Gå til innhold

Faktasjekk: Det er ikke flertall mot vindmøller i Norge


Anbefalte innlegg

joakimb skrev (56 minutter siden):

Alt du skriver her er svada all den tid jeg ikke har sagt noe som helst om mitt syn på vindkraft. Jeg er nemlig langt mer positivt til vindkraft (og vannkraft) enn hva befolkningen for øvrig er, men i motsetning til deg lar jeg ikke mine egne preferanser påvirke hvordan jeg forstår fakta.

Du mener det jeg sier er svada fordi du er mer positiv til vindkraft enn jeg tror du er, samtidig antar du at jeg er for vindkraft. Personlig er jeg nøytral til vindkraft, det er helt klart gode argumenter for og i mot. Det er du som påstår at undersøkelsen viser at folk er i mot vindkraft. Du påstår at det er umulig å finne områder som vil være akseptable for de som svarer at de er for vindkraft med noen forbehold. Du antar en hel haug med ting du ikke har noe grunnlag for å anta. Jeg tror kanskje du ikke forstår fakta i det hele tatt. Fakta er at man ikke kan trekke en så sterk konklusjon fra den undersøkelsen som du gjør. Du vet rett og slett ikke nok om de som svarer ja med forbehold. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flin skrev (7 minutter siden):

Du mener det jeg sier er svada fordi du er mer positiv til vindkraft enn jeg tror du er, samtidig antar du at jeg er for vindkraft. Personlig er jeg nøytral til vindkraft, det er helt klart gode argumenter for og i mot. Det er du som påstår at undersøkelsen viser at folk er i mot vindkraft. Du påstår at det er umulig å finne områder som vil være akseptable for de som svarer at de er for vindkraft med noen forbehold. Du antar en hel haug med ting du ikke har noe grunnlag for å anta. Jeg tror kanskje du ikke forstår fakta i det hele tatt. Fakta er at man ikke kan trekke en så sterk konklusjon fra den undersøkelsen som du gjør. Du vet rett og slett ikke nok om de som svarer ja med forbehold. 

Jeg bruker ikke din holdning til vindkraft som argument, det er det du som gjør.

Undersøkelsen er ledende, og "ja med noen forbehold" er i praksis det samme som nei. Du kan mene det er feil, men du kan ikke vise til et eneste eksempel der forbeholdet ikke kan sies å gjelde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...