Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Månedslønn


Joakim261091

Anbefalte innlegg

Hei jeg jobber innen for restaurantbransjen, jeg bare lurte på om det var noen spesielle regler på månedslønn. Fordi på kontrakten min står det feks 35.000kr i mnd og 100% stilling. Jeg spurte om mnd lønn pga av jeg fikk barn så jeg ville vite at jeg fikk en fast betaling i mnd pga av i denne bransjen så kan det hende noen mnd er mer stille den andre. Men problemet mitt er at jeg fortsatt blir betalt i timer når jeg ikke har 154 timer men når jeg jobber feks 180 timer får jeg ikke noe ekstra betaling for dette.  Så feks i des da har de satt ned dagene mine til 6 timer isteden for 8.30 timer å likevel får jeg kun betalt for de timene jeg har jobbet og at vi stenger for 2 uker ( skal vell ha betalt for  dette ?) lurte på åssen reglene var for dette. Siden det har vært stille her jeg jobber, så har jeg fått utrolig lite timer men får ikke mnd  lønnen som står i kontrakten min. Noen som veit åssen regler det er på dette ? Takk for svar 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det har jeg men står feks 35.000 utbetalt også står det 35 timer i uken , men  feks des mnd når de velger stenge for 2 uker og gi meg 6 timers dager isteden for  8 timer, da har de vell ikke lov å å fjerne 2 timer fra lønnen værdag og 2 uker for juleferie siden de har bestemt dette. Det står også i kontrakten 100% stilling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...