Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en film som visstnok er av nyere dato og handler om en mann som finner den perfekte kvinne, men i det de gifter seg så blir hun helt jævlig mtp raping, fising og andre ting man ikke forbinder med den perfekte kvinne. Husker ikke helt om han prøvde å bli kvitt henne eller ikke, samtalen ble avbrutt før vi kom så langt :wee:

 

Noen som vet hva den heter?

 

Det må være The Heartbreak kid: http://www.imdb.com/title/tt0408839/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Er på jakt etter en film jeg har sett for lenge siden. Husker ikke mye av den, men det jeg huser er en visning av to robotarmer. Er en noe mer viktig person, trur jeg, politikker eller lignende som skal vise fram. Han er også der som gjest trur jeg. Uansett personen har to hanser på seg som da blir simulert av to større robotarmer forran, en på hver side. Personen foretar så en spøk med så si at han hadde tatt en fisk som var så stor, viser med armene en fisk på bortimot en meter. Robotarmene gjør så det samme, så resultatet blir en 5-10 meter. Noen som vet hvilken film dette kan være?

Lenke til kommentar

Er på jakt etter en film der det er et kvinnfolk som blir busted av foreldrene og mister en dildo på gulvet som spiller musikk og blinker.

 

Trodde det var en av de nyeste american pie filmene, men det var det ikke.

 

Edit: Trodde i alle fall det var et kvinnfolk som ble busted. Er uansett en dildo som ligger på gulvet og rister :)

Endret av tonna
Lenke til kommentar
Er på jakt etter en film der det er et kvinnfolk som blir busted av foreldrene og mister en dildo på gulvet som spiller musikk og blinker.

 

Trodde det var en av de nyeste american pie filmene, men det var det ikke.

 

Edit: Trodde i alle fall det var et kvinnfolk som ble busted. Er uansett en dildo som ligger på gulvet og rister :)

 

I American Pie - The naked mile blir en av de tre hovedpersonene tatt med inn på soverommmet med en av damene, ganske på slutten. Der mener jeg det er en musikalsk dildo i bruk. Tror denne havner på gulvet hvor den går tom for batteri i løpet av natten. Ingen som blir busted såvidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en film som jeg så i 9. klasse i forbindelse med andre verdenskrig

 

Den er delt inn i fire deler. Handler om SS og jødeutryddelse når de blir sendt inn i konsentrasjonesleirene og arbeider til de ikke greier å jobbe mer, da blir de drept.

 

den har også krystallnaten mener jeg, men det er jeg ikke sikker på.

 

er det noen som vet hvilken film/miniserie jeg leter etter?

 

jeg fant ut hva den hete. Den hete Holocaust

Lenke til kommentar

Er en film som gikk på TV for en stund siden. Det er Nicolas Cage som spiller hovedrollen, og den handler om at Cage som flytter ut på ei lita bygd på nord kysten av Amerika. Her flytter de inn i det gamle huset som bestemoren er vokst opp i. Datteren begynner og påstå at huset "snakker" til henne...

 

Husker veldig delvis. Dårlig forklart kanskje, men håper noen kan hjelpe meg =)

Lenke til kommentar
Er en film som gikk på TV for en stund siden. Det er Nicolas Cage som spiller hovedrollen, og den handler om at Cage som flytter ut på ei lita bygd på nord kysten av Amerika. Her flytter de inn i det gamle huset som bestemoren er vokst opp i. Datteren begynner og påstå at huset "snakker" til henne...

 

Husker veldig delvis. Dårlig forklart kanskje, men håper noen kan hjelpe meg =)

vært igjennom denne listen? Jeg fant ingen som kunne passe helt til beskrivelsen din.

 

edit:

litt håpløst uten link:

http://www.imdb.com/name/nm0000115/

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Så en film om den amerikanske borgerkrigen. Hvis jeg ikke husker feil er det noen brødre som er hovedpersoner. Disse er smarte frekke og flinke med revolver. Har bare et svagt minne, men husker en scene der brødrene møter på et fiendtlig kompani og stormer rett på. Var vel også en konflikt mellom "svartkledde agenter" og moren til en av guttene. Husker bare jeg satt igjen med en virkelig god følelse etter denne filmen, men har ingen anelse om hvilken film det var...

 

Håper inderlig noen har mulighet til å tyde mitt uforståelige vas og kanskje har en anelse om hvilken film det kan være snakk om.

 

Mvh. KsG

Lenke til kommentar

Filmen handler om en ung kvinne (ca 20år) som er veldig innesluttet. Hun snakker ikke, tåler ikke å bli tatt på og sitter hele tiden mot en vegg og vugger frem og tilbake. Ved hjelp av den retrospektive teknikken får man vite at hun som liten ble innestengt i et rom med igjennomspikrede vinduer. De som tok vare på henne var en mann og en kvinne (usikker på om de var gift, eller om de var foreldrene hennes). Kvinnen likte ikke å sperre jenta inne og tok henne noen ganger med ut på natta og snakket med henne. Dette førte til at jenta etter hvert begynte å prøve å snakke og kvinnen fikk da panikk og hysjer på henne. Hun var redd for at mannen skulle få vite at jenta hadde fått besøk, da ville han blitt rasende.

 

Jenta som nå har blitt eldre, har blitt kalt ”gal”, og en som lider av psykiske lidelser som følge av isolasjonen. Det eneste hun reagerer på er musikk. Grunnen til det er at, mens hun satt innesperret som liten, satt det en gang en gutt utenfor vinduet og spilte fløyte/munnspill. Hun svarte spillet hans med å synge. Han blir overrasket, for han visste ikke noe om en pike i det huset. Han klarte å kaste fløyten inn mellom en liten sprekk i det igjennomspikrede vinduet og da den landet på gulvet hørte han lyden av noen som beveget seg brått. Etter en stund blir fløyten kastet tilbake.

 

Filmen er lokalisert i en gammeldags Amerikansk landsby, fra slutten av 1800-tallet starten av 1900-tallet. En viktig hendelse i filmen er en storm eller flom. Husker dessverre lite om den. Trenger en film om "oppvekst og psykiske lidelser" som jeg skal ha som særemnet. Så skulle gjerne visst hva denne het.

 

Takk

Lenke til kommentar
Er en film som gikk på TV for en stund siden. Det er Nicolas Cage som spiller hovedrollen, og den handler om at Cage som flytter ut på ei lita bygd på nord kysten av Amerika. Her flytter de inn i det gamle huset som bestemoren er vokst opp i. Datteren begynner og påstå at huset "snakker" til henne...

 

Husker veldig delvis. Dårlig forklart kanskje, men håper noen kan hjelpe meg =)

vært igjennom denne listen? Jeg fant ingen som kunne passe helt til beskrivelsen din.

 

edit:

litt håpløst uten link:

http://www.imdb.com/name/nm0000115/

 

Hm, når jeg tenker meg om. Var det kanskje ikke Nicolage Cage, men Kevin Spacey. Var ikke rart at jeg/du ikke kunne finne den :p

 

men takk for hjelpa! :)

 

http://imdb.com/title/tt0120824/

Lenke til kommentar

Hei! Jeg leter etter en film jeg så for en del år siden.. det problemet er at jeg ikke husker hva den heter ! :/ Men det handler om en gutt som vokser veeldig fort å plutselig så er han gammel når han går ut fra high school.! Fra gutt til voksen på bare noen år liksm.. Er det noen som har sett den eller vet hva den heter?

 

Hvis så, så har jeg satt stor pris på hvis dere har fortalt meg det !

Lenke til kommentar
Hei! Jeg leter etter en film jeg så for en del år siden.. det problemet er at jeg ikke husker hva den heter ! :/ Men det handler om en gutt som vokser veeldig fort å plutselig så er han gammel når han går ut fra high school.! Fra gutt til voksen på bare noen år liksm.. Er det noen som har sett den eller vet hva den heter?

 

Hvis så, så har jeg satt stor pris på hvis dere har fortalt meg det !

Tror det er "Jack" fra 1996

Lenke til kommentar
Hei! Jeg leter etter en film jeg så for en del år siden.. det problemet er at jeg ikke husker hva den heter ! :/ Men det handler om en gutt som vokser veeldig fort å plutselig så er han gammel når han går ut fra high school.! Fra gutt til voksen på bare noen år liksm.. Er det noen som har sett den eller vet hva den heter?

 

Hvis så, så har jeg satt stor pris på hvis dere har fortalt meg det !

Tror det er "Jack" fra 1996

 

 

Takker ! :D:D

Lenke til kommentar

Leter etter en norsk film som jeg så på tv for et par år siden. Mener det var tv3 eller tv1000 den gikk på fordi jeg så den flere ganger i løpet av en periode.

 

Det jeg husker er at det handlet om en stille beskjeden ungdom i cirka 20-årene. Han bodde for seg selv og han fikk besøk husker jeg av sin masete mamma en gang i løpet av filmen.. Tror også han jobbet på eller hang veldig mye ved en butikk for filmutleie. Mener å huske at filmen handlet om kjærlighetsproblemer men det var no også en komedie tror jeg.. Også hadde hovedpersonen en kammerat. Han var også sammen med ei jente som ville ligge med han men så var det noe med at han ikke tørte ellerno...har det også med at pia tjelta var med som hans venn også ville han bli sammen med hu i stedenfor...men det kan egentlig ikke være hun for jeg har gått gjennom filmene hun er med i. Filmen minner veldig om mongoland... Hovedpersonen snakket stavanger dialekt mener jeg å huske...... ekstremt irriterende å ikke komme på navnet på denne filmen :p

 

Det er også en fest etterhvert i filmen..mener å huske han er der med dama men så kommer besteveninna som han egentlig liker..og jeg tror det er pia tjelta men jeg har søkt på alle filmene hun har vært med i og det er ingen av de :s

Endret av zulo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...