Gå til innhold

Noen butikker som tilbyr skjerm kalibrering?


Crayonz

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt pc-skjerm fra komplett, og ønsker ikke å bruke 1-2k ekstra på kalibreringsutstyr kun for én gangs bruk.

noen som vet om noen butikker typ Elkjøp, Power eller noen andre tilbyr å kalibrere skjermer for deg mot betaling hvis man tar med skjermen til butikken? 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Crayonz skrev (9 timer siden):

Jeg har bestilt pc-skjerm fra komplett, og ønsker ikke å bruke 1-2k ekstra på kalibreringsutstyr kun for én gangs bruk.

noen som vet om noen butikker typ Elkjøp, Power eller noen andre tilbyr å kalibrere skjermer for deg mot betaling hvis man tar med skjermen til butikken? 

 

Elkjøp tilbyr calibrering, de tar 799 for calibrering av skjermer/TV under 43 tommer.

nVidia har også en egen kalibrerings software i kontrollpanel. Ikke optimalt, men en grei utvei om man ikke ønsker å bla opp penger for kalibrering. 

Lenke til kommentar

Har brukt elkjøp kalibrering på tv, bortkastede kroner med svær dårlig bilde,(kjenner flere med tilsvarende erfaringer) standard innstillinger fungerte mye bedre.

På nett ligger det  kalibrerings anbefalinger til det meste, www.google.com

Eller så kan www.tftcentral.co.uk være et godt utgangs punkt om de har testet aktuell skjerm.

Skulle jeg ha hatt hjelp til kalibrering ville jeg ringt et firma som kunne komme hjem til meg og kalibrert tilpasset aktuelt miljø. Dette er Ikke mye dyrere enn Elkjøp.

Hvilken skjerm er det snakk om? Og hva er hoved bruksområde for skjermen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da tror jeg nok at jeg skipper Elkjøp for denne gang og at egenkalibrering med software får duge frem til jeg får noe eget senere.

baggiebridges skrev (16 timer siden):

Har brukt elkjøp kalibrering på tv, bortkastede kroner med svær dårlig bilde,(kjenner flere med tilsvarende erfaringer) standard innstillinger fungerte mye bedre.

På nett ligger det  kalibrerings anbefalinger til det meste, www.google.com

Eller så kan www.tftcentral.co.uk være et godt utgangs punkt om de har testet aktuell skjerm.

Skulle jeg ha hatt hjelp til kalibrering ville jeg ringt et firma som kunne komme hjem til meg og kalibrert tilpasset aktuelt miljø. Dette er Ikke mye dyrere enn Elkjøp.

Hvilken skjerm er det snakk om? Og hva er hoved bruksområde for skjermen?

Det er en Samsung cj791 ultrawide som skal brukes til programmering av software + film/spill.

Jeg hadde nok klart meg helt fint uten kalibrering, spesielt siden jeg går ifra en gammel 17". Men jeg liker å presse mest mulig ut av produktene jeg kjøper, og jeg fascineres av bildekvalitet generelt.

 

Lenke til kommentar

Med mindre man driver med bilderedigering eller grafisk design hvor det er helt essensielt at fargene på skjermen er nøyaktig like virkeligheten ser jeg ikke poenget med å bruke masse ressurser på det? Som det også nevnes her: det må gjøres i det lyset skjermen skal brukes i (så å sende den et sted for å få den kalibrert er meningsløst), og minst en gang i måneden med mindre man sitter på et lystett rom som ikke mottar noe ambient lys fra solen i det hele tatt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...