen andre spill? Jeg elsker Uncharted serien, har du spilt det? Er dette noe lignende opplevelse? 

Kan sammenlignes litt med Uncharted, men dette er mye mer snikeorientert og opptatt av oppdagelser. Indy er ingen gung-ho skyteglad fyr, så ting legger mer til rette for kløktighet, slåssing og bruk av pisk. Er mye mer slow paced. Ta de mest saktegående opplevelsene i Uncharted der man tråkker litt rundt for å finne løsninger, sett det i førsteperson og ca der har du Indiana Jones spillet.

Har egentlig ikke opplevd et liknende spill, men jeg synes atmosfære og hvordan alt er satt opp passet veldig bra. Får skikkelig Indiana Jones følelse. Men som sagt et godt stykke unna actionspill som Tomb Raider og Uncharted. Er mer en hyllest til Raiders of The Lost Ark.

• Liker 1
Auto Asmodeus skrev (På 24.4.2025 den 14.08):

Er eneste grunnen for meg: online spilling. Er en del spill jeg tar online så for meg er det en del av opplevelsen.

Helt ok for meg at de øker det med 13,- i måneden med andre ord.

Hadde det vært et marked for et abonnement som kun ga deg muligheten for online spilling (Playstation Plus Online)?

Stimann skrev (6 timer siden):

Hadde det vært et marked for et abonnement som kun ga deg muligheten for online spilling (Playstation Plus Online)?

Synes det fortsatt er en grei deal på Essential, jeg. Å reagere på 13,- prisøkning i en tid der absolutt alt blir dyrere ser jeg ikke grunn til. Jeg er så gammel at jeg reagerer mer på at et godt brød koster 50,-

Jeg måtte bare for min egen del sjekke hva jeg i tillegg til online faktisk har fått ut av betale til nå 54,- i mnd:

Det siste året har jeg gledet meg over disse spillene:
Robocop
Dragon Age: The Veilguard
Sonic Colors: Ultimate
Teenage Mutant Ninja Turtles: The Cowabunga Collection
Payday 3
Need For Speed Hot Pursuit Remastered
It Takes Two
Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged
WWE 2K24
Little Nightmares 2
LEGO Star Wars: The Skywalker Saga
Borderlands 3
EA Sports FC 24
Minecraft Legends

Kunne klart meg uten disse spillene og bare betalt for å spille online, men siden prisen er så lav pr måned takker jeg gladelig ja til å spille spill jeg ellers ikke hadde spilt. At prisen nå øker med 13,- ser jeg på som en liten pølse i slaktetida.

• Liker 2
sir-alex skrev (På 24.4.2025 den 9.02):

PlayStation Plus Extra

PlayStation Plus Premium

Holder meg til PS Extra, da jeg ikke trenger gamle spill, har det for de spillene du får i mnd og game catalouge. Har ikke merket noe til prisøkningene da jeg har plus for langt inn i fremtiden allerede >.<

GnilreG skrev (8 timer siden):

Holder meg til PS Extra, da jeg ikke trenger gamle spill, har det for de spillene du får i mnd og game catalouge. Har ikke merket noe til prisøkningene da jeg har plus for langt inn i fremtiden allerede >.<

Angrer litt på at jeg ikke hamstret abo da det var på salg så var jeg ferdig med det. Men pytt pytt.

• Liker 1
On 3/20/2025 at 5:56 PM, vidor said:

Det går rykter om at de som sitter på Days Gone på PS4 kan shoppe Broken Road DLC når remaster slippes på PS5 den 25. April. Litt info om DLC på Steam. Ikke kommet omtale på PSN om DLC så langt.

https://store.steampowered.com/app/3238470/Days_Gone__Broken_Road_DLC/

Det er null ekstra story-innhold i DLC, bare litt ekstra mekking på funksjonalitet. Har en PS4-versjonen på plate kan en få PS5-remaster for $10. Føler de hinter til litt mer story i navnet på DLC dog.

Regner med at siden primus motor har forlatt Bend så valgte de å skrinlegge mer story. Egentlig var dette planlagt som en trilogi der zombiene skulle utvikle seg over tid og formere seg(!).

Bra at spillet får en ny mulighet på PS5 og PC, for det har blitt temmelig helstøpt over tid med sin custom UE4-motor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...