Gå til innhold

Hvorfor ikke redusere fartsgrensen til halvparten over hele landet?


Anbefalte innlegg

6 hours ago, Tåkefyrste said:

Hva som får deg til å tro at jeg lever i luksus? Å ha et godt liv er ikke luksus. Eller skal vi alle ha det like jævlig?

Du er en av dem som foreslår masse ting som jeg vedder på du ikke vill gått med på selv engang, men alle andre kan godt gjøre det.

Noen må være voksen og ta ansvar. Jeg er for et grønt og trygt Norge. Hva er gale med det?

Og jo, det er luksus å kunne kjøre rundt bare fordi man ikke gidder å gå i regnet. De fleste i verden er langt fattigere enn en typisk nordmann. Du lever i et veldig lite land, hvor alle har det jævla godt, hvis du ikke var klar over det. Vi har et ansvar for resten av verden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7 hours ago, coffeee said:

Du ser ikke at det er andre hensyn som gjør seg gjeldende enn å forhindre død? Hvorfor er da bil eller mc lovlig i det hele tatt?

Nei, jeg ser ikke at det er greit at bare fordi noen er lat og vil ha luksus, så skal andre måtte dø. Egentlig tror jeg du har rett. Hvorfor ikke forby bil og mc helt? Du har et godt poeng der.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, storpolitikeren said:

Og jo, det er luksus å kunne kjøre rundt bare fordi man ikke gidder å gå i regnet. 

 

Javel, så om jeg kjører 40min til jobb hver dag så er det luksus. Jeg burde heller gå 4 timer hver vei?

8 minutes ago, storpolitikeren said:

Vi har et ansvar for resten av verden

Nei det har vi slettes ikke. Vi har ikke noe mer ansvar for resten av verden enn hva du har for hva naboen spiser til middag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Tåkefyrste said:

Javel, så om jeg kjører 40min til jobb hver dag så er det luksus. Jeg burde heller gå 4 timer hver vei?

Nei det har vi slettes ikke. Vi har ikke noe mer ansvar for resten av verden enn hva du har for hva naboen spiser til middag.

Hvis du vil være grønn, så ja. Du bor der du bor fordi du sikkert har en hel drøss med luksus i din bolig, sikkert greit med plass, og diverse andre ting du ikke hadde fått i en liten leilighet. Det går an å flytte nærmere jobben, bo sammen med en annen familie, dele litt på plassen.

I gamle dager klarte folk seg med mindre. Det er bare nå i moderne tider at folk skal ha flere bad, ha rikelig med plass, flere biler, tid til hva de måtte ha lyst til. Kunne gjøre hva de vil, hele tiden. Dra på flere ferier i året. Alt dette er luksus. Folk tok ikke selvmord i gamle dager bare fordi de ikke hadde to biler og ikke kunne dra på to sydenturer i året.

Lenke til kommentar
10 hours ago, Comma Chameleon said:

Skjønner ikke hvorfor folk gidder å diskutere mot åpenbar trolling

Hvorfor tror du jeg "troller"?

Bare fordi noen er villig til å si sannheten, at vi bør introdusere ekstreme tiltak for å få bukt med global oppvarming, så er det automatisk trolling? Eller er det fordi jeg ikke har lov å samtidig være for å bevare jorden og samtidig ha en tråd om at selvforsvar bør være lov?

Jeg vet ikke, men kanskje ordet fordomsfull er passende her?

Lenke til kommentar
10 hours ago, Flodec said:

Nye biler er mer trafikksikre enn gamle biler.  Så det er bedre å fjerne avgiftene på nye biler. 

Dette vil hjelpe noe, men det hjelper ikke mot myke trafikkanter. Du ser vel det, at en mer moderne og sikker bil hjelper lite mot å kjøre på folk? Kanskje i fremtiden når biler med autopilot er bedre, men inntil det...

Lenke til kommentar
16 minutes ago, storpolitikeren said:

Dette vil hjelpe noe, men det hjelper ikke mot myke trafikkanter. Du ser vel det, at en mer moderne og sikker bil hjelper lite mot å kjøre på folk? Kanskje i fremtiden når biler med autopilot er bedre, men inntil det...

En mer moderne og sikker bil hjelper veldig mot å kjøre på folk. Biler med "Autopilot" er allerede veldig flinke til å unngå påkjørsler.
Man hører kansje ikke så mye om det, da "ulykker" som går bra ikke er noe folk prater om.

 

Tillogmed Ender får beholde livet takket være moderne teknologi.

 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Complexity said:

En mer moderne og sikker bil hjelper veldig mot å kjøre på folk. Biler med "Autopilot" er allerede veldig flinke til å unngå påkjørsler.
Man hører kansje ikke så mye om det, da "ulykker" som går bra ikke er noe folk prater om.

 

Tillogmed Ender får beholde livet takket være moderne teknologi.

 

Ok, bra poeng. Men hva med å redusere fartsgrensen til halvparten i tillegg. Da blir det jo enda tryggere?

Lenke til kommentar
storpolitikeren skrev (4 timer siden):

Hvorfor tror du jeg "troller"?

Det er åpenbart. Når du sitter og svarer i denne tråden så er det som et barn som prøver å lyge til foreldrene og barnet tror at de lurer foreldrene mens foreldrene egentlig bare ler og har gjennomskuet de fra første sekund. Det er 100% åpenbart at du egentlig ikke er for det du foreslår i tråden her fordi det er dratt så langt at det kan sees på som (veldig dårlig) satire.

Du ønsker nok egentlig høyere fartsgrenser og mindre miljøfokus og avgifter og irriterer deg daglig over dette. Vil du få folk til å bli i mot de som lager strengere regler/mijøfokus så hjelper ikke disse trådene (for du har jo flere trolle-tråder selvfølgelig) fordi du overdriver såpass mye at det blir som en (dårlig) parodi. 

Jeg blir ikke overrasket om kontoen din bare er en av flere, fordi måten du holder på minner om en del andre luringer som diskuterer på samme måte her på forumet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Comma Chameleon said:

Det er åpenbart. Når du sitter og svarer i denne tråden så er det som et barn som prøver å lyge til foreldrene og barnet tror at de lurer foreldrene mens foreldrene egentlig bare ler og har gjennomskuet de fra første sekund. Det er 100% åpenbart at du egentlig ikke er for det du foreslår i tråden her fordi det er dratt så langt at det kan sees på som (veldig dårlig) satire.

Du ønsker nok egentlig høyere fartsgrenser og mindre miljøfokus og avgifter og irriterer deg daglig over dette. Vil du få folk til å bli i mot de som lager strengere regler/mijøfokus så hjelper ikke disse trådene (for du har jo flere trolle-tråder selvfølgelig) fordi du overdriver såpass mye at det blir som en (dårlig) parodi. 

Jeg blir ikke overrasket om kontoen din bare er en av flere, fordi måten du holder på minner om en del andre luringer som diskuterer på samme måte her på forumet. 

Du får tro hva du vil. Jeg skriver ingenting som ikke gir perfekt mening. Mens det du sier, å skape mistanke om dette, undergraver fullstendig alle som bare ønsker å hjelpe og skape et bedre miljø for oss alle.

Lenke til kommentar
storpolitikeren skrev (1 minutt siden):

Du får tro hva du vil. Jeg skriver ingenting som ikke gir perfekt mening. Mens det du sier, å skape mistanke om dette, undergraver fullstendig alle som bare ønsker å hjelpe og skape et bedre miljø for oss alle.

Det er ikke å tro når bevisene er så klare. Forslagene dine er for ekstreme at absolutt alle forstår hvorfor det er idiotisk. Det er ikke realistisk eller ønskelig i det hele tatt. Helt feil måte å gå fram. Det vet du også, det er akkurat derfor du legger det fram slik. Du prøver å overdrive så hardt mot venstre og miljø at du håper flere skal kontre dette og gå mot høyre. Du tør heller ikke å gå i en realistisk retning for miljø, fordi da risikerer du at folk kun er enige og det gir ikke ønsket effekt.

Men det fungerer ikke slikt. Folk gjennomskuer med en gang disse teite påfunnene dine. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
54 minutes ago, Comma Chameleon said:

Det er ikke å tro når bevisene er så klare. Forslagene dine er for ekstreme at absolutt alle forstår hvorfor det er idiotisk. Det er ikke realistisk eller ønskelig i det hele tatt. Helt feil måte å gå fram. Det vet du også, det er akkurat derfor du legger det fram slik. Du prøver å overdrive så hardt mot venstre og miljø at du håper flere skal kontre dette og gå mot høyre. Du tør heller ikke å gå i en realistisk retning for miljø, fordi da risikerer du at folk kun er enige og det gir ikke ønsket effekt.

Men det fungerer ikke slikt. Folk gjennomskuer med en gang disse teite påfunnene dine. 

Er det derfor jeg har 185 likes og folk faktisk diskuterer med meg, fordi alle "gjennomskuer" dette?

Norge har allerede lave fartsgrenser, og bra er det. Jeg mener helt ærlig at de kan like gjerne kuttes i to. Siden jeg ikke lenger har bil selv så er det kanskje litt egoistisk av meg, men jeg mener det nå likevel og må få lov å mene det uten at du kaller meg troll.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
On 11/27/2019 at 12:21 PM, storpolitikeren said:

Hvorfor tror du jeg "troller"?

Bare fordi noen er villig til å si sannheten, at vi bør introdusere ekstreme tiltak for å få bukt med global oppvarming, så er det automatisk trolling? Eller er det fordi jeg ikke har lov å samtidig være for å bevare jorden og samtidig ha en tråd om at selvforsvar bør være lov?

Jeg vet ikke, men kanskje ordet fordomsfull er passende her?

Sannhet og Ekstreme tiltak, sier du?

Hvorfor sa du ikke det tidligere?! Hovedproblemet er jo overbefolkning, så hvorfor ikke kvitte oss med 80-90% av jordens befolkning?

snipp snapp snute, så var problemet ute.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er de som kjører uforsvarlig som omkommer eller dreper personer i trafikken, og de vil gjøre dette uansett fartsgrense

Ved å halvere farten, så vil alle priser på varer dobles, da det tar 3 ganger så lang tid å frakte de

Mange vil bruke over 2 timer til jobb, og vil være sykmeldt etter en uke, til slutt stopper hele Norge

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...