Gå til innhold

Karriere/utdanning veiledning? Noen erfaring?


comadore

Anbefalte innlegg

Hei

Stått i en vanskelig situasjon i flere år nå. Har en bachelor i økonomi og får rett og slett ikke jobb innenfor dette. Har søkt 200-250 jobber etterhvert, nærmeste jeg kommer er telefon/kundeservice.

Vurderer sterkt å ta annen utdanning(har kun C i snitt, så kan ikke ta siviløkonom utdanning). Utfordringen er at jeg har samboer og leilighet(lån)!

Noen som har erfaring rundt dette med karriere/veiledning og har noen anbefalninger? Jeg er rett og slett "stuck" i min jobb uten noen form for opprykk/lønn og jobber heller ikke med noe jeg kan holde på med resten av livet...

 

Til info: Er 28år gammel, så å "bare ta en ny utdanning" er ikke så enkelt heller grunnet økonomi, tid osv.

Endret av comadore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://utdanning.no/tema/hjelp_og_veiledning/karrieresentre

Ellers; Fortsett å spør bedrifter du kan ha kompetanse til å jobbe i om intervjuer. Hvis det ikke går, spør om det kan være muligheter i fremtiden, om det er ok om du kan ringe igjen om et halvt år. Før lister over hvem du har ringt osv. Jobbsøk er en konstant jobb. Også når man har jobb. Å kartlegge markedet og konstant vite hvor man har åpninger og ikke.

Lenke til kommentar
Taurean skrev (19 timer siden):

https://utdanning.no/tema/hjelp_og_veiledning/karrieresentre

Ellers; Fortsett å spør bedrifter du kan ha kompetanse til å jobbe i om intervjuer. Hvis det ikke går, spør om det kan være muligheter i fremtiden, om det er ok om du kan ringe igjen om et halvt år. Før lister over hvem du har ringt osv. Jobbsøk er en konstant jobb. Også når man har jobb. Å kartlegge markedet og konstant vite hvor man har åpninger og ikke.

Hei Taurean! Jeg har vært litt i kontakt med karrieresenteret her i Hordaland/Bergen, men ikke vært på møte med dem(vanskelig for meg grunnet er i 100% jobb).

Jeg vet veldig godt at jobbsøk er en konstant jobb, og har søkt jevnt og i 2-3år i grunn. Problemet er at det hjelper ikke å lage profiler overalt og søke på alle stillinger når man alikevel får avslag. Får aldri erfaring og kompetanse til å bygge en karriere desverre.

 

Spørsmålet er nok heller om et karrieresenter faktisk kan hjelpe, eller om de bare vil si "fortsett å søk"...

Endret av comadore
Lenke til kommentar

Jeg har vært i kontakt med karriereveiledning for mange år siden og mitt inntrykk er at det kan være nyttig. Nå var ikke min situasjon helt lik din, men det opplevdes seriøst og saksbehandler fant utdanninger osv som bygget på min erfaring.

Nå endte jeg ikke med å gå videre med det, men tok ett år på fagskole som nettstudent i fjor og nå har jeg ny jobb med noe jeg trives med.

Utdanningen jeg tok var mer eller mindre den samme som karriereveileder anbefalte for 10+ år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...