Gå til innhold

Hva er egentlig rasisme ?


Anbefalte innlegg

3 hours ago, debattklovn said:

Man kan ikke se på et navn og se hvilken hudfarge personen har. Så det er i såfall ikke diskriminering basert på hudfarge. Har det noe med at man liker bedre navn man er kjent med? Eller at man legger folk med vanskelig å uttale-navn nederst i bunken så lenge man har kandidater med like god kompetanse? 

...Rasisme går på etniske grupper, ikkje hudfarge. I tillegg er namn ofte assosiert med visse etniske grupper, som igjen ofte er knytta til evt hudfarge om me strengt følger logikken din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, depaderp said:

nesten alt du sier er en motsigesle av hva du sier tildligere. Først sier du minioriteter/majoriteter har ikke noe med rasime å gjøre. nå sier du det er en "pen" måte å si de ikke ønsker hvite normenn. Hvorfor kan det ikke bare være at man ønsker å hjelpe dem som er minioritet og muligens opplever at sammfunnet er litt hardere å navigere en hva det er for en del av majoriteten.

Nei jeg motsier ikke meg selv, er bare du som ikke skjønner hva jeg mener. Forklarte det lengre opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
31 minutes ago, Drunkenvalley said:

...Rasisme går på etniske grupper, ikkje hudfarge. I tillegg er namn ofte assosiert med visse etniske grupper, som igjen ofte er knytta til evt hudfarge om me strengt følger logikken din.

Når jobbsøkeren brukte et typisk hvit navn men refererte til sin afroamerikansk business klubben så fikk de færre intervjuer enn hvite navn med tilhørighet til en lignende business klubben

Lenke til kommentar
2 hours ago, DjSlayer said:

Denne idiotiske studien igjen? Har vi ikke hatt en diskusjon rundt hvorfor denne studien er søppel før?

Hvite navn + afroamerikansk business klubbe får mindre jobb intervjuer enn hvite navn + business klubbe

 

Det vil si- det er ikke «rare navn» som bare teller, det er faktumet at de er afroamerikanere eller asiatere.  Ditt rare navn teorien holder ikke vann 

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (19 timer siden):

Så man motvirker diskriminering ved å diskriminere? Høres ut som å pisse i buksa for å holde seg varm.

Forøvrig lever vi ikke i samfunn som har omfattende diskriminering. Den er minimal om noe.

  

Det beste et samfunn kan gjøre er å strebe for like muligheter.

Venstresiden tror at å jobbe for likt utfall er veien å gå, men det fører bare til elendighet.

Nei, man gir menneskene som andre har pisset på nye bukser, fra fellesskapets bukselager -- og så klager dere rasister på at minoritetene får bukser som ikke-minoriteter kunne gått med.

Men dette er håpløst; Du og dine meningsfeller lever i en totalt annen virkelighet -- alt-right verden, og det er umulig å utdanne dere om hva som foregår i denne virkelige verden.

...

Jeg har gitt mange etterprøvbare sosiale undersøkelser som viser omfattende diskriminering -- fra skole til arbeidsliv, til det sosiale liv i samfunnet, i lignende tråder som du må ha lest over de siste par årene.
Diskrimineringen er bred og omfattende.

Vanskeligere å få seg jobb.
Får dårligere karakterer med samme innsats og samme prøveresultater.
Får anbefalinger om "yrkesskole" selv om de er flinkere enn elever som anbefales universitet.
Får dårligere oppfølging fra lærere -- inkludert lærere som ikke er rasister -- som undervurderer deres evner.
Blir ansett som mer aggressive, med samme oppførsel eller bedre oppførsel enn andre.
Blir i større grad utsatt for strengere sanksjoner ved regelbrudd -- og blir oftere antatt skyldig i regelbrudd, og blir oftere antatt å være den skyldige part ved regelbrudd med flere parter.
Blir bare funnet attraktiv av ikke minoriteter 10% så ofte som ikke minoriteten finner tilsvarende ikke-minoriteter attraktive.
Har betydelig mye større odds for negativ sosial mobilitet -- minoritetsfamilier i høyere klasser blir ikke holdt oppe av samfunnets høyere klasser slik ikke-minoriteter blir.

...

Og svarene er bare varianter av "no u" og gish galopp, eller henvisning til rasistiske bestillingsstudier utført av konservative ikke-vitenskapsfolk.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (3 timer siden):

Opplys meg, for eg kan ikkje hugsa å sett denne diskusjonen du sikte til.

Den tråden er stengt, jeg tror tråden het sinnsyke libs ting, eller noe lignende i oppslagstavlen (eller i noen av de andre trådene denne idiotiske undersøkelsen har blitt tatt opp

 

jjkoggan skrev (1 time siden):

Hvite navn + afroamerikansk business klubbe får mindre jobb intervjuer enn hvite navn + business klubbe

 

Det vil si- det er ikke «rare navn» som bare teller, det er faktumet at de er afroamerikanere eller asiatere.  Ditt rare navn teorien holder ikke vann 

Du har to SJW professorer som ønsker å bevise noe, og spesielt legitimisere sin forskning, det finnes en gjenomgang av denne undersøkelsen på youtube og hvorfor den er idiotisk. (ps den tar ikke høyde for kjønn heller)

jjkoggan skrev (1 time siden):

Han er en hvit mann.  Han har privilegier ikke hvite menn har. 

Virkelig idiotisk kommentar, idiotisk på en målestokk fra 1-10 så er denne 100.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 minutes ago, DjSlayer said:

Den tråden er stengt, jeg tror tråden het sinnsyke libs ting, eller noe lignende i oppslagstavlen (eller i noen av de andre trådene denne idiotiske undersøkelsen har blitt tatt opp

 

Du har to SJW professorer som ønsker å bevise noe, og spesielt legitimisere sin forskning, det finnes en gjenomgang av denne undersøkelsen på youtube og hvorfor den er idiotisk. (ps den tar ikke høyde for kjønn heller)

Virkelig idiotisk kommentar, idiotisk på en målestokk fra 1-10 så er denne 100.

Motargument ditt er.....at det finnes motargumenter?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...