Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3t93k9

Det kan hende jeg spør i feil tråd, men vet noen om "Popeye the Sailor Meets Sindbad the Sailor" finnes med dansk eller norsk tale?

(Vet at mormor hadde den på HVS, men jeg er usikker på om den var på dansk eller engelsk. Om den fantes på dansk/norsk, ønsker jeg tittel på den)

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Det kan hende jeg spør i feil tråd, men vet noen om "Popeye the Sailor Meets Sindbad the Sailor" finnes med dansk eller norsk tale?

(Vet at mormor hadde den på HVS, men jeg er usikker på om den var på dansk eller engelsk. Om den fantes på dansk/norsk, ønsker jeg tittel på den)

http://www.haushoej.dk/product.asp?product=28724 Her er en nettside hvor de selger skippern på dansk men det har bare en skipper dvd, er ikke sikker på om den episoden er i den dvden

Lenke til kommentar

En by uti ødemarken virker helt forlatt. En forbipasserende på motorsykkel og senere noen andre blir stoppet av politiet. Som viser seg å være en slags zombier. Scener fra filmen er en butikk som er forlatt og stappfull av slanger, et gammelt teater, en gammel gruve.

Åpningsscenen: Motorsykkelfyren stopper i ørkenen for å pisse. Så kommer politiet: You're arrested for urinating in public. Fyren ser seg rundt, stein, sand, tørre busker i mils omkrets, og sier: "I didn't see any public".

 

En dame og en familie tror jeg også ble arrestert og ført til politistasjonen.

 

Andre komponenter jeg husker:

En hvit toyota/ford pickup.

Noe forlatte forskningsgreier (et bygg i byen, altså).

En takvifte på bakrommet av politistasjonen spiller en avgjørende rolle i en fight med betjentene.

Filmen er sikkert 10 år gammel eller mer, men ikke eldgammel.

 

Ok, fant den etter INTENS leting: http://www.imdb.com/title/tt0129871/

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Når jeg var ung kom jeg over en film på TV om et bankran som jeg aldri fikk sett ferdig. Jeg syntes en var veldig kul og håper det er en god film, men alt som hadde med banditter og tyver var spennende når man var barn.

 

Av det lille jeg husker var hovedpersonen ansatt på denne banken (kan også ha vært en butikk), og hans venner som skulle rane stedet, fikk overtalt ham til å samarbeide med de fra innsiden. Jeg er ganske sikker på at hans oppgave var å distrahere vakten like før kameratene stormet inn. Hele filmen foregikk i real-time, og strekker seg ut til en lang gisselsituasjon.

De var maskerte, men da en av de trekker opp sin maske for å spy, klarer en av gislene å gjenkjenne han, og derved er deres identitet avslørt.

Endret av Laughing Madcap
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, noen som vet hvilken film dette er, alt jeg husker er:

Er en komedie, sikkert en typisk amerikansk komedie.

Tror handlingen var bygget rundt et bryllup. Husker spesielt en scene hvor broren til hun som skal gifte seg har på seg uniform og bjeffer på brudgommen.

Haha, lite å gå utifra her men om noen kunne si meg hvilken film dette er; hadde vært koonge!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hei, noen som vet hvilken film dette er, alt jeg husker er:

Er en komedie, sikkert en typisk amerikansk komedie.

Tror handlingen var bygget rundt et bryllup. Husker spesielt en scene hvor broren til hun som skal gifte seg har på seg uniform og bjeffer på brudgommen.

Haha, lite å gå utifra her men om noen kunne si meg hvilken film dette er; hadde vært koonge!

3 bryllup og en gravferd?

Lenke til kommentar

Når jeg var ung kom jeg over en film på TV om et bankran som jeg aldri fikk sett ferdig. Jeg syntes en var veldig kul og håper det er en god film, men alt som hadde med banditter og tyver var spennende når man var barn.

 

Av det lille jeg husker var hovedpersonen ansatt på denne banken (kan også ha vært en butikk), og hans venner som skulle rane stedet, fikk overtalt ham til å samarbeide med de fra innsiden. Jeg er ganske sikker på at hans oppgave var å distrahere vakten like før kameratene stormet inn. Hele filmen foregikk i real-time, og strekker seg ut til en lang gisselsituasjon.

 

De var maskerte, men da en av de trekker opp sin maske for å spy, klarer en av gislene å gjenkjenne han, og derved er deres identitet avslørt.

 

 

du skriver du så filmen når du var ung, men når var du ung?? 70,80,90 tallet?? ( det kan hjelpe å vite ca årstall) her er en liste over noen bankraner filmer kan det være noen av de??http://www.imdb.com/list/WUusvuFYSro/

Lenke til kommentar

du skriver du så filmen når du var ung, men når var du ung?? 70,80,90 tallet?? ( det kan hjelpe å vite ca årstall) her er en liste over noen bankraner filmer kan det være noen av de??http://www.imdb.com/list/WUusvuFYSro/

Ja selvfølgelig, beklager. Dette gjelder slutten av 90-tallet :)

Filmen trenger derimot ikke være fra den tid for det.

Endret av Laughing Madcap
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

En film jeg så for et par år siden som jeg kunne tenkt meg å se igjen, mrn husker ikke navnet. Her er handlinga:

 

Et lykkelig kjærestepar, der dama er kunstner, kjører en bil som jeg tror var rød. Så blir de krasja i eller noe, begge overlever, hun mister hukommelse og glemmer at typen er typen. Dette skaper selvsagt problemer.

Kan gå i mer detalj om dette ikke er nok. Husker ikke navna på noen av skuespillerne...

Noen forslag?

Lenke til kommentar

Trenger hjelp til en film her.. Dette var en film min far så på kino rundt 1972, og jeg vil gjerne finne denne filmen for han da..

 

Filmen er om en flystyrt, mulig det er basert på en sann historie. Han husker ikke hvor styrken skjedde, men det var visst slik at piloten måtte velge mellom å krasje i to fjell, eller på en slette mellom dem. Piloten valgte selvfølgelig sletten, som tydeligvis ikke var så slett likevel. Faren min har fortalt at det var snø, og at flyet visstnok styrtet langt ned i snøen.

Han husker ikke språk, skuespillere eller noe særlig annet. Touch one, eh?

Lenke til kommentar

Trenger hjelp til en film her.. Dette var en film min far så på kino rundt 1972, og jeg vil gjerne finne denne filmen for han da..

 

Filmen er om en flystyrt, mulig det er basert på en sann historie. Han husker ikke hvor styrken skjedde, men det var visst slik at piloten måtte velge mellom å krasje i to fjell, eller på en slette mellom dem. Piloten valgte selvfølgelig sletten, som tydeligvis ikke var så slett likevel. Faren min har fortalt at det var snø, og at flyet visstnok styrtet langt ned i snøen.

 

Han husker ikke språk, skuespillere eller noe særlig annet. Touch one, eh?

Sjekk denne listen:)

 

 

 

http://www.imdb.com/list/027JEA4uMvk/

Lenke til kommentar

En film jeg så slutten på da jeg var mindre, dvs midten av 90 tallet.
Var tatt på en VHS, og nå kan jeg enten ikke finne kassetten eller så er det spolt over.
Det jeg husker er at det er nok en komedie, basert på vintersport.
Flere deltakende lag (tror det er nasjoner)
De kjører alpint der alle må igjennom en svær loop, og de som ikke kommer igjennom havner i ett nett.
Så skal stafettpinnen videre til lag-deltakerne som skal kjøre bil i neste etappe.
Det jeg husker spesielt godt var en bil med Adidas reklame (tror den var lilla) som kunne snu alle hjulene 90 grader og kjøre sidelengs. Dette gjør de over en slags bro. Det er også noen svensker på natoplanker og gamle frakker som kjører monstertruck i denne etappen.
Neste og siste etappe er bobbane (bobsled, og NEI det er ikke Cool runnings)
Filmen avsluttes med at noen mennesker møtes på en fjelltopp før rulleteksten kommer.

Dette er det jeg husker, har forsøkt google i ÅREVIS for å finne ut av dette.
Tror filmen er fra 80 evt tidlig 90 tall.
Jeg husker heller ikke skuespillere. Men mener at språket er engelsk.
Godt mulig det også bare er en TVfilm elns.
Kan noen hjelpe meg? Jeg blir gal av dette snart :p

Endret av Vikingpus
Lenke til kommentar

Hei jeg så litt av en film på fredag, husker selvfølgelig ikke hva den het. Noen som vet om noen oversiktlige sider der man kan se sendelister.

 

Uansett filmen handlet om to politimenn i Amerika som måtte starte å samarbeide. Han ene med mørkt hår tok jobben veldig seriøst mens han andre med lyst hår forsøkte å gjøre minst mulig. Jeg husker også at filmen ble produsert i 2004.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...